de groeven die aan de onderkant in de vorkpoot gedraaid zijn, op een hoger niveau er opnieuw indraaien en de gaatjes ook hoger boren (alles even veel omhoog natuurlijk) en dan de onderkant afkorten.
kan in princiepe alleen met goede poten, want de keerring komt hiermee op een hoger deel van de poot te lopen.
ik heb zelf nieuwe imi pootjes gebruikt, voor m'n cb racer en voor diverse ss vorkjes.
voor een bussenvork kan je niet ver inkorten (29mm tov imi nieuwe binnenpoot) omdat anders de gespoten bus, de spatbordbevestiging kan raken.
voor een rubbervork (waar ik geen rubbers op monteer) kon ik 6cm korter en dan had ik nog geen problemen, maar dit was ook met een c320 kroonplaat, wat weer zo'n 2,5cm opheft.
op de foto's zie je 1 groef "teveel" dit is de oude bovenste groef
bij 6cm inkorten en een c320 kroonplaat, heb ik nog ruimte tussen
spatbord-stuurslot
spatbord-kop (met ori 50cc, met lange cilinder zal je wss al problemen hebben)
bij volledig ingeveerde vork
zie hier met 120cc imi blok