zollie schreef:Bijna alle carb afstellingen met en zonder filter geprobeerd...
Wat het sowieso niet is:
Timing nok of ontsteking, kwaliteit ontsteking
Afstelling tuimelaars
Kwaliteit zuigertje of veren
Uitlaat (getest met dh van goed lopende brommer, geen verschil)
Sproeiers 62 t/m 75 weinig verandering, nu met een 70 en gasnaald midden, loopt naar mijn idee beste van alle opties.
Orgi valstroom met std sproeiers liep ook niet lekker.
Peut loopt lekker door, ga nog voor de netjes nieuwe slangen doen, maar stel me er niet teveel van voor.
Ik ben bijna radeloos
Terugvuur
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:30
- Bezit: Dax
Chaly - Locatie: Soest
Re: Terugvuur
Leuk hè, zo'n nieuwe oude hobby!
tja....daar gaan we weer.
Re: Terugvuur
Bougiekabel is goed? Geen breuken en/of slechte isolatie? Idem voor bougiedop?
Ontluchting van brandstoftank ook goed?
Ontluchting van brandstoftank ook goed?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Bougiekabel evenals bobine nieuw. Dop niet vervangen, oogt goed maarja.. Is te proberen!
Ontluchting tank denk prima, tank laten aflopen maar jerrycan gaat vlot genoeg!
Ontluchting tank denk prima, tank laten aflopen maar jerrycan gaat vlot genoeg!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Enneh... Na het weer in elkaar zetten is de koppeling raar. Als je schakelt naar z'n 1 grijpt ie direct aan als je het pedaal loslaat. Dus dan sta je met een schok stil en valt ie uit. Hoe kan dit nou weer? Heb de koppeling niet uit elkaar gehad, gewoon eraf en terug erop.
Ding zit goed vast, en bij een semi kon je de fout niet maken dat het wiel niet goed in t huis viel toch? Heb m met tandwiel en al gemonteerd.
Hm, de vonk van de bougiekabel lijkt sterker dan de vonk met dop erop en een spijker op de plek van de bougie... Die maar ns vervangen!
Ding zit goed vast, en bij een semi kon je de fout niet maken dat het wiel niet goed in t huis viel toch? Heb m met tandwiel en al gemonteerd.
Hm, de vonk van de bougiekabel lijkt sterker dan de vonk met dop erop en een spijker op de plek van de bougie... Die maar ns vervangen!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- Moderator
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: SS50 KO en een Chaly
- Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Zet je punten eens iets te laat.. sommige vastgezetten vliegwielen zijn beun. Mijn ss stond vroeger prcies goed (met strooblamp) als hij een paar graden te laat stond.
Je suis Chaly!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Hij doet dit met hitachi met 2 verschillende vliegwielen, en met een mitsu... Denk dat dit dus niet het probleem is.plofkop schreef:Zet je punten eens iets te laat.. sommige vastgezetten vliegwielen zijn beun. Mijn ss stond vroeger prcies goed (met strooblamp) als hij een paar graden te laat stond.
Ook de bougiedop deed geen wonderen. Terug naar de carb? Maar wat dan??
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Ander kopje, geen verschil!@#$@
Dus, wachten op mn CRF-50 koppeling, die erin, en dan weer met frisse moed de carb aanpakken... Want dat is echt de laatste optie.
Ondertussen is het hele ding er flink van opgeknapt, dus dat is dan weer fijn
Dus, wachten op mn CRF-50 koppeling, die erin, en dan weer met frisse moed de carb aanpakken... Want dat is echt de laatste optie.
Ondertussen is het hele ding er flink van opgeknapt, dus dat is dan weer fijn
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Hopla, keihin vervangen door sheng-wey en gaan met die banaan!
Nu nog de CRF koppeling erop, die is onderweg, en misschien vrijdag keuren als ie er dan al is!
Kreeg de indruk dat de filterbuis van onderen wat benzinig was, dus mogelijk dat er iets mis is met de teur waardoor hij onnodig veel brandstof stond te lekken bij de ingang van de carb. Is dat iets bekends?
Nu nog de CRF koppeling erop, die is onderweg, en misschien vrijdag keuren als ie er dan al is!
Kreeg de indruk dat de filterbuis van onderen wat benzinig was, dus mogelijk dat er iets mis is met de teur waardoor hij onnodig veel brandstof stond te lekken bij de ingang van de carb. Is dat iets bekends?
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Terugvuur
Nieuwegein ging je naartoe toch?
Als je daar bent, wil je dan vragen of ze daar nog steeds auto's ouder dan 30 jaar doen zonder afspraak?
Officieel kan dan namelijk niet meer.
Als je daar bent, wil je dan vragen of ze daar nog steeds auto's ouder dan 30 jaar doen zonder afspraak?
Officieel kan dan namelijk niet meer.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Zal t vragen, brommers ouder dan 30 doen ze ook niet meer eigenlijk, hopelijk kom ik überhaupt aan keuren toe
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
AARG
Paar dagen geleden liep ie als een treintje! Nu klaar maken voor keuring, dus 2 ringetjes bovenin de carb en mn verlatingsmechanisme losgehaald. En voila, doet weer niks behalve stationair lopen.
Het sproeirtje dat dienst doet als vastzetter losgehaald. Kunnen jullie iets zien aan t vliegwiel waarvan je zegt, als je m loshaalt gaat ie het niet meer doen? De veren stonden nog redelijk strak, best handkracht nodig om m te verdraaien...
Paar dagen geleden liep ie als een treintje! Nu klaar maken voor keuring, dus 2 ringetjes bovenin de carb en mn verlatingsmechanisme losgehaald. En voila, doet weer niks behalve stationair lopen.
Het sproeirtje dat dienst doet als vastzetter losgehaald. Kunnen jullie iets zien aan t vliegwiel waarvan je zegt, als je m loshaalt gaat ie het niet meer doen? De veren stonden nog redelijk strak, best handkracht nodig om m te verdraaien...
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Rijdt! Begrensd en wel!
Sproeier van shengwei is op t oog nog groter dan 75, maar hij loopt er wel op! Zelfs de gasnaald op de 1 na hoogste stand. Hopelijk blijft dit draadje nu rustig
Sproeier van shengwei is op t oog nog groter dan 75, maar hij loopt er wel op! Zelfs de gasnaald op de 1 na hoogste stand. Hopelijk blijft dit draadje nu rustig
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:45
- Bezit: 1972 C50k3
1968 C110 - Locatie: Amsterdam
Re: Terugvuur
Nope! Brommers doen ze nog, zien ze door de vingers. Maar elke keurmeester mag dat doen. Voor automobielen ouder dan 30 zijn er maar 2 keurmeesters, afspraak is simpelweg verplicht omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat de heren iedere ochtend werken.stoterstangen90 schreef:Nieuwegein ging je naartoe toch?
Als je daar bent, wil je dan vragen of ze daar nog steeds auto's ouder dan 30 jaar doen zonder afspraak?
Officieel kan dan namelijk niet meer.
Helaasj!
Hoofdloos schreef:Pak de zAAg!
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Terugvuur
Maar is het nu gelukt?