Help!!! met spoed advies gevraagd...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
riekt naar een lekke koppakking(voel of laat eens iemand met zijn handen langs de kop voelen als de motor draaid) of een probleem met je uitlaatklep.. met een lekke uitlaatklep mis je vermogen en ontbrand de benzine deels in je uitlaat waardoor je klappen krijgt. als je de kop eraf trekt zul je een hoop wijzer worden...
TWD for life!
inlaat klep heb ik gechecked... De tuimelaar kan je netjes op en neer bewegen als de klep dicht zit.. Uitlaat klep moet ik morgen even proberen..
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
neem maar het zou kunnen dat die verschoven is op de krukas.. met een lekke inlaatklep zou je knallen en vlammen uit je carb krijgen(backfires...)Steve55 schreef:inlaat klep heb ik gechecked... De tuimelaar kan je netjes op en neer bewegen als de klep dicht zit.. Uitlaat klep moet ik morgen even proberen..
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
TWD for life!
Dat wil ik nieeeehiieeet... dat is zo veel werk... en heb geen nieuwe pakkingen... De koppakking en voetpakking is nog wel heel... ik merk/voel/ en zie nix als ie loopt...nitelife schreef:riekt naar een lekke koppakking(voel of laat eens iemand met zijn handen langs de kop voelen als de motor draaid) of een probleem met je uitlaatklep.. met een lekke uitlaatklep mis je vermogen en ontbrand de benzine deels in je uitlaat waardoor je klappen krijgt. als je de kop eraf trekt zul je een hoop wijzer worden...
En waarom spuugt hui dan zwarte rook uit als de uitlaatklep lekt?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
kool die in je uitlaat zit die je nu verbrand? kop is er zo af.. ik weet niet wat voor maat koppakking je nodig hebt?Steve55 schreef:Dat wil ik nieeeehiieeet... dat is zo veel werk... en heb geen nieuwe pakkingen... De koppakking en voetpakking is nog wel heel... ik merk/voel/ en zie nix als ie loopt...nitelife schreef:riekt naar een lekke koppakking(voel of laat eens iemand met zijn handen langs de kop voelen als de motor draaid) of een probleem met je uitlaatklep.. met een lekke uitlaatklep mis je vermogen en ontbrand de benzine deels in je uitlaat waardoor je klappen krijgt. als je de kop eraf trekt zul je een hoop wijzer worden...
En waarom spuugt hui dan zwarte rook uit als de uitlaatklep lekt?
TWD for life!
hoe check je dan dat ze lek zijn???? Ik heb nog wel compressie iig... maar ik krijg wel backfire's maar de nok staat ook gewwoon goednitelife schreef:neem maar het zou kunnen dat die verschoven is op de krukas.. met een lekke inlaatklep zou je knallen en vlammen uit je carb krijgen(backfires...)Steve55 schreef:inlaat klep heb ik gechecked... De tuimelaar kan je netjes op en neer bewegen als de klep dicht zit.. Uitlaat klep moet ik morgen even proberen..
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
lifan 120 maar ik heb maar t/m 108nitelife schreef:kool die in je uitlaat zit die je nu verbrand? kop is er zo af.. ik weet niet wat voor maat koppakking je nodig hebt?Steve55 schreef:Dat wil ik nieeeehiieeet... dat is zo veel werk... en heb geen nieuwe pakkingen... De koppakking en voetpakking is nog wel heel... ik merk/voel/ en zie nix als ie loopt...nitelife schreef:riekt naar een lekke koppakking(voel of laat eens iemand met zijn handen langs de kop voelen als de motor draaid) of een probleem met je uitlaatklep.. met een lekke uitlaatklep mis je vermogen en ontbrand de benzine deels in je uitlaat waardoor je klappen krijgt. als je de kop eraf trekt zul je een hoop wijzer worden...
En waarom spuugt hui dan zwarte rook uit als de uitlaatklep lekt?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
met een lekke uitlaatklep zou je wel iets van compressieverlies moeten voelen.. checken doe je het makkelijst als de kop eraf is.. dan vul je het uitlaatkanaal met benzine en kijk je na een minuut of 5 a 10 of er benzine in de verbrandingskamer is gekomen. h5speedje had een hele tijd geleden een trucje gepost hoe je je kleppen kan checken zonder dat je je kop eraf haalt. ik weet helaaas niet meer hoe die dat deed.. ik zou er een pb over wagenSteve55 schreef:hoe check je dan dat ze lek zijn???? Ik heb nog wel compressie iig... maar ik krijg wel backfire's maar de nok staat ook gewwoon goednitelife schreef:neem maar het zou kunnen dat die verschoven is op de krukas.. met een lekke inlaatklep zou je knallen en vlammen uit je carb krijgen(backfires...)Steve55 schreef:inlaat klep heb ik gechecked... De tuimelaar kan je netjes op en neer bewegen als de klep dicht zit.. Uitlaat klep moet ik morgen even proberen..
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
TWD for life!
Ik haal de kop er morgen wel af... Gewoon heel voorzichtig doen met de pakkingen en dan mis ik het ritje maar..nitelife schreef:met een lekke uitlaatklep zou je wel iets van compressieverlies moeten voelen.. checken doe je het makkelijst als de kop eraf is.. dan vul je het uitlaatkanaal met benzine en kijk je na een minuut of 5 a 10 of er benzine in de verbrandingskamer is gekomen. h5speedje had een hele tijd geleden een trucje gepost hoe je je kleppen kan checken zonder dat je je kop eraf haalt. ik weet helaaas niet meer hoe die dat deed.. ik zou er een pb over wagenSteve55 schreef:hoe check je dan dat ze lek zijn???? Ik heb nog wel compressie iig... maar ik krijg wel backfire's maar de nok staat ook gewwoon goednitelife schreef:neem maar het zou kunnen dat die verschoven is op de krukas.. met een lekke inlaatklep zou je knallen en vlammen uit je carb krijgen(backfires...)Steve55 schreef:inlaat klep heb ik gechecked... De tuimelaar kan je netjes op en neer bewegen als de klep dicht zit.. Uitlaat klep moet ik morgen even proberen..
En stroboscoop is wss naar maleisie meeverhuisd... maar kan je je vliegwiel verstellen dan dan?
Thnx
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
TWD for life!
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.nitelife schreef:je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.René schreef:Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.nitelife schreef:je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?
dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
TWD for life!
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Als je het gas erop houdt gaat ie boven een bepaald aantal toeren lopen klapperen. Het zijn niet van die naverbrandingen, die o.a. door een losse uitlaat veroorzaakt worden.nitelife schreef:knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.René schreef:Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.nitelife schreef:je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?
dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
Kan alleen een te rijk afgestelde carb dit ook veroorzaken? Ik heb er al een kleinere sproeier ingezet en effect is al stukken minder. Ik heb de klep gecheckt en die lekte niet...
Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.