Ik ben vandaag weer bezig geweest maar het is helaas nog niet gelukt.
De condensator die ik besteld had was vandaag nog niet binnen maar ik vond er nog een op zolder dus die heb ik er maar in gezet.
Dit lijkt nu in orde, de puntjes vonken niet meer en de boegie geeft een mooie heldere vonk, ook de nieuwe boegie die het eerst niet deed werkt nu prima. Ik ga er van uit dat onder compressiedruk de boegie ook vonkt en dat dat nu in orde is.
Maar het probleem is helaas nog niet opgelost, hij komt moeilijk op toeren en heeft weinig vermogen..
Ik heb echt geen idee meer waar ik moet zoeken. Ik zou het aantal graden van de ontsteking eens kunnen controleren met een stroboscoop, dan kan ik ook kijken wat het verlatende vliegwiel doet. Het systeem lijkt in orde maar dat zal ik binnenkort eens checken.
25 jaar geleden liep hij ook goed en er is niks schokkends veranderd, alleen de inlaatklep is 0,5mm groter in diameter en verder is alles weer in orde gemaakt zoals kleppen inslijpen, nieuwe klep seals, kool verwijderd, nieuwe zuiger en zuiger veren. Maar dat is allemaal niet echt schokkend, het zou eerder beter moeten zijn dan toen.
De ontsteking had ik van de week al op tijd gezet maar dit had eigenlijk ook geen enkel effect, op de "F" of 5mm er voor of er na heeft eigenlijk helemaal geen effect.. hij stottert nog steeds.
Zoals ik al zei, vandaag ook de condensator vervangen en ik heb nu een mooie heldere vonk op de boegie en de punten vonken niet meer.
Vandaag heb ik ook alle pakkingen in het inlaat traject nog eens nagelopen en die zijn allemaal dicht, dus geen valse lucht. Dus daar zit het probleem ook niet.
De klepspeling heb ik ook nog een keer extra gecontroleerd, die is goed.
De carburateur heb ik al 3 keer uit elkaar gehad en schoon gemaakt dus daar zoek ik het probleem eigenlijk ook niet.
De gas naald heb ik al in alle standen geprobeerd.
Met of zonder luchtfilter maakt geen merkbaar verschil.
Ik had het geluid opgenomen met mijn telefoon terwijl ik probeer op te trekken in de 2e versnelling, ik dacht misschien kan iemand er iets aan horen maar ik krijg het bestand helaas niet bijgevoegd.
Op het moment dat ik gas geef gaat hij heel even in toeren klimmen maar binnen 1 tot 2 seconden begint hij in te houden (als het een 2takt motor was zou ik het 4takten noemen) en heeft hij helemaal geen vermogen, als ik vol gas blijf houden kan ik hem er door trappen maar daar schiet ik weinig mee op.
Verder start hij perfect en loopt keurig stationair.
Uitlaat verstopt, zou dat nog kunnen?, hij rookte wel enorm toen hij destijds werd stilgezet.
Iemand nog ideeen?, ik kan het echt niet hebben dat ik het niet kan vinden
![Confused :?](./images/smilies/apple_icon_e_confused.png)