SuzuhaTR1 schreef:Een stuk volgas rijden, ineens contact uit en dan remmen (niet onbelangrijk) en de bougie eruit draaien en naar de kleur kijken, die kleur moet je er dus niet uit poetsen.....
Met brommer in de hitte rijden
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Met brommer in de hitte rijden
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Soop schreef:SuzuhaTR1 schreef:Een stuk volgas rijden, ineens contact uit en dan remmen (niet onbelangrijk) en de bougie eruit draaien en naar de kleur kijken, die kleur moet je er dus niet uit poetsen.....
I know hahah. Maar het probleem is dat ik geen bouggie sleutel heb thuis...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Met brommer in de hitte rijden
Al in het boordgereedschap van je brommer gekeken?
(Ik ben nog geen, nieuw gekochte, brommer tegengekomen die niet zo'n ding aan boord heeft.)
(Ik ben nog geen, nieuw gekochte, brommer tegengekomen die niet zo'n ding aan boord heeft.)
Re: Met brommer in de hitte rijden
True true......
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Met brommer in de hitte rijden
Luister, ik ga het nog 1 keer uitleggenKPR schreef:Vandaag weer een ritje gemaakt. Onderweg heeft hij 2 keer even gestoterd. Maar niet lang, halve seconden ofzo. Het was één korte stotter zeg maar.... Dit had ik gister niet terwijl het gister veel warmer was. Misschien de sproeier 1 of 2 maten groter? Als dat kan?
Bij sommige symptomen kun je goed herkennen wat er aan de hand is. Bij symptomen zoals een stotter kun je dat absoluut niet.
We kunnen en gaan je dus niet vertellen of je je sproeiermaat moet veranderen, of iets anders. Ik hintte al eerder naar een glazen bol. Dat wees op een stom grapje van een forumlid, over dat hij niet weet wat er mis is omdat zijn glazen bol kapot is gevallen. Dat is een stom grapje misschien, maar het is wel waar. We kunnen je brommer niet voelen, horen of zien op afstand, dus we kunnen niets herkennen. Vaak als we dat wel kunnen, kunnen we de oplossing ook niet meteen aanwijzen! Je zult je eigen brein even moeten gebruiken, en logisch berederen wat er kan zijn. Bij die redenatie willen we je allemaal gerust helpen!! Er is veel informatie onder de leden, en die wil men gerust delen!!
Hierboven is al vaak uitgelegd hoe je moet controleren of je mengsel goed is (dat wordt beïnvloed door je sproeiermaat!), dus als je je afvraagt of het goed is: controleer het eens. Als je geen bougiesleutel hebt, heb ik een idee. Koop er een! Ze zijn niet duur en verdraaid handig! Ik weet zeker dat je 'm hierna nog eens gaat gebruiken!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Met brommer in de hitte rijden
"De zaak" heeft totaal geen verstand van motoren blijkt direct! uit hun redenering/oplossing. Echt belachelijk.KPR schreef: Ik was aan het rijden op mijn Kymco K-Pipe 50cc 4T. Hij is opgevoerd tot ong. 60km/h. Het was buiten 30 graden en na ong. 20 minuten rijden begon de brommer 1 seconde uit te vallen. De motor draaide nog wel maar het vermogen viel volledig weg en kwam na 1 seconde weer terug.
Dit was volgensmij het voorteken van een warmloper/ vastloper. Ik ben terug naar huis gereden en onderweg viel hij steeds vaker en langer weg. Thuis de zaak opgebeld.
Ze zijden dat de motor te weinig koeling kreeg. Ik heb een AC blok. Dit omdat het buiten zo warm was dat de lucht te warm was om het blok te koelen. Door de uitlaat, tandwiel verhouding en andere dingetjes die ik heb veranderd kan de brommer de hitte gewoon niet aan.
Oplossing: Niet rijden als het zo warm is..
Had je hem daar nieuw gekocht?
Als je gewoon garantie hebt, het ding gewoon steeds aanbieden, nooit zelf er aan prutsen(garantie vervalt direct!!)
Laat ze er zelf eens een paar dagen op rijden.
Ze moeten het wel kunnen constateren natuurlijk.
Gezien hoe vaak het bij jou voor komt is dat waarschijnlijk geen probleem.
Al een nieuwe NGK bougie er in gedraaid?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Hahah ja ik snap dat jullie mij niet kunnen vertellen wat ik moet doen. Enkel wat ik eens zou kunnen proberen. Het probleem voor mij is denk ik dat dit mijn eerste brommer is waar ik heel zuinig op ben. Omdat ik nog niet super veel verstand heb van brommers wil ik het graag zeker weten voordat ik iets probeer. Ik heb nu wel door dat als je bij brommers een probleem wilt oplossen, je nooit echt in zekerheid kunt werken en je gewoon zult moeten uitproberen...Daan1508 schreef:Luister, ik ga het nog 1 keer uitleggenKPR schreef:Vandaag weer een ritje gemaakt. Onderweg heeft hij 2 keer even gestoterd. Maar niet lang, halve seconden ofzo. Het was één korte stotter zeg maar.... Dit had ik gister niet terwijl het gister veel warmer was. Misschien de sproeier 1 of 2 maten groter? Als dat kan?
