Cyclon block achterbrug SS hoe vervangen?
Cyclon block achterbrug SS hoe vervangen?
Hoe vervang je het meest gemakkelijk de cyclonblocks van een SS achterbrug. De brug is net terug van de coater en wil de blokken vervangen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:27
- Locatie: Ommen
Als eruit persen met bankschroef/pers niet mogelijk is, dan kun je ook de boel uitboren. Juiste maart iijzerboor nemen om het rubber eruit te boren. En dan een maatje groter nemen om op 2 plaatsen zowel het rubber als de buitenbus kapot te boren. Dan is de spanning eraf en kan je hem er zo uit meppen.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
Smith&Wesson - the original point and click interface
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:47
- Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)
+1Kippenverver schreef:Dan kun je het beste een dopmoer pakken, en daarmee de blokken eruit meppen.. Als je die eruit hebt, blijft 9 van de 10 keer de buitenste rand zitten, dus die zaag je in met een fijne ijzerzaag en dan kun je ze er zo uit pakken.
Zelf zaag ik ze altijd compleet door. Met een beetje beleid beschadig je je brug nauwelijks.
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.
Eerst heb ik het rubber eruit geboord. Met een boord 2 mm eerst een paar gaatjes geboord. Vervolgens 'vrat' de boor zichzelf een weg in het rubber en draaiede mooi het rubber eruit. Vervolgens de buitenste ring doorgezaagd zoals voorgesteld en dat werkte prima. Was een goede tip. Nu nog ff persen op de bankschroef en het is weer toppie! bedankt voor de tips!