Paar vragen om van te leren...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Paar vragen om van te leren...
Vraag me af wat voorn knaak je geholpen heeft bij de gamma k werk der zelf ook en we hebben ze zeker in het assortiment
Re: Paar vragen om van te leren...
hij zou een sproeier maatje groter moeten gezien de kleur van de bougie (zie pagina 3)NIX schreef:Wat is nou het probleem?
Maar krijg hem niet goed afgesteld.
de nieuwe sproeier loopt wel taps naar het gaatje, maar dit moet niet uitmaken lijkt mij
originele sproeier heeft een vrij platte kop.
Gamma heeft ze inderdaad in het assortiment, maar filiaal Vlissingen schijnt ze niet te hebben,(zo ook op internet vermeld, kam ik later achter) 3 mensen hebben gezocht, zelfs de filiaal leider. nu gekocht bij de KarweiJossvdijk schreef:Vraag me af wat voorn knaak je geholpen heeft bij de gamma k werk der zelf ook en we hebben ze zeker in het assortiment
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Paar vragen om van te leren...
Als ie verder goed loopt met deze sproeier, en hij niet te warm wordt zou ik er mooi niks aan doen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Paar vragen om van te leren...
Juist. Het gaat erom dat hij lekker loopt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Paar vragen om van te leren...
vandaar even naar de oude vertrouwde brommerzaak geweest, en bevestigde dit ook, hij zei ook dat benzine elke dag anders is, dus bougie aflezen steeds moeilijker wordt.
loopt hij lekker zei hij, gewoon lekker rijden en om de aangegeven kilometers lekker onderhouden.
Dank mannen!
loopt hij lekker zei hij, gewoon lekker rijden en om de aangegeven kilometers lekker onderhouden.
Dank mannen!
Re: aar vragen om van te leren...
Inmiddels de brommer even geïnspecteerd en zag dat de luchtfilter met olie achtige masaa doordrengt was.
Deze schongemaakt en weer teruggeplaatst.
Daarna de stationair sproeier even uitgeblazen. Want hij stotterde zo bij het koud wegrijden.
Volgens de brommerboer zou dit de stationair sproeier zijn.
Dus deze uitgeblazen.
En nu start hij na 3x kicken ipv 1x.
En blijft niet aan zonder met het gas te spelen.
Te veel gas is boaap uit en in het midden blijft hij wel aan.
Rijd stotterend tot hij warm is. Dan wil hij wel maar gaat niet van harte.
Geeft ineens een peut gas na opbouw van toerental.
Eenmaal warm rijdt hij heerlijk.
Nu heb ik gasnaald verteld in alle standen.
Voorheen stond hij tussen het midden en de onderste
Nu op de aller onderste.
Hoe krijg ik hem weer beter lopend?
Mvg
Mark
Deze schongemaakt en weer teruggeplaatst.
Daarna de stationair sproeier even uitgeblazen. Want hij stotterde zo bij het koud wegrijden.
Volgens de brommerboer zou dit de stationair sproeier zijn.
Dus deze uitgeblazen.
En nu start hij na 3x kicken ipv 1x.
En blijft niet aan zonder met het gas te spelen.
Te veel gas is boaap uit en in het midden blijft hij wel aan.
Rijd stotterend tot hij warm is. Dan wil hij wel maar gaat niet van harte.
Geeft ineens een peut gas na opbouw van toerental.
Eenmaal warm rijdt hij heerlijk.
Nu heb ik gasnaald verteld in alle standen.
Voorheen stond hij tussen het midden en de onderste
Nu op de aller onderste.
Hoe krijg ik hem weer beter lopend?
Mvg
Mark
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Paar vragen om van te leren...
Start hij beter met de choke "aan"? Het is natuurlijk een logisch gevolg dat als het luchtfilter verstopt zat en nu meer lucht krijgt hij misschien te weinig benzine krijgt, de verhoudingen zijn nu anders.
De naald heeft de grootste invloed op halfgas, je moet even een toelichting geven op de stand van de naald. Staat de naald nu op de laagste stand = ringetje in het bovenste groefje? Of juist de naald op de hoogste stand en het ringetje in het onderste groefje?
De naald heeft de grootste invloed op halfgas, je moet even een toelichting geven op de stand van de naald. Staat de naald nu op de laagste stand = ringetje in het bovenste groefje? Of juist de naald op de hoogste stand en het ringetje in het onderste groefje?
Re: Paar vragen om van te leren...
Schuimfilters horen ook een beetje geolied te zijn
http://www.reptechmotorparts.nl/files/2 ... ad-151.jpg
http://www.reptechmotorparts.nl/files/2 ... ad-151.jpg
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Re: Paar vragen om van te leren...
Staat in de hoogste stand. Laagste groef.Saik0 schreef:
De naald heeft de grootste invloed op halfgas, je moet even een toelichting geven op de stand van de naald. Staat de naald nu op de laagste stand = ringetje in het bovenste groefje? Of juist de naald op de hoogste stand en het ringetje in het onderste groefje?
Oke ik dacht altijd dat ze droog moesten zijn.
Hebben de brommer boeren ook geen verstand.
Re: Paar vragen om van te leren...
vind ik een vreemd verhaal, ik mag toch aannemen de ze anno 2013 benzine het zelfde kunnen maken?MleeuwC schreef:vandaar even naar de oude vertrouwde brommerzaak geweest, en bevestigde dit ook, hij zei ook dat benzine elke dag anders is, dus bougie aflezen steeds moeilijker wordt.
loopt hij lekker zei hij, gewoon lekker rijden en om de aangegeven kilometers lekker onderhouden.
Dank mannen!
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Paar vragen om van te leren...
Hoe een brommer koud loopt is niet belangrijk, dat is een kwestie van uitvissen hoeveel choke en hoeveel gas tot hij op bedrijfstemp is. Het gaat erom hoe hij loopt als hij opgewarmd is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Paar vragen om van te leren...
Ga de filter weer doordrengen met olie.
Dan zal hij weer gewoon goed starten zonder te choken
En zijn gasnaald weer 1 tandje lager.
Dan zal hij weer gewoon goed starten zonder te choken
En zijn gasnaald weer 1 tandje lager.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Paar vragen om van te leren...
Luchtfilter olie, niet de olie die ook in je blokje zit
Re: Paar vragen om van te leren...
Iemand woonachtend in zeeland die mij zou kunnen helpen?
Ik wil hem nu wel eens goed lopend hebben.
Snap als hij koud is rotter loopt dan eemaal warm.
Alle stappen gedaan met caberateur afstellen.
Maar niks helpt. Baal dr nu van dat luchtfilter schoongemaakt heb.
Ik wil hem nu wel eens goed lopend hebben.
Snap als hij koud is rotter loopt dan eemaal warm.
Alle stappen gedaan met caberateur afstellen.
Maar niks helpt. Baal dr nu van dat luchtfilter schoongemaakt heb.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Paar vragen om van te leren...
nee, dat luchtfilter hoort schoon te zijn en is het probleem niet