Help!!! met spoed advies gevraagd...

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

René schreef:
nitelife schreef:
René schreef:
nitelife schreef:
René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).
Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.
knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.

verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?

dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
Als je het gas erop houdt gaat ie boven een bepaald aantal toeren lopen klapperen. Het zijn niet van die naverbrandingen, die o.a. door een losse uitlaat veroorzaakt worden.

Kan alleen een te rijk afgestelde carb dit ook veroorzaken? Ik heb er al een kleinere sproeier ingezet en effect is al stukken minder. Ik heb de klep gecheckt en die lekte niet...

Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
als het minder wordt door een kleinere sproeier, hoe is de afstelling nu? de kleur van je bougie? ik zou eerst daar naar kijken..

ik heb dit ook wel eens gehad met een kapotte bobine, dus het zou ook in je onstekingsgebied kunnen zitten.
TWD for life!

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

nitelife schreef:
René schreef:
nitelife schreef:
René schreef:
nitelife schreef: je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).
Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.
knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.

verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?

dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
Als je het gas erop houdt gaat ie boven een bepaald aantal toeren lopen klapperen. Het zijn niet van die naverbrandingen, die o.a. door een losse uitlaat veroorzaakt worden.

Kan alleen een te rijk afgestelde carb dit ook veroorzaken? Ik heb er al een kleinere sproeier ingezet en effect is al stukken minder. Ik heb de klep gecheckt en die lekte niet...

Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
als het minder wordt door een kleinere sproeier, hoe is de afstelling nu? de kleur van je bougie? ik zou eerst daar naar kijken..

ik heb dit ook wel eens gehad met een kapotte bobine, dus het zou ook in je onstekingsgebied kunnen zitten.
Mijn vonk is niet al te best. Ik heb nu een andere ontsteking geregeld maar die ligt nog niet hier. Voordat ik er een kleinere sproeier inzette heb ik een andere ontsteking geleend die het wel goed deed. Dat maakte weinig tot geen verschil.

Eerst dat ff goed regelen en dan verder kijken naar de carb.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat je beschrijft komt mij ook over als een kapotte bobine of een te laat ontstekingstijdstip.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Bobine is nieuw, plingplong, maar wel nieuw... Met het ontstekingstijdstip zou niks mis moeten kunnen zijn, heb een cdi ontsteking. De cdi-unit is ook een nieuwe, een vervroegende. Ik zou een andere kunnen proberen...

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Bericht door Viperdax »

René schreef: Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
zoiets heb ik ook ooit gehad, alles gechekt en gecontroleerd, bleek dat de massa draad van de spoel soms wel soms niet contact maakte. check it :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

René schreef:
nitelife schreef:
René schreef:
nitelife schreef:
René schreef:Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.
knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.

verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?

dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
Als je het gas erop houdt gaat ie boven een bepaald aantal toeren lopen klapperen. Het zijn niet van die naverbrandingen, die o.a. door een losse uitlaat veroorzaakt worden.

Kan alleen een te rijk afgestelde carb dit ook veroorzaken? Ik heb er al een kleinere sproeier ingezet en effect is al stukken minder. Ik heb de klep gecheckt en die lekte niet...

Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
als het minder wordt door een kleinere sproeier, hoe is de afstelling nu? de kleur van je bougie? ik zou eerst daar naar kijken..

ik heb dit ook wel eens gehad met een kapotte bobine, dus het zou ook in je onstekingsgebied kunnen zitten.
Mijn vonk is niet al te best. Ik heb nu een andere ontsteking geregeld maar die ligt nog niet hier. Voordat ik er een kleinere sproeier inzette heb ik een andere ontsteking geleend die het wel goed deed. Dat maakte weinig tot geen verschil.

Eerst dat ff goed regelen en dan verder kijken naar de carb.
Bij mij komt hij niet eens vooruit door al dat geknetter en gestotter.. Ik mag blij zijn da hij stationair loopt... Maar dat vind ik wel weer vreemd

Hoe kan het dat mijn blok wel stationair loopt maar zodra je ook maar enigzins gas geeft dat hij het niet doet..
Mijn koppakking is iig niet lek.. Dat heb ik wel eens gehad maar dat kon je zeer duidelijk merken..
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

Viperdax schreef:
René schreef: Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
zoiets heb ik ook ooit gehad, alles gechekt en gecontroleerd, bleek dat de massa draad van de spoel soms wel soms niet contact maakte. check it :wink:
Welke van de 300 draden is dat?(kneem aan dat je et hebt over een draad in je ontsteking? Dus niet de groene die naar buiten loopt)
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

groen
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Bericht door Viperdax »

inderdaad groen. ff je vliegwiel verwijderen dus
Afbeelding

Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Die zit bij mij wel goed vast.

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

De bobine kan dan wel nieuw zijn, maar als de aarde op een bepaald moment slecht is dan gaat hij direct naar zijn grootje. Ik verdenk dus op plaats 1 de bobine. Andere mogelijkheid is het verschuiven van je vliegewiel. Dit gebeurt bijvoorbeeld als je gaat slippen met je achterwiel zonder je koppeling in te trekken. Het vliegewiel komt dan met een klap stil te staan waardoor het spietje breekt en het vliegewiel verschuift.
Kijk hier nog eens naar.


Groeten

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Bobine is dubbel geaard, dat zit wel goed. Vliegwiel is ook niet verschoven. Als het ontstekingstijdstip niet goed zou zijn, ligt dat aan de cdi-unit.

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

Jeeej iets nieuws... waar ik ook niet vrolijk van wordt...

aangezien mijn gelijkrichter niet geheel vast zit binnen in mn frame (heeft ie ook nooit gezeten maar wel altijd goed gedaan... ) anyway. Toen ik net weer startte kwamen er vonken vanaf... Hele ding eruit gehaald maar dat geeft ook geen effect..

Mijn vliegwiel is ook niet verschoven, heb ik ook gechecked..
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

En oja nog iets nieuws

Elke keer als ik mijn vliegwiel deksel eraf haal ligt er ongeveer een dikke eetlepel olie in.. Die zit aan alle electra zoals de spoelen, pickup en mn vliegwiel... Dat kan toch niet gezond zijn? of hoort dat geen problemen te veroorzaken?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Plaats reactie