als het minder wordt door een kleinere sproeier, hoe is de afstelling nu? de kleur van je bougie? ik zou eerst daar naar kijken..René schreef:Als je het gas erop houdt gaat ie boven een bepaald aantal toeren lopen klapperen. Het zijn niet van die naverbrandingen, die o.a. door een losse uitlaat veroorzaakt worden.nitelife schreef:knallen in de uitlaat doe die bij jouw ook bij het optrekken? niet alleen als je je gas los laat.. dat kan namelijk ook komen door geen/kappotte uitlaat pakking al dan niet in combi met een te rijk afgestelde carb.René schreef:Ja oke, dat is logisch. Maar dan knalt ie dus niet in de uitlaat(buis). Dus dat verhaal gaat niet op, bij mij iig.nitelife schreef:je motor bouwt compressie op en steekt vervolgens het mengsel aan. nu heb je een gaat(je) tussen je cilinder en cilinderkop. als je compressie opbouwd valt de druk weg omdat het door het gaatje naar buiten kan.. dus minder compressie en een knal naar buiten zodra je het mengsel aansteekt(aangezien de knal ook naar buiten kan).René schreef:Ik heb ook zoiets met mijn chaly. Ik snap alleen niet waarom een lekke koppakking dit zou kunnen veroorzaken. Wat is de theorie erachter?
verder zit je uitlaat wel goed vast? hoe zit het met vermogenverlies?
dan zou het ook nog je uitlaatklep kunnen zijn...
Kan alleen een te rijk afgestelde carb dit ook veroorzaken? Ik heb er al een kleinere sproeier ingezet en effect is al stukken minder. Ik heb de klep gecheckt en die lekte niet...
Normaal rijden is er niet bij. Tot die bepaald aantal toeren kan ik normaal rijden, maar daarboven stopt het.
ik heb dit ook wel eens gehad met een kapotte bobine, dus het zou ook in je onstekingsgebied kunnen zitten.