Bij sommige symptomen kun je goed herkennen wat er aan de hand is. Bij symptomen zoals een stotter kun je dat absoluut niet.
We kunnen en gaan je dus niet vertellen of je je sproeiermaat moet veranderen, of iets anders. Ik hintte al eerder naar een glazen bol. Dat wees op een stom grapje van een forumlid, over dat hij niet weet wat er mis is omdat zijn glazen bol kapot is gevallen. Dat is een stom grapje misschien, maar het is wel waar. We kunnen je brommer niet voelen, horen of zien op afstand, dus we kunnen niets herkennen. Vaak als we dat wel kunnen, kunnen we de oplossing ook niet meteen aanwijzen! Je zult je eigen brein even moeten gebruiken, en logisch berederen wat er kan zijn. Bij die redenatie willen we je allemaal gerust helpen!! Er is veel informatie onder de leden, en die wil men gerust delen!!
Hierboven is al vaak uitgelegd hoe je moet controleren of je mengsel goed is (dat wordt beïnvloed door je sproeiermaat!), dus als je je afvraagt of het goed is: controleer het eens. Als je geen bougiesleutel hebt, heb ik een idee. Koop er een! Ze zijn niet duur en verdraaid handig! Ik weet zeker dat je 'm hierna nog eens gaat gebruiken!
Ik ga een bougie sleutel kopen en de kleur checken. Dan kijk ik dan wel verder. Bedankt (iedereen) !
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
wim V8 schreef:"De zaak" heeft totaal geen verstand van motoren blijkt direct! uit hun redenering/oplossing. Echt belachelijk.KPR schreef: Ik was aan het rijden op mijn Kymco K-Pipe 50cc 4T. Hij is opgevoerd tot ong. 60km/h. Het was buiten 30 graden en na ong. 20 minuten rijden begon de brommer 1 seconde uit te vallen. De motor draaide nog wel maar het vermogen viel volledig weg en kwam na 1 seconde weer terug.
Dit was volgensmij het voorteken van een warmloper/ vastloper. Ik ben terug naar huis gereden en onderweg viel hij steeds vaker en langer weg. Thuis de zaak opgebeld.
Ze zijden dat de motor te weinig koeling kreeg. Ik heb een AC blok. Dit omdat het buiten zo warm was dat de lucht te warm was om het blok te koelen. Door de uitlaat, tandwiel verhouding en andere dingetjes die ik heb veranderd kan de brommer de hitte gewoon niet aan.
Oplossing: Niet rijden als het zo warm is..
Had je hem daar nieuw gekocht?
Als je gewoon garantie hebt, het ding gewoon steeds aanbieden, nooit zelf er aan prutsen(garantie vervalt direct!!)
Laat ze er zelf eens een paar dagen op rijden.
Ze moeten het wel kunnen constateren natuurlijk.
Gezien hoe vaak het bij jou voor komt is dat waarschijnlijk geen probleem.
Al een nieuwe NGK bougie er in gedraaid?
Gr. Wim.
Dit probleem is ondertussen al opgelost
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Nope.. Tenzij hij bij de brommerzaak zelf ligt. Maar ik ga er een halen, is niet zo duur toch?nielspbr schreef:Al in het boordgereedschap van je brommer gekeken?
(Ik ben nog geen, nieuw gekochte, brommer tegengekomen die niet zo'n ding aan boord heeft.)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Bougie gecheckt. Kleur was naar mijn mening prima (zie foto's) Ik vindt dat dat cilinder vormige ding onder dat staafje waar de vonk vanaf komt iets wat aan de witte kant is. Of maakt dit niets uit?KPR schreef:Hahah ja ik snap dat jullie mij niet kunnen vertellen wat ik moet doen. Enkel wat ik eens zou kunnen proberen. Het probleem voor mij is denk ik dat dit mijn eerste brommer is waar ik heel zuinig op ben. Omdat ik nog niet super veel verstand heb van brommers wil ik het graag zeker weten voordat ik iets probeer. Ik heb nu wel door dat als je bij brommers een probleem wilt oplossen, je nooit echt in zekerheid kunt werken en je gewoon zult moeten uitproberen...Daan1508 schreef:Luister, ik ga het nog 1 keer uitleggenKPR schreef:Vandaag weer een ritje gemaakt. Onderweg heeft hij 2 keer even gestoterd. Maar niet lang, halve seconden ofzo. Het was één korte stotter zeg maar.... Dit had ik gister niet terwijl het gister veel warmer was. Misschien de sproeier 1 of 2 maten groter? Als dat kan?
Bij sommige symptomen kun je goed herkennen wat er aan de hand is. Bij symptomen zoals een stotter kun je dat absoluut niet.
