slotje, kan dicht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

slotje, kan dicht

Bericht door Monkeymadness »

Ik was van plan om een oliekoelertje op mijn brommer te maken, maar omdat de olie een grotere weg moet afleggen om van en naar de oliepomp te gaan, hoeveel % (meer) oliepomp meot ik hebben?

't gaat om het blokje van een standaard singa met 70cc, verder niks veranderd.

heeft een oud type motorblok (net als ss, 6volt kruk dus)
Laatst gewijzigd door Monkeymadness op 02 jul 2008 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

ik was wel van plan hem te gebruiken, omdat hij aardig warm word

en er komt ook een thermostaat bij, dus te koud word het neit :wink:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Monkeymadness schreef:ik was wel van plan hem te gebruiken, omdat hij aardig warm word

en er komt ook een thermostaat bij, dus te koud word het neit :wink:
Als je 70cc blokje snel te warm wordt zou ik eerder het blokje eens na kijken. Een standaard 70cc blokje zou het in dit klimaat met gemak zonder olie koeler af moeten kunnen.
Afbeelding

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

hij maakt overtoeren, dat is apart want ik heb al zware vertanding :?
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Halodax
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber
Locatie: Amersfoort

Bericht door Halodax »

check dan je koppeling(splaten/veren) ff zou ik zeggen
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

daar gaat het niet om, ik wil alleen weten wat voor oliepomp ik moet hebben!!!
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

ja daar gaat het wel om! Je moet geen oliepomp hebben!
Je hebt al een oliepomp en die is prima, je moet je blok nakijken.

-koppelingsplaten, met name of je koppeling niet slipt, wat best zou kunnen als jij zegt dat je zware vertanding hebt

-ontsteking, zal wel cdi zijn dus zal wel goed zijn

-ontluchting van het blok moet open zijn, slangetje zit ergens bovenop je carter denk ik, maar misschien wel tussen je frame.

- de goeie sproeier in je carburateur helpt ook, te klein dan wordt je blok ook te warm, met name je kop, en daardoor weer de rest

Ik zou beginnen met controleren of je koppeling niet gewoon slipt. Dat merk je het beste als je een beetje op toeren rijdt, en je geeft gas, dat je dan duidelijk meer toeren gaat draaien maar niet duidelijk meer snelheid krijgt in diezelfde verhouding.

Succes
''UNOX MAN''

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1202
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

en als mijn verhaal je nog niet tot inkeer brengt, een oliepomp levert je niks op in dit geval, het KOST je alleen maar VERMOGEN. Zwaardere oliepomp is zwaarder om aan te drijven, dus ga je minder hard en moet je blok harder werken.

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

ben voorzien, op daxboard waren ze wel zo vriendelijk te zeggen wat ik nodig heb
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

monkeynoob, misschien weten de bovenstaande mensen WEL waar ze het over hebben....

misschien toch maar effe je blokje nalopen...
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

NIX
chaly addict
Berichten: 18884
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik zou er nog een paar verchroomde klepdoppen op zetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

en als je klepdoppen er toch af zijn, stel dan meteen je klepjes even :P
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

hoeft niet, vanmorge nog gedaan :P :o
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

Ik wil je trouwens wel een antwoord op je vraag geven hoor: een klein oliekoelertje kun je met een 180% pompje prima draaien.
een leuk c90 pompje (afhankelijk van het model is dit zelfs 210%) volstaat. en ik kan me niet voorstellen dat je een grote koeler nodig hebt.
(Trouwens: de maat van je koeler is afhankelijk van de hoogte van de temperatuur. En van de maat van je oliekoeler is de maat van je oliepomp weer afhankelijk.)
vergeet je niet het oliekanaaltje in je blok bij te werken.
Wat zit er standaard voor pompje in zo'n singa blok? Misschien si dat wel al 180%. meet de hoogte van de wieltjes op en je weet het. De standaardhoogte van een OT ss of C blok is 3,3 mm.


Maar nu toch ook lekker moraliserend :D :
Een singa standaard blok met 70cc
Is dat vergelijkbaar met een c50 ot met 70cc?
Dan ben ik het met Dennis eens: als dat te warm wordt is je blok niet in orde. Ik heb 10.000-en km's gereden met zo'n setup en nog nooit is dat blok te warm geworden. Hoe heb je het trouwens gemeten? Met een termometer? Met de hand meten zegt niks. Eerst objectieveren en zolang je blok niet boven de 110 graden uit komt is er echt helemaal niks aan de hand.

Ik snap wel dat je gewoon antwoord wil, maar de benadering die mensen hier op je topic hebben vind ik wel goed: je lost problemen niet op door symtoombestrijding, maar de onderliggende oorzaak aanpakken. En dan moet er ook werkelijk een probleem zijn.
cracque frontal

Plaats reactie