Naaldlager uit een ankerplaat krijgen..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Naaldlager uit een ankerplaat krijgen..

Bericht door Jurrien »

Ha, ik zit vast met een naaldlager in een ankerplaat. Dit naaldlager is helemaal kapotgelopen, alleen de buitenste schaal zit nog in de ankerplaat. En die zit muurvast.

Ik heb al:

- Een zaag erop bot gezaagd
- Proberen eruit te rammen
- Op de Coertbrander heetgestookt en toen eruit proberen te rammen

Maar niets lukt :(

Afbeelding

De naaldlagerschaal is de allerallerallermiddelste ring, en de bus die daar aan vast zit. Is erg dun.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Ja, met wd40, bij gebrek aan imal. Dat rammen is trouwens echt letterlijk, ik heb een ronde bus die perfect op de lagerschaal past, en kan daarom uit volle kracht rammen... Er komt alleen geen beweging in.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

denk dat je hem nog 2x moet heet stoken, en afkoelen met wd 40.
anders een paar dagen in de cola laten staan.
mooiste is als je hem met een snijbrander kunt verhitten, dan kun je de ring echt goed heet krijgen.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

toerieteller schreef:denk dat je hem nog 2x moet heet stoken, en afkoelen met wd 40.
anders een paar dagen in de cola laten staan.
mooiste is als je hem met een snijbrander kunt verhitten, dan kun je de ring echt goed heet krijgen.
Je moet de ring niet verhitten maar het materiaal eromheen en de ring zo min mogelijk. Je kan ook proberen hem eruit te persen (in een bankschoef) of naar een garagebedrijf bij je in de buurt gaan. Als ze aardig voor je zijn persen ze hem er wel even uit, risico blijft al tijd dat je anker plaat scheurt dus niet boos worden als dit gebeurd :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Moet ik het er weer uit lassen? Door het lassen schrikt de boel al aardig en eenmaal afgekoeld kan ik de omgeving ook nog wel een keer heetstoken.

Of wil je het perse zelf doen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Nou, dat maakt mij niet uit, als ie er maar uit is. Maar als ik het zelf kan is dat natuurlijk altijd prettiger. Daarintegen is dan weer het feit dat ik het niet kan.

Wanneer mag ik langskomen?

Afbeelding
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

Past het blad van 'n ijzerzaag door 't gat?
Busje inzagen, tik je 'm er zo uit.


Of ik had 't goed gelezen . . .
Laatst gewijzigd door Mike Mechanic op 13 jul 2008 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ホンダ

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ben woensdag vrij.

Donderdag ook, maar dan moet je tegen de 4-daagse in en ben ik eigenlijk druk wildplassers