We kunnen en gaan je dus niet vertellen of je je sproeiermaat moet veranderen, of iets anders. Ik hintte al eerder naar een glazen bol. Dat wees op een stom grapje van een forumlid, over dat hij niet weet wat er mis is omdat zijn glazen bol kapot is gevallen. Dat is een stom grapje misschien, maar het is wel waar. We kunnen je brommer niet voelen, horen of zien op afstand, dus we kunnen niets herkennen. Vaak als we dat wel kunnen, kunnen we de oplossing ook niet meteen aanwijzen! Je zult je eigen brein even moeten gebruiken, en logisch berederen wat er kan zijn. Bij die redenatie willen we je allemaal gerust helpen!! Er is veel informatie onder de leden, en die wil men gerust delen!!
Hierboven is al vaak uitgelegd hoe je moet controleren of je mengsel goed is (dat wordt beïnvloed door je sproeiermaat!), dus als je je afvraagt of het goed is: controleer het eens. Als je geen bougiesleutel hebt, heb ik een idee. Koop er een! Ze zijn niet duur en verdraaid handig! Ik weet zeker dat je 'm hierna nog eens gaat gebruiken!
Ik ga een bougie sleutel kopen en de kleur checken. Dan kijk ik dan wel verder. Bedankt (iedereen) !
Hij heeft ook nietmeer gestotterd ofzo. Ik heb de stationair wel iets hoger gezet. Die stond na mijn mening een tikkeltje te laag. Dit maakt voor de rest niets uit voor de ontsteking tijdens het rijden toch ?
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Grz KPR
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Met brommer in de hitte rijden
Heel goed! Ik snap heel goed dat je zuinig wilt zijn! Goed dat je lekker gaat proberen! Als er nog iets is, ik durf met zekerheid voor iedereen te spreken als ik zeg dat 'we' je graag verder helpen!KPR schreef:Hahah ja ik snap dat jullie mij niet kunnen vertellen wat ik moet doen. Enkel wat ik eens zou kunnen proberen. Het probleem voor mij is denk ik dat dit mijn eerste brommer is waar ik heel zuinig op ben. Omdat ik nog niet super veel verstand heb van brommers wil ik het graag zeker weten voordat ik iets probeer. Ik heb nu wel door dat als je bij brommers een probleem wilt oplossen, je nooit echt in zekerheid kunt werken en je gewoon zult moeten uitproberen...
Ik ga een bougie sleutel kopen en de kleur checken. Dan kijk ik dan wel verder. Bedankt (iedereen) !
KPR schreef: Hij heeft ook nietmeer gestotterd ofzo. Ik heb de stationair wel iets hoger gezet. Die stond na mijn mening een tikkeltje te laag. Dit maakt voor de rest niets uit voor de ontsteking tijdens het rijden toch ?
Klopt, die stelschroef past alleen maar de stand van de gasschuif bij gas los aan, en verandert verder niks aan de rest van de carburatie, of de ontsteking!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Oke, fijn om te horen!Daan1508 schreef:Heel goed! Ik snap heel goed dat je zuinig wilt zijn! Goed dat je lekker gaat proberen! Als er nog iets is, ik durf met zekerheid voor iedereen te spreken als ik zeg dat 'we' je graag verder helpen!KPR schreef:Hahah ja ik snap dat jullie mij niet kunnen vertellen wat ik moet doen. Enkel wat ik eens zou kunnen proberen. Het probleem voor mij is denk ik dat dit mijn eerste brommer is waar ik heel zuinig op ben. Omdat ik nog niet super veel verstand heb van brommers wil ik het graag zeker weten voordat ik iets probeer. Ik heb nu wel door dat als je bij brommers een probleem wilt oplossen, je nooit echt in zekerheid kunt werken en je gewoon zult moeten uitproberen...
Ik ga een bougie sleutel kopen en de kleur checken. Dan kijk ik dan wel verder. Bedankt (iedereen) !
KPR schreef: Hij heeft ook nietmeer gestotterd ofzo. Ik heb de stationair wel iets hoger gezet. Die stond na mijn mening een tikkeltje te laag. Dit maakt voor de rest niets uit voor de ontsteking tijdens het rijden toch ?
Klopt, die stelschroef past alleen maar de stand van de gasschuif bij gas los aan, en verandert verder niks aan de rest van de carburatie, of de ontsteking!
En oke dan weet ik dat ook weer ik denk dat de afstelling nu wel goed is. Heb je de foto's van de bougie gezien? Ziet er wel goed uit toch.
Re: Met brommer in de hitte rijden
De bougie kon iets donkerder, maar is ook wel prima zo. Geef wel een beetje gas als je de stelschroef indraait! Anders heb je kans dat je een put in je gasschuif draait.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Met brommer in de hitte rijden
Ja, dat lijkt me best in orde. In de FAQ staat ergens een link naar een foto met bougies en diagnoses, die is hier best wel handig voor!KPR schreef:En oke dan weet ik dat ook weer ik denk dat de afstelling nu wel goed is. Heb je de foto's van de bougie gezien? Ziet er wel goed uit toch
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
- Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc
Re: Met brommer in de hitte rijden
Oke doe ik. Als ik de schroef indraai (rechtsom) krijgt hij dan meer of minder benzine?Eric schreef:De bougie kon iets donkerder, maar is ook wel prima zo. Geef wel een beetje gas als je de stelschroef indraait! Anders heb je kans dat je een put in je gasschuif draait.