4 bak

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

4 bak

Bericht door Steve55 »

Helluw,

klein vraagje:

Zijn de tandwielen van een OT50 blokje en een JC50 blokje uitwisselbaar?

Want die 4takt toko's stellen et als maar uit en ik hen nog een goed 2e versn tandwiel van een JC liggen

Op het oog kan ik zo geen verschillen zien maja.. Dan maak je ook geen toeren...

Iemand die weet of je dit soort tandwielen gewoon kunt uitwisselen?

MVG

Steven
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Toevallig zit ik in een JC Knight en in een JC Singa te roeren en zijn de bakken beide verschillend gegeard, zijn de tandwielen niet allemaal even hoog, en zitten de groeven van de circlips ook niet op dezelfde afstanden en zijn de shims ook niet even dik. Je wordt er niet goed van. Als ze de moeite willen nemen en het juiste aantal tanden willen doorgeven en de dikte van het tandwiel, maak je een goede kans een passend tandwiel te krijgen als de maten overeenkomen met jouw tandwieltje. Nee, ik heb hier niet toevallig een ori 4-bakje los liggen. Die zit in elkaar en dat blijft ie.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Re: re

Bericht door Steve55 »

Eric schreef:Ik wil je wel voor je verjaardag een goed tandwiel geven :wink: . Een derde versnelling nieuw kost wel rond de 30euri maar dat word me wat te gortig.
Neej das een 3e versn. tandwiel
ik heb de 2e nodig waar de schakelvork in gaat....

Maar heb net ( jaja na sluitingstijd) Een mailtje gekregen waarin loef een nieuwe kan geven voor 30 euro... dat doe ik dan maar.. kost wat maar dan heb je ook wat...

Bedankt voor de moeite anyway.. Overzetten doe ik maar niet meer want dan hou ik niets van mn jc blokje over...
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Plaats reactie