Peter57 schreef: ↑08 apr 2023 07:11
Echter zit er nu een 72 sproeier in met de gasnaaldclip bovenin.
Toch blijft de bougie zwart.
Misschien toch een 70 erin.
Peter.
De 75 sproeier is natuurlijk wel voor de carburateur die ook bij cmsnl op de tekening staat.
Of je die carburateur ook op je brommer hebt weet ik niet.
Er van uitgaande dat als je wel die carburateur hebt, zou ik eerst eens het vlotterniveau controleren.
Zie die gegevens te vinden en controleer dat eens.
Om nou 5 maten kleiner te gaan dat kan bijna nooit,
wel in geval van valse lucht aanzuigen en/of een samenloop van allerlei andere omstandigheden.
Choke komt volledig open?
Luchtfilter en aanzuigdeel is volledig vrij?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Tja dan maar weer de carb eraf.
Zal het vlotterniveau bekijken, weet niet hoe maar ik zie wel.
Ook zal ik een sproeier 70 vestellen en kijken of het beter wordt.
Wederom bedabkt allemaal.
Peter57 schreef: ↑08 apr 2023 13:32
Wat ik zo vreend vind dat de elektrode te wit is en rand eromheen pikzwart.
Peter
Je hebt een veeel te ARM mengsel.
Men kijkt naar het porselein, middenelektrode, massa-elektrode voor de diagnose.
Tijdens testen eerst de naald op een door de fabriek aangegeven hoogte plaatsen.
En monteer alleen de juiste opgegeven bougie.
Zo moet ie worden.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
jongens effe ophouwe nou over te arm mengsel, die bougie slaat zwart aan dus staat ie te rijk of er is om andere redenen onvolledige verbranding, bijv te koud, of ontsteking, wat gevoeglijk uitgesloten kan worden want CDI. ik denk dat de bougie gewoon de kans niet krijgt om op kleur te komen, dus er valt niks over te zeggen.
punt twee; de brommer laat zien dat ie wel goed kan rijden met de spullen die er nu op zitten, dus ga geen andere meuk kopen, die brommer moet gewoon kunnen rijden zoals die nu is. ga zoeken naar een euvel, net zo lang tot je het vind.
wat je kan doen is dingen zoals de carburateur uitwisselen met exemplaren waarvan je weet dat ze correct werken op een andere brommer. bijvoorbeeld van een ander forumlid in de buurt, het is maar voor tijdelijk om even te proberen om er zo achter te komen waar het wel of niet aan ligt. dat is de beste handelswijze, anders maak je het alleen maar erger want je weet niet wat je doet omdat je niet weet wat het probleem is. daar moet je eerst achter komen en dan pas kan je wat doen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Waar woon je @peter? Ik heb eventueel nog wel een goed afgestelde originele carburateur liggen.
Komt van mijn little cub, zit alleen geen zuidpool ontdooi functie op
Jurrien schreef: ↑22 mar 2024 15:32
Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
ik heb afhankelijk van je locatie eventueel ook nog wel een carb van een goedlopende cub om te testen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Tja heren, ik weet het ook niet meer. De een zegt dit ander dat .
Ik heb deze C nu een paar weken in mijn bezit.
Heb er een klap geld voor betaald en wil gewoon dat ie fatsoenlijk rijdt
De verkoper ,Jaap Kole uit Cothen, zei dat de carburateur ultrasoon gereinigd was.
Lulkoek dus. Carburateur zat verstopt en in de vlotterbak lag een laagje gruis. Eerlijke verkoper dus..
Ik ga na de Pasen maar weer kloojen.
Bedankt zover en fijne Pasen.
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
ok jij ook man. onafhankelijk van wie je em gekocht heb en in welke staat, je hebt een cub die het goed zou kunnen doen, en dat is het belangerijkste. nu alleen nog zorgen dat ie dat ook doet, maar dat komt nog wel, en dan is het niks dan genieten.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Die bougie is veel te nieuw dus er is veel te kort mee gereden om gelezen te worden. Zwart bij de schroefdraad is geen enkel probleem. Daar is een bougie het koelste omdat hij daar direct in e kop zit. Dof zwart is normaal, daar. (Glimmend zwart is een olieprobleem.) De isolator middenin werd vroeger koffiemetmelkkleurig, maar dat is tegenwoordig al een stuk minder, want geen lood meer en bovendien zijn motoren minder rijk afgesteld, waar ze vroeger bij twijfel iets rijker afgesteld waren. Pas als het midden donkerbruin of zwart is, is het mengsel echt te rijk. In dit geval is de bougie gewoon te nieuw. Ook als het uiteindelijk arm mengsel blijkt te zin, is dat hier niet onomstotelijk uit vast te stellen.
De carb zal zeker gereinigd zijn. Gruis komt uit de tank. Maak de tank schoon. Maak het kraantje schoon. Soms verpulverd zelfs een slang van binnen met zwart gruis als gevolg. Niet te snel conclusies trekken en mensen beschuldigen.
Dus: eerst de tank schoon, fliter in de (reserve)slang plaatsen, carb schoon en dan pas verder prutsen.
Wat is trouwens de sproeiermaat en wat is de carbdoorlaat in de hoogte gemeten op het nauwste stuk, dus zeg maar waar de gasschuif de doorlaat regelt?
Update.
Weer aan het klootvioolen geweest vandaag.
Bijgevoegde fotos van de gasnaald clip in de hoogste stand. Ook zonder luchtfilter gereden. Geen verschil. Gigantisch inhouden.
Gasnaaldclip op de middelste positie van de gasnaald geklemt. Nu verplaatst het probleem zich naar de snelheid voor 40 km/ h.
Misschien toch handig om ff een carburateur van iemand te lenen.
Ik kom uit Arnhem.