Terugvuur
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Vandaag condensatortje met draadje eraan gesoldeerd bij Jaap de goeroe gehaald.
Wat heeft die man trouwens een schitterende collectie Vandaag eens op mn dooie gemak alles bekeken. Veel mooi spul, met als top een CB 92 in showroomstaat Ook een fabrieksnieuwe C70, wat knap CD en SSk0 spul, en onderdelen, veeeeeeeeeeeeeeeeel onderdelen
Wat heeft die man trouwens een schitterende collectie Vandaag eens op mn dooie gemak alles bekeken. Veel mooi spul, met als top een CB 92 in showroomstaat Ook een fabrieksnieuwe C70, wat knap CD en SSk0 spul, en onderdelen, veeeeeeeeeeeeeeeeel onderdelen
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
AAAAARGH!
Ok, met nieuwe condensator ertussen, weinig beter. Met gele en witte draad los: Beter, maar nog niet zoals het hoort.
Hele ontsteking wegdoen en een andere in de plaats steken??? Wat kan t zijn allemaal zeg...
Ok, met nieuwe condensator ertussen, weinig beter. Met gele en witte draad los: Beter, maar nog niet zoals het hoort.
Hele ontsteking wegdoen en een andere in de plaats steken??? Wat kan t zijn allemaal zeg...
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Hm,
Ontsteking los, contactslot los, en 4 Ohm meten tussen zwarte ontstekingsdraad naar draadboom en blokbout.
Maar mn contactslot werkt wel naar behoren. Maar an sich zou de zwarte draad dit niet mogen doen toch?
edit: zelfde bij een losse bobine. die maakt gewoon aarde, dan zou de draadboom dus nog prima zijn lijkt me
Ontsteking los, contactslot los, en 4 Ohm meten tussen zwarte ontstekingsdraad naar draadboom en blokbout.
Maar mn contactslot werkt wel naar behoren. Maar an sich zou de zwarte draad dit niet mogen doen toch?
edit: zelfde bij een losse bobine. die maakt gewoon aarde, dan zou de draadboom dus nog prima zijn lijkt me
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Heb maar andere ontsteking gehaald bij Jaap. Maar bij het verwijderen van mn Hitachi vliegwiel vond ik een Mitsubishi grondplaat.
Dat kan ook niet de bedoeling zijn toch?? Maar een Hit grondplaat monteren en kijken wat t doet!
Dat kan ook niet de bedoeling zijn toch?? Maar een Hit grondplaat monteren en kijken wat t doet!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Terugvuur
Dat kan de fout wel zijn ja.
De luchtspleet wordt dan te groot tussen spoelen en magneten
De luchtspleet wordt dan te groot tussen spoelen en magneten
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Herstel, een mitsu vliegwiel, das makkelijker.
Volgens t boekje moest er een #68 sproeier in, dus ik neem aan dat het vliegwiel hiermee goed is afgesteld Slim hoor, gewoon schroefdraad erin, kan je m simpel weer begrenzen, goed voor de keuring!
Volgens t boekje moest er een #68 sproeier in, dus ik neem aan dat het vliegwiel hiermee goed is afgesteld Slim hoor, gewoon schroefdraad erin, kan je m simpel weer begrenzen, goed voor de keuring!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Hm, nope. Mitsu past er niet overheen. Dan is t blijkbaar een hitachi plaat met mitsu punten en condensator... Typisch!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Morgen denk ik weer even bij Leertouwert langs... Nieuwe bobine immi kost twee tientjes ofzo, das te overzien, en misschien lost dat de boel dan wel op, wie weet!
Hij is inmiddels met ander hitachi vliegwiel wat beter gaan lopen, maar nog steeds klote.
Als ie t na de bobine nog steeds niet doet gaat t blokje gewoon even helemaal uit elkaar. Kan ik de bak ombouwen naar doorschakel (klote 1N23-bakken), en dan helemaal fris weer opbouwen. Kom je alles tegen en kan t gelijk ook even schoon enzo.
Hij is inmiddels met ander hitachi vliegwiel wat beter gaan lopen, maar nog steeds klote.
Als ie t na de bobine nog steeds niet doet gaat t blokje gewoon even helemaal uit elkaar. Kan ik de bak ombouwen naar doorschakel (klote 1N23-bakken), en dan helemaal fris weer opbouwen. Kom je alles tegen en kan t gelijk ook even schoon enzo.
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Nieuwe bobine doet iets, maar niet genoeg. De oude zat gelukkig netjes mer parkers door t frame heen gerost, dus vervanging was geen overbodige luxe.
Volgende stap de ontsteking vervangen, de daaropvolgende stap gaat heel t blok open!
Volgende stap de ontsteking vervangen, de daaropvolgende stap gaat heel t blok open!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Pfffff,
Blok open, blok dicht. Alles in orde gemaakt, niets aan t handje. Toch wil ie nog steeds niet op toeren komen, ook niet met een nieuwe ontsteking/bobine.
Terug naar de carb? Hoewel ik alle sproeiers nu wel gehad heb?? (inclusief een originele valstroom!!)
Morgen maar eens klepjes kijken anders, wie weet staan ze te strak. Ach, het mooie ervan is dat de baklagers zijn vervangen en ik nu een rotatiebakje heb En overal verse pakkingen enzo
Blok open, blok dicht. Alles in orde gemaakt, niets aan t handje. Toch wil ie nog steeds niet op toeren komen, ook niet met een nieuwe ontsteking/bobine.
Terug naar de carb? Hoewel ik alle sproeiers nu wel gehad heb?? (inclusief een originele valstroom!!)
Morgen maar eens klepjes kijken anders, wie weet staan ze te strak. Ach, het mooie ervan is dat de baklagers zijn vervangen en ik nu een rotatiebakje heb En overal verse pakkingen enzo
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Klepjes staan goed, heb al andere pijp geprobeerd (orgi DH)
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Bijna alle carb afstellingen met en zonder filter geprobeerd...
Wat het sowieso niet is:
Timing nok of ontsteking, kwaliteit ontsteking
Afstelling tuimelaars
Kwaliteit zuigertje of veren
Uitlaat (getest met dh van goed lopende brommer, geen verschil)
Sproeiers 62 t/m 75 weinig verandering, nu met een 70 en gasnaald midden, loopt naar mijn idee beste van alle opties.
Orgi valstroom met std sproeiers liep ook niet lekker.
Peut loopt lekker door, ga nog voor de netjes nieuwe slangen doen, maar stel me er niet teveel van voor.
Ik ben bijna radeloos
Wat het sowieso niet is:
Timing nok of ontsteking, kwaliteit ontsteking
Afstelling tuimelaars
Kwaliteit zuigertje of veren
Uitlaat (getest met dh van goed lopende brommer, geen verschil)
Sproeiers 62 t/m 75 weinig verandering, nu met een 70 en gasnaald midden, loopt naar mijn idee beste van alle opties.
Orgi valstroom met std sproeiers liep ook niet lekker.
Peut loopt lekker door, ga nog voor de netjes nieuwe slangen doen, maar stel me er niet teveel van voor.
Ik ben bijna radeloos
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!