Mijn FT500 sleuteltopic... ...Hij doet het!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Jeutje

Je moet gewoon niet zoveel typen maar dopje 14 op die bout zetten en een boterhammetpindakaas eten en die bout losdraaien. :roll:

Blijf het vreemd vinden.. In veel topics doe je alsof je weetiknietwatvoor kennis hebt, en hier weet je ineens niet wat een naaldlager is of hoe je een bout loskrijgt. :D

Wat betreft die 6 of 12 kantige dop, dat maakt in grip of kracht nauwelijks iets uit.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Jawel, hij moet er gewoon een 6-kant op rammen. Bij een iets beschadigde kop gaat een 12 kant er te snel overheen. Maar ik neem wel even een moordenaar mee om ietsje ruimte te buigen op die step houder.

En ik neem m'n hamer mee.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Die bout ziet er perfect 6kantig uit :|
Een ware sleuteldroom om los te halen.
Ik krijg bij mijn FT dopje 14 in ieder geval er prima op, en heb em zo los.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Jurrien schreef:Die bout ziet er perfect 6kantig uit :|
Een ware sleuteldroom om los te halen.
Ik krijg bij mijn FT dopje 14 in ieder geval er prima op, en heb em zo los.
Ziet er mooi uit inderdaad, maar de dop gaat er echt heel mooi overheen. Zegt denk ik meer over de dop dan over de bout. Maargoed....
Kennis he bik wel, maar dat is grotendeels theorie en goed opletten op het forum. (En een aantal werkplaatshandboeken) Verder ben ik gewoon iets te bang dat ik fouten maak denk ik. Als die bout afbreekt weetik dat ik in theorie er een andersomdraaiende tap (ben de naam even kwijt) in kan zetten of hem heel rustiguit kan boren, maar zie dat maar eens in de praktijk te doen zonder de juiste gereedschappen.

Naaldlagers kende ik niet omdat ik ze nog nooit had gezien of hoeven te gebruiken (ds even opgezocht en nu weet ik het wel) en een pijpsleutel aan gort draaien lijkt mij voldoende pindakaas joh :wink:

De financiële middelen zijn er gewoon eventjes niet om een dop te kopen. (Want dan zul je zien dat er gelijk een bijpassende ratel of wrikijzer erbij moet omdat mijn eigendingen niet passen.) Maar weten jullie wat, ik ga zo wel even langs bij vd Stad voor een passende dop en neem m'n wrikijzer mee.

Jullie horen straks wel wat het is geworden.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Ik rij nu elke dag met mn FT langs of door Malden. Als je wil kan ik een keer m’n ratel van de Hema meenemen en een poging doen die bout daarmee los te halen. Of kwam HJ daar al een keer voor langs?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Jurrien schreef:Ik rij nu elke dag met mn FT langs of door Malden. Als je wil kan ik een keer m’n ratel van de Hema meenemen en een poging doen die bout daarmee los te halen. Of kwam HJ daar al een keer voor langs?
Wie het eerst komt wie het eerst maalt. :lol: HJ wil langs komen, maar concreet hebben we nog geen datum afgesproken. Maar ook met die bout los wilde hij nog eens langs komen om mijn carburateur wat beter te bekijken.

Maar ik ga dus nu de garage in voor dat wrikijzer en dat naar de stad voor een 14 dop. Jullie horen straks wel of het is gelukt.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Triomf..... :D De bout is los en de demper is van de motor. Mede mogelijkgemaakt door een dop van 7,50 (Gedore) iets goedkopers hadden ze niet.

En dan komt gelijk weer het volgende probleer, die demper is vrij gaar... roestig, maar ook de binnenbuis ligt los. Leuk zo'n motor met verborgen gebreken. Maar zo langzaamaan komen we er wel.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mijn lasapparaat (en ik) lost al je uitlaatproblemen binnenkort op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

NIX schreef:Mijn lasapparaat (en ik) lost al je uitlaatproblemen binnenkort op.
AfbeeldingAfbeelding
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Zo, even CMS gebelt, waarom mijn bestelling bleef opschuiven....

Bleek dat er twee schroefjes in backorder zaten dus ze de boel nog niet verzonden. Maar ze stelde zelf gelijk voor dat ze wat ze wel hadden nu verzonden en de rest kon ik dan nog tegemoed zien. (Twee boutjes, van OF de uitlaatklemring, OF van de voetsteunophaning, die ene die zo lastig los ging...)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mijn lasapparaat en ik hebben je uitlaatprobleem opgelost en mijn ijzerzaag en ik je achterbrugprobleem ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Een erg vermakelijk topic dit. Maar de nieuwe sensatie is wel die gozer die ipv het te proberen eerst maar even vraagt hoe hij de balhoofdmoer los moet halen, nou iig niet met je toetsenbord heh :lol:

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

gerbrandicus schreef:Een erg vermakelijk topic dit. Maar de nieuwe sensatie is wel die gozer die ipv het te proberen eerst maar even vraagt hoe hij de balhoofdmoer los moet halen, nou iig niet met je toetsenbord heh :lol:
Het mooiste is dat ie morgen een dure sleutel gaat kopen, terwijl je die moer waarschijnlijk met je blote handen nog losdraait.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dit topic eindigt waarschijnlijk als Christiaan vraagt of ie mijn grote hamer even kan lenen...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Of die slijptol van je.

Plaats reactie