slotje, kan dicht
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
slotje, kan dicht
Ik was van plan om een oliekoelertje op mijn brommer te maken, maar omdat de olie een grotere weg moet afleggen om van en naar de oliepomp te gaan, hoeveel % (meer) oliepomp meot ik hebben?
't gaat om het blokje van een standaard singa met 70cc, verder niks veranderd.
heeft een oud type motorblok (net als ss, 6volt kruk dus)
't gaat om het blokje van een standaard singa met 70cc, verder niks veranderd.
heeft een oud type motorblok (net als ss, 6volt kruk dus)
Laatst gewijzigd door Monkeymadness op 02 jul 2008 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Als je 70cc blokje snel te warm wordt zou ik eerder het blokje eens na kijken. Een standaard 70cc blokje zou het in dit klimaat met gemak zonder olie koeler af moeten kunnen.Monkeymadness schreef:ik was wel van plan hem te gebruiken, omdat hij aardig warm word
en er komt ook een thermostaat bij, dus te koud word het neit
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
check dan je koppeling(splaten/veren) ff zou ik zeggen
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
ja daar gaat het wel om! Je moet geen oliepomp hebben!
Je hebt al een oliepomp en die is prima, je moet je blok nakijken.
-koppelingsplaten, met name of je koppeling niet slipt, wat best zou kunnen als jij zegt dat je zware vertanding hebt
-ontsteking, zal wel cdi zijn dus zal wel goed zijn
-ontluchting van het blok moet open zijn, slangetje zit ergens bovenop je carter denk ik, maar misschien wel tussen je frame.
- de goeie sproeier in je carburateur helpt ook, te klein dan wordt je blok ook te warm, met name je kop, en daardoor weer de rest
Ik zou beginnen met controleren of je koppeling niet gewoon slipt. Dat merk je het beste als je een beetje op toeren rijdt, en je geeft gas, dat je dan duidelijk meer toeren gaat draaien maar niet duidelijk meer snelheid krijgt in diezelfde verhouding.
Succes
Je hebt al een oliepomp en die is prima, je moet je blok nakijken.
-koppelingsplaten, met name of je koppeling niet slipt, wat best zou kunnen als jij zegt dat je zware vertanding hebt
-ontsteking, zal wel cdi zijn dus zal wel goed zijn
-ontluchting van het blok moet open zijn, slangetje zit ergens bovenop je carter denk ik, maar misschien wel tussen je frame.
- de goeie sproeier in je carburateur helpt ook, te klein dan wordt je blok ook te warm, met name je kop, en daardoor weer de rest
Ik zou beginnen met controleren of je koppeling niet gewoon slipt. Dat merk je het beste als je een beetje op toeren rijdt, en je geeft gas, dat je dan duidelijk meer toeren gaat draaien maar niet duidelijk meer snelheid krijgt in diezelfde verhouding.
Succes
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
monkeynoob, misschien weten de bovenstaande mensen WEL waar ze het over hebben....
misschien toch maar effe je blokje nalopen...
misschien toch maar effe je blokje nalopen...
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
en als je klepdoppen er toch af zijn, stel dan meteen je klepjes even
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Ik wil je trouwens wel een antwoord op je vraag geven hoor: een klein oliekoelertje kun je met een 180% pompje prima draaien.
een leuk c90 pompje (afhankelijk van het model is dit zelfs 210%) volstaat. en ik kan me niet voorstellen dat je een grote koeler nodig hebt.
(Trouwens: de maat van je koeler is afhankelijk van de hoogte van de temperatuur. En van de maat van je oliekoeler is de maat van je oliepomp weer afhankelijk.)
vergeet je niet het oliekanaaltje in je blok bij te werken.
Wat zit er standaard voor pompje in zo'n singa blok? Misschien si dat wel al 180%. meet de hoogte van de wieltjes op en je weet het. De standaardhoogte van een OT ss of C blok is 3,3 mm.
Maar nu toch ook lekker moraliserend :
Een singa standaard blok met 70cc
Is dat vergelijkbaar met een c50 ot met 70cc?
Dan ben ik het met Dennis eens: als dat te warm wordt is je blok niet in orde. Ik heb 10.000-en km's gereden met zo'n setup en nog nooit is dat blok te warm geworden. Hoe heb je het trouwens gemeten? Met een termometer? Met de hand meten zegt niks. Eerst objectieveren en zolang je blok niet boven de 110 graden uit komt is er echt helemaal niks aan de hand.
Ik snap wel dat je gewoon antwoord wil, maar de benadering die mensen hier op je topic hebben vind ik wel goed: je lost problemen niet op door symtoombestrijding, maar de onderliggende oorzaak aanpakken. En dan moet er ook werkelijk een probleem zijn.
een leuk c90 pompje (afhankelijk van het model is dit zelfs 210%) volstaat. en ik kan me niet voorstellen dat je een grote koeler nodig hebt.
(Trouwens: de maat van je koeler is afhankelijk van de hoogte van de temperatuur. En van de maat van je oliekoeler is de maat van je oliepomp weer afhankelijk.)
vergeet je niet het oliekanaaltje in je blok bij te werken.
Wat zit er standaard voor pompje in zo'n singa blok? Misschien si dat wel al 180%. meet de hoogte van de wieltjes op en je weet het. De standaardhoogte van een OT ss of C blok is 3,3 mm.
Maar nu toch ook lekker moraliserend :
Een singa standaard blok met 70cc
Is dat vergelijkbaar met een c50 ot met 70cc?
Dan ben ik het met Dennis eens: als dat te warm wordt is je blok niet in orde. Ik heb 10.000-en km's gereden met zo'n setup en nog nooit is dat blok te warm geworden. Hoe heb je het trouwens gemeten? Met een termometer? Met de hand meten zegt niks. Eerst objectieveren en zolang je blok niet boven de 110 graden uit komt is er echt helemaal niks aan de hand.
Ik snap wel dat je gewoon antwoord wil, maar de benadering die mensen hier op je topic hebben vind ik wel goed: je lost problemen niet op door symtoombestrijding, maar de onderliggende oorzaak aanpakken. En dan moet er ook werkelijk een probleem zijn.
cracque frontal