valt uit na tijd stationair

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
rap4stroke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 mei 2008 11:44
Locatie: Dee'mtuhr

valt uit na tijd stationair

Bericht door rap4stroke »

Mijn brommer heeft een raar probleem, ik heb een nieuwe vm26 gemonteerd en zodanig afgesteld dat deze goed loopt bij alles boven stationair ( +- juiste sproeier en naaldhoogte ) echter kan ik het niet voor elkaar krijgen om hem fatsoenlijk stationair te laten lopen.
Het probleem is als volgt:
Zelfs al draai ik de stationairschroef helemaal uit, als ik het gas loslaat blijft hij +- 10 seconden "verhoogd" stationair draaien, en zakt dan af, met uitvallen tot gevolg. als ik de stationairschroef zo indraai dat hij normaal stationair zou moeten lopen blijft hij ook na het loslaten van het gas even verhoogd stationair draaien en valt dan uit.
Dit fenomeen blijft zo totdat ik de stationair schoef dusdanig inschroef dat hij alleen maar "verhoogd" stationair loopt.
Zelfs dan wil hij na enige tijd zachter gaan lopen en uitvallen.
Ik heb ong. 2 uur lopen kutten met het luchtstelschroefje ( zoals aangegeven in de faq ) en krijg wel het gewenste resultaat: (brommer verhoogd stationair laten draaien, luchtschoef uitdraaien totdat je het verschil hoort ) maar als je dan de stationairschroef terugdraait naar standje normaal valt hij na enige tijd weer uit..
wie o wie weet wat hier aan de hand kan zijn :?:

p.s. degene die het probleem oplost mag bepalen wat er in mijn onderschrift staat voor 1 week 8) ( wel een KLEIN beetje binnen de perken houden natuurlijk :P )
Hé sjonnie! je scooter staat in de fik!
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt als valse lucht. Als je pakkingvlak krom is, maakt een nieuw pakking niet uit en harder aandraaien betekent alleen een nog krommer pakkingvlak.

Ik ga er van uit dat je klepspeling in orde is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Inderdaad valse lucht, bekijk je pasvlakken eens, die moet je op een vlakke plaat kunnen zetten zonder dat er ergens ruimte over blijft. Veel immi carbs en spruitstukken zijn veelal krom of scheef.

Zitten er ergens O-ringen niet goed op de pasvlakken en heb je de juiste pakkingen gebruikt...
Je suis Chaly!

rap4stroke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 mei 2008 11:44
Locatie: Dee'mtuhr

Bericht door rap4stroke »

ik zal het valse lucht idee vandaag uitproberen, had echter al de pasvlakken gevlakt en met vloeibare pakking ( hittebestendig tot 280 C ) ingesmeerd om dit juist te voorkomen, misschien toch nog ergens een lek! alvast bedankt!
Hé sjonnie! je scooter staat in de fik!
Afbeelding

BaukeSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2007 19:15
Locatie: Zwolle

Bericht door BaukeSS »

Loopt hij ook onregelmatig dan? dat had ik tenminste met valse lucht, en toen viel hij idd ook uit na een tijdje. Maar als je zegt dat je je pasvlakken al gevlakt hebt, en dichtgesmeerd hebt met vloeibare pakking enz, lijkt het me geen valse lucht. Te strakke inlaatklep? als mijn inlaatklep te strak staat, dan gaat hij ook steeds langzamer lopen en valt hij na een tijdje uit, hoe hoog je hem stationair ook zet.

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Bericht door RaRe »

Klinkt inderdaad als valse lucht, maar in het geval dat: kijk of de gasnaald wel vast zit, misschien is het veertje omhoog geklapt met het erop zetten.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

rap4stroke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 mei 2008 11:44
Locatie: Dee'mtuhr

Bericht door rap4stroke »

Nou, gister weer de hele dag bezig geweest met carburateur en afstellen, inlaat gevlakt, spruitstuk gevlakt, goede pakking gebruikt. en nog steeds problemen.
Op een gegeven moment hoorde ik hem ergens "fluiten" (valse lucht dus) en kwam erachter dat de rubberen flens waarmee de vm26 op het spruitstuk zit een scheurtje had op de haakse verbinding van het ronde gedeelte naar het vlakke gedeelte.. (ding was gvd 1 week oud ) dus, 2 componentenlijm gepakt en aan het kliederen gegaan!
Brommer loopt nu wel beter, zakt nog wel in de toeren na een tijdje, maar valt niet meer uit. dit zal wel een immitatie probleem zijn, kan ik mee leven. als iemand echter nog tips heeft over het "vallen" in het stationair toerental, hoor ik het graag!
Nu maar ff een mailtje sturen naar daxdodo dat ik niet echt te spreken ben over de kwaliteit van sommige produkten ( gescheurd rubber, spruitstuk was zo krom als een hoepel, en de gaten voor de boutjes zaten te dicht tegen het spruitstuk, moest een sleuf vijlen in het spruitstuk zodat de boutjes vrij rond konden draaien )
Hé sjonnie! je scooter staat in de fik!
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Bedankt voor het terugmelden wat er was. Je ziet dat je niet altijd probleemloos af bent, alleen omdat je nieuw hebtr gekocht. Ik zou zeker een rubber proberen te krijgen dat niet gescheurd is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie