Iemand die het kan.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Iemand die het kan.
Je weet dat je die 300% pomp die je nu hebt niet in een keer kan monteren? Daarvoor moet je een stuk van je carter wegfrezen. Anders heb je een 0% oliepomp. Stop alsjeblieft de originele er weer in. Deze is niet nodig.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
Nee ik maakte een foutje,, vond het al raar dat als ik origineel kan kopen ik nooit imitatie koopt.
Dus ik heb een echte honda 15300-035-000 ook nog even gecontroleerd op werking en bij draaien tandwiel, dan draait hij lekker mee..
toch bedankt voor de waarschuwing..
Gr henk
Dus ik heb een echte honda 15300-035-000 ook nog even gecontroleerd op werking en bij draaien tandwiel, dan draait hij lekker mee..
toch bedankt voor de waarschuwing..
Gr henk
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Iemand die het kan.
Het gaat niet om het draaien, het gaat om de aansluiting van de gaten. Check met de pakking.
Ik kom eigenlijk nooit een versleten pomp tegen. Wel versleten schakelpennen. Heb je die wel vervangen?
Ik kom eigenlijk nooit een versleten pomp tegen. Wel versleten schakelpennen. Heb je die wel vervangen?
Laatst gewijzigd door NIX op 14 jul 2022 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
Het exact dezelfde als die eruit kwam alleen nieuw, de ouwe zit netjes het het nieuwe doosje.
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Iemand die het kan.
Check toch voor je hem start/gaat rijden straks even of er olie in de kop komt. Stelt mij dan weer gerust.
Re: Iemand die het kan.
Blijft een beetje de vraag waarom je de oude oliepomp niet gebruikt? Is hij versleten? Dat gebeurt niet vaak. Heel soms een pomp die niet soepel draait omdat er toch een keer iets van vuil in gekomen is en daardoor een nokje niet helemaal glad meer is.
Ik vind het zonde als mensen onderdelen vervangen zonder te weten waarom, vandaar de vraag.
Groeten
Dennis
Ik vind het zonde als mensen onderdelen vervangen zonder te weten waarom, vandaar de vraag.
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
vervangen, ja ik dacht gelijk nieuw.. maar weer wat geleerd..
Maar nu heb ik wel een serieuze vraag.
Ik heb 2 tekeningen 1 zonder en 1 met een ring.
Het gaat om de rechter tandwielen set van de versnellingen.
Bij de pijl staat geen ring in het huis waar hij komt zit een gat met een soort koperen omhulsel
Maar ik heb ook een tekening waar wel een ring moet.
Op youtube heb ik even zitten kijken bij een C70 en daar moet dan wel weer een ring.
Dus wat is het nu moet er wel of geen ring tussen.de as en het linker deel van het blok.
Maar nu heb ik wel een serieuze vraag.
Ik heb 2 tekeningen 1 zonder en 1 met een ring.
Het gaat om de rechter tandwielen set van de versnellingen.
Bij de pijl staat geen ring in het huis waar hij komt zit een gat met een soort koperen omhulsel
Maar ik heb ook een tekening waar wel een ring moet.
Op youtube heb ik even zitten kijken bij een C70 en daar moet dan wel weer een ring.
Dus wat is het nu moet er wel of geen ring tussen.de as en het linker deel van het blok.
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Iemand die het kan.
Je hebt toch geen 3bak zoals een C70?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
nee, maar dat wist ik natuurlijk niet,, dus er hoeft geen ring ?
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Iemand die het kan.
Zat er een ring?
K1 heeft volgens de pl geen ring,
K3 heeft volgens de pl wel een ring.
Volgens mij is het verschil het type lager. Als glijlager, geen ring, als naaldlager wel ring?
K1 heeft volgens de pl geen ring,
K3 heeft volgens de pl wel een ring.
Volgens mij is het verschil het type lager. Als glijlager, geen ring, als naaldlager wel ring?
grote klappen, snel thuis
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
Volgens mij zat er geen ring, maar mij moet je nooit geloven op mijn geheugen op sommige dingen.
Ik doe het zonder de Ring.. mocht het wel zo zijn dat weet ik nu wel hoe ik het blok uit elkaar moet krijgen. hahaha
bedankt voor de antwoorden.
gr henk
Ik doe het zonder de Ring.. mocht het wel zo zijn dat weet ik nu wel hoe ik het blok uit elkaar moet krijgen. hahaha
bedankt voor de antwoorden.
gr henk
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Iemand die het kan.
Als je straks een ring over houd had hij daar gemoeten.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 apr 2022 05:22
- Bezit: GL 1000 K3 1978 verkocht
GL 1000 K1 1977
Gl 1800 2012
SS 50 Z K1 1973 mee bezig
Re: Iemand die het kan.
meen je niet hahahahah
ik heb geen problemen met andere merken, als het maar Honda is
Re: Iemand die het kan.
Die ring zat er denk ik bij de naaldlager blokken wel, uit mijn hoofd, en bij de koper glijlagers niet. Voor je uitgaande as is het wel goed als je de speling op je as beperkt houdt. Dan gaat je schakelvork waarschijnlijk ook langer mee omdat er geen krachten op komen tijdens het rijden, door een as die naar links of rechts zou willen. Voor je ingaande as in principe hetzelfde verhaal.
''UNOX MAN''
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Iemand die het kan.
Die ring maakt een soort van olietrechter naar het lager. Kijk maar naar het carter. Ik kan je uit ervaring vertellen dat ring of niet, dat lager (zowel naald als glij) gewoon heel blijft. Als je perse wil, kun je de bak iets uitshimmen, nodig is het niet. Dat de assen een mm of meer naar links en rechts kunnen bewegen, maakt voor het schakelen geen bal uit. Ik plaats de ringen meestal wel als ik ze heb, maar pas wel even de bak in de carters met middenpakking, vóór ik de kickas en kruk monteer en de boel dichtschroef. Ik heb een paar keer een bak gehad de niet meer draaide in dichtgeschroefde carters met de shims erop. Die heb ik in die gevallen dus bewust weggelaten. Het komt gewoon niet zo nauw. De primaire as heeft meestal al zo goed als geen speling als het primaire tandwiel gemonteerd is. Dan is alles gefixeerd op het kogellager. Uitgaand kan vaak heel iets heen en weer. Boeit nauwelijks.
Maar nogmaals: Heb je wel de schakelpennen vervangen? Zonee, dat is het enige wat er echt toe doet, dus alsnog even doen.
Maar nogmaals: Heb je wel de schakelpennen vervangen? Zonee, dat is het enige wat er echt toe doet, dus alsnog even doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.