Met brommer in de hitte rijden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Daan1508 schreef:
KPR schreef:En oke dan weet ik dat ook weer :) ik denk dat de afstelling nu wel goed is. Heb je de foto's van de bougie gezien? Ziet er wel goed uit toch
Ja, dat lijkt me best in orde. In de FAQ staat ergens een link naar een foto met bougies en diagnoses, die is hier best wel handig voor!
Heb ik gedaan :) het ziet er goed uit denk ik.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Eric »

KPR schreef:
Eric schreef:De bougie kon iets donkerder, maar is ook wel prima zo. Geef wel een beetje gas als je de stelschroef indraait! Anders heb je kans dat je een put in je gasschuif draait.
Oke doe ik. Als ik de schroef indraai (rechtsom) krijgt hij dan meer of minder benzine?

Meer of minder benzine krijg je door de luchtschroef in of uit te draaien. Maar daar zou ik maar vanaf blijven. Met de stationairschroef geef je zeg maar meer of minder gas.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Eric schreef:
KPR schreef:
Eric schreef:De bougie kon iets donkerder, maar is ook wel prima zo. Geef wel een beetje gas als je de stelschroef indraait! Anders heb je kans dat je een put in je gasschuif draait.
Oke doe ik. Als ik de schroef indraai (rechtsom) krijgt hij dan meer of minder benzine?

Meer of minder benzine krijg je door de luchtschroef in of uit te draaien. Maar daar zou ik maar vanaf blijven. Met de stationairschroef geef je zeg maar meer of minder gas.
Oo oke, dus als ik mijn stationair afstel moet ik tijdens het draaien een beetje gas geven?

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Soop schreef:Koop voor je piece of mind een olietemperatuurmetertje. Dan houd je t in de gaten en hoef je je minder zorgen te maken. 90 graden is mooi. 100 graden kan. Daarboven is te warm
Ik heb er een. Temperatuur is goed :) Kan ik hem gewoon er in laten? Tijdens het rijden en als hij snachts stil staat? Waar mijn brommer staat kan het best koud worden snachts. Niet dat de meter kapot gaat als de temp. onder de 15 graden komt...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door nielspbr »

Gaat niet kapot als het vriest, kan je er gewoon in laten.

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

nielspbr schreef:Gaat niet kapot als het vriest, kan je er gewoon in laten.
Oke, bedankt ! :)

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Eric »

KPR schreef:
Eric schreef:
KPR schreef:
Eric schreef:De bougie kon iets donkerder, maar is ook wel prima zo. Geef wel een beetje gas als je de stelschroef indraait! Anders heb je kans dat je een put in je gasschuif draait.
Oke doe ik. Als ik de schroef indraai (rechtsom) krijgt hij dan meer of minder benzine?

Meer of minder benzine krijg je door de luchtschroef in of uit te draaien. Maar daar zou ik maar vanaf blijven. Met de stationairschroef geef je zeg maar meer of minder gas.
Oo oke, dus als ik mijn stationair afstel moet ik tijdens het draaien een beetje gas geven?
Ja, gewoon een klein beetje als je hem hoger stationair wilt hebben. Als je gas geeft als hij lager moet, wordt het wat lastig afstellen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Honda amigo
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2012 17:57

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Honda amigo »

KPR schreef:
nielspbr schreef:Gaat niet kapot als het vriest, kan je er gewoon in laten.
Oke, bedankt ! :)
Zolang de benzine niet bevriest lijkt me dat geen probleem

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Daan1508 »

Honda amigo schreef:
KPR schreef:
nielspbr schreef:Gaat niet kapot als het vriest, kan je er gewoon in laten.
Oke, bedankt ! :)
Zolang de benzine niet bevriest lijkt me dat geen probleem
Het gaat over een olietemperatuurmeter...

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door stoterstangen90 »

Als de motorolie bevriest, zou ik niet meer rijden.
Afbeelding

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door Goldie »

stoterstangen90 schreef:Als de motorolie bevriest, zou ik niet meer rijden.

je hebt dan ergens een verkeerde afslag genomen... :mrgreen:

KPR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 jul 2016 13:28
Bezit: Honda (Kymco) K-Pipe 50cc

Re: Met brommer in de hitte rijden

Bericht door KPR »

Goldie schreef:
stoterstangen90 schreef:Als de motorolie bevriest, zou ik niet meer rijden.

je hebt dan ergens een verkeerde afslag genomen... :mrgreen:

Nee hoor. Olie bevriest niet maar komt gewoon onder de 20 graden en dat is het laagste wat mijn meter aangeeft

Plaats reactie