Pagina 4 van 4

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 13:48
door geizer
Ik zou rijden.
Built it, ride it, break it, fix it, repeat.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 15:05
door C50
Net een ritje van dertig kilometer gereden. Loopt echt als een zonnetje. Ik heb inderdaad besloten om gewoon lekker te gaan rijden. Ik zie, hoor en ruik niets verontrustends meer.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 19:31
door nielspbr
Dopmoer eraf gewone moer erop en vastzetten.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 19:49
door C50
nielspbr schreef:Dopmoer eraf gewone moer erop en vastzetten.
Eenvoudig en doeltreffend. Hm, zat daar vroegah bij Honda blokken ook niet een gewone moer?

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 21:53
door NIX
Die zit linksonder. Kettingkant, dus.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 22:08
door ml03zl
Via het tap-eind waar de koperen ring hoort wordt de olie naar boven gepompt, daar wil je dus altijd een dopmoer gebruiken.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 01 jan 2016 22:18
door NIX
Mwah...

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 07 jan 2016 21:33
door jeroentjuhhh
C50 schreef:Ah ja, nu weet ik het weer. Ik keek er overheen. Hm, ik heb nergens een erg duidelijke foto. Zegt dit iets?
blokagm.jpg
Pff die chineese troep op je brommers is net zoals jou electra daar op die muur, het werkt redelijk maar het ziet er niet uit! :D :lol: :roll: :mrgreen:

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 08 jan 2016 19:24
door nielspbr
Of die andere oplossing, een 2e verkoperde ring erbij.

Re: 70cc cilinder met 50cc kop

Geplaatst: 12 feb 2016 12:52
door C50
jeroentjuhhh schreef:Pff die chineese troep op je brommers is net zoals jou electra daar op die muur, het werkt redelijk maar het ziet er niet uit! :D :lol: :roll: :mrgreen:
Ondertussen rijden er steeds meer Chinezen rond. Mensen zijn er ondanks de matige kwaliteit en de extra uurtjes sleutelen toch blij mee. Er is een duidelijk kwaliteitsverschil, dat geef ik toe. Ook een prijsverschil. Menging van Japanse en Chinese bromfietsen en onderdelen is al jaren een realiteit.

Ook ik had vroeger een pittige mening over alles dat afweek van mijn Honda, van mijn standaard, maar ik ben wat milder geworden. Mogelijk ben jij nog een stuk jonger. Uiteindelijk gaat het mensen om de plezierige beleving van het rijden en/of sleutelen. Of dat nu met een tweedehands Vespa Ciao van vijf tientjes of met een nieuwe Honda Dream is, dat maakt toch geen drol uit?

De elektra heeft de vorige bewoner aangelegd. Mijn stijl is het ook niet, maar zoals je zegt, het werkt. Ik heb trouwens onder alle vier de dopmoeren een extra ring gelegd, omdat ze allemaal aan het einde van de draad bleken te zitten. Nu kunnen ze wat verder worden aangedraaid en zit de boel vast.