Als je vol gas kan rijden is dat mooi. Wat doet ie dan met sproeier 80? Gaat ie dan stotteren, dan moet je terug naar 78. Rijdt ie nog goed dan naar sproeier 82. Steeds hoger gaan tot ie begint te stotteren op volgas en dan een maatje terug. Dan zou die goed moeten zijn.dwdw1998 schreef: ↑24 jan 2020 10:36 Daar ben ik weer, ik heb het volgende gedaan ondertussen: sproeier 78 geïnstalleerd maar tevergeefs (grijze bougie). Daarna heb ik het gehele luchtfilterhuis en pakking vervangen zodat daar in ieder geval gene problemen meer zijn. Ook was de pakking aan het zweten bij het cilinder deksel, deze dus ook vervangen.
Weer geprobeerd, hij rijdt wel maar niet goed, opzich op vol gas en volle snelheid lijkt 't redelijk te gaan (naast dat de bougie nog steeds grijs is).
Koud rijdt hij even "goed" als warm.
Ook heb ik nogmaals de deo test gedaan, naast dat de brommer nu heerlijk ruikt (Remreiniger was op), geen resultaat. Geen verschil in toeren tijdens het spuiten van de deo op de bekende plekken.
Nog even over de rij ervaring:
Optrekken in eerste versnelling is goed.
Optrekken in tweede versnelling ook.
Optrekken in derde gaat ermee door.
Optrekken in vierde niet goed, duurt erg lang en houdt wat in
Terugschakelen en weer optrekken uit een laag toerental is slecht, veel inhouden dus veel met het gas spelen.
Het is trouwens wel verstandig om sproeiers uit hetzelfde setje te gebruiken. Soms kloppen die maatjes niet helemaal. Dan ben je ook aan het zoeken totdat je ons weegt.
Ik zou je overigens ook niet blind gaan staren op de kleur. Heb brommers gehad waarvan ik de bougie niet mooi bruin kreeg, maar die verder prima liepen.
Als de sproeier goed is kun je met de gasnaald gaan spelen. Ook die telkens een standje rijker zetten, totdat ie gaat stotteren (op middengebied) en dan een standje terug.
Bij de liggende cilinder blokjes is het trouwens mogelijk om de timing van de nokkenas te verkloten. Dan krijg je rondje op het tandwiel niet exact gelijk aan de markering. Dan is het beter om het rondje er net iets onder te zetten, ipv er boven (of was het nou net andersom ) want anders loopt ie beroerd. Wellicht is dat met die staande cilinders ook zo. Misschien ook nog iets om naar te kijken.
(Heb overigens niet alles gelezen, dus wellicht zeg ik dingen dubbel)