Skyteam dax probleem #2

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Origineel had ik er een 62 in met een luchtfilter dat zijn beste tijd wel gehad had. Ik heb er nu een nieuw luchtfilter op aangezien ik hem af willen stellen met een fatsoenlijk luchtfilter. Momenteel zit er sproeier 64 in, de grootste die ik heb. Wellicht morgen even een 66 en kijken wat dat doet. Uiteraard heb ik de 62 weer geprobeerd aangezien hij het daar prima mee deed maar helaas doet hij het daar nog slechter mee.

De tik is iets wat me ook nog steeds bezig houdt. Dit hoort niet, lijkt me. En heeft misschien ook wel iets te maken met het lage vermogen...

De choke haalt eigenlijk weinig uit. Behalve als ik hem er helemaal op doe. Dan kapt hij er mee natuurlijk mee.

Aan de ontsteking en gasnaald heb ik niet gezeten.

ongelode gast
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 aug 2008 06:26
Locatie: hoonhorst/raalte

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door ongelode gast »

mss een spietje die aan het doodgaan is?! stroboscoop erop om tijdstip te checken een ideetje?
De ergernis over de slechte kwaliteit blijft voortduren op het moment dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Ik heb de timing gecheckt van het vliegwiel t.o.v. van de nokkenas icm met de inkeping op de kop. Die is nog exact hetzelfde. Verder heeft de het vliegwiel ook geen speling op de krukas of zo.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 941
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door Ben C50 »

zat je oude luchtfilter (waarmee hij wel goed afgesteld stond) erg dicht?

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Juist eerder erg open. Scheurtjes in het aanzuigrubber enzo.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door stoterstangen90 »

Heb je hem al eens zonder filter geprobeerd?
Afbeelding

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door Eric »

Als hij het zonder goed doet, moet er een kleinere sproeier in.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Zonder filter krijg ik hem niet eens gestart

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Gister middag deed hij het naar omstandigheden heel behoorlijk. Nog steeds zeker niet optimaal, maar beter. Mooi, dacht ik. Dit gaat de goede kant op.

T.o.v. van gister middag deed hij het vanochtend weer een stuk minder. Misschien door de kou, dacht ik. Maar weer even ander maatje sproeier geprobeerd. Baat het niet, dan schaad het niet. Nou, schaden deed het dus wel. Motortje liep voor geen meter. Snel weer oude sproeier er in en het zal wel weer redelijk prima zijn zou je denken. Nope, niet dus. (ik zou bijna beter moeten weten zou je denken) Nu is hij niet eens meer aan te krijgen. Ook niet met duwen.

-Vonk gecontroleerd. Mooie blauwe vonk.
-Carburateur weer volledig schoon gemaakt, doorgeprikt, doorgeblazen voor de 4e(?, ondertussen de tel kwijt) keer
-Klepspeling opnieuw gecheckt. Zat prima, wat op zich niet zo raar is aangezien ik ze gister opnieuw gesteld had.
-Nokkenas timing gecheckt, ook prima.
-Pakkingen hernieuwt.

Maar nu komt het:
Ook maar even checken of de bougie überhaupt wel nat wordt cq. benzine ontvangt. En dat doet hij volgens mij niet. Na zeker 50 meter de brommer aangeduwd te hebben, en 20 keer gekickt te hebben met gas vol open, oogt de bougie nog steeds mat/droog. Ook ruikt hij niet super sterk naar benzine, wat ik wel zou verwachten.

De klep staat goed afgesteld en ik zie ook de tuimelaar netjes op en neer gaan als ik aan het vliegwiel draai. Maar de benzine bereikt dus denk ik niet de cilinderkop...? Zoals eerder gezegd is de carb brandschoon dus daar zal het niet aan liggen. Ook zit de vlotterbak helemaal vol.

Iemand die ook maar enig idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Ben namelijk best radeloos op het moment.. :mrgreen:

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door NIX »

Tank verstopt of kraantje. Slang kan dubbelgevouwen zitten. Dop kan slecht of niet ontluchten. Ik heb een skyteam dax gehad waarvan ik de dop heb moeten modificeren. De ontluchting was niet doorgeprikt, wel zag je waar de stansmachine het metaal een lel had gegeven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Helaas, dat heb ik al gecheckt. Als ik de slang uit de carb haal en de kraan open zet loopt hij met een goede stroom door.

Sann
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door Sann »

Wat mij even te binnen schiet: je zegt dat je vonk goed is. Maar een zichtbare vonk bij luchtdruk kan anders zijn onderhevig aan compressie. Misschien is het verstandig om even toch het hele ontstekingssysteem na te kijken. Wellicht nieuwe bougiekabel, ontstekingsspoel doormeten etc. En natuurlijk de timing van de vonk controleren. En even kijken of alles goed aan de massa verbonden is, zodat je geen lekstroom hebt. Dan is een vonk vaak te zwak.
er is altijd een beun oplossing

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Het is een krachtige blauwe vonk. Maar ik zou het even kunnen checken inderdaad.

Maar zou de bougie niet nat moeten zijn na 20x kicken?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door stoterstangen90 »

Nee, dan had ie moeten lopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Lopen of rennen?

OT: Ik betwijfel ook dat er iets mis is met de kop aangezien volledige kop met inhoud ongeveer een maand oud is. Dus dat zou ook wel uitgesloten kunnen worden.

Plaats reactie