Weet iemand of het eenvoudig is om een ss50 voorvork te verlagen? zoja hoe, en hoeveel cm kan dit maximaal?
alvast bedankt!
ss50 voorvork verlagen
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
de groeven die aan de onderkant in de vorkpoot gedraaid zijn, op een hoger niveau er opnieuw indraaien en de gaatjes ook hoger boren (alles even veel omhoog natuurlijk) en dan de onderkant afkorten.
kan in princiepe alleen met goede poten, want de keerring komt hiermee op een hoger deel van de poot te lopen.
ik heb zelf nieuwe imi pootjes gebruikt, voor m'n cb racer en voor diverse ss vorkjes.
voor een bussenvork kan je niet ver inkorten (29mm tov imi nieuwe binnenpoot) omdat anders de gespoten bus, de spatbordbevestiging kan raken.
voor een rubbervork (waar ik geen rubbers op monteer) kon ik 6cm korter en dan had ik nog geen problemen, maar dit was ook met een c320 kroonplaat, wat weer zo'n 2,5cm opheft.
op de foto's zie je 1 groef "teveel" dit is de oude bovenste groef
bij 6cm inkorten en een c320 kroonplaat, heb ik nog ruimte tussen
spatbord-stuurslot
spatbord-kop (met ori 50cc, met lange cilinder zal je wss al problemen hebben)
bij volledig ingeveerde vork
zie hier met 120cc imi blok
kan in princiepe alleen met goede poten, want de keerring komt hiermee op een hoger deel van de poot te lopen.
ik heb zelf nieuwe imi pootjes gebruikt, voor m'n cb racer en voor diverse ss vorkjes.
voor een bussenvork kan je niet ver inkorten (29mm tov imi nieuwe binnenpoot) omdat anders de gespoten bus, de spatbordbevestiging kan raken.
voor een rubbervork (waar ik geen rubbers op monteer) kon ik 6cm korter en dan had ik nog geen problemen, maar dit was ook met een c320 kroonplaat, wat weer zo'n 2,5cm opheft.
op de foto's zie je 1 groef "teveel" dit is de oude bovenste groef
bij 6cm inkorten en een c320 kroonplaat, heb ik nog ruimte tussen
spatbord-stuurslot
spatbord-kop (met ori 50cc, met lange cilinder zal je wss al problemen hebben)
bij volledig ingeveerde vork
zie hier met 120cc imi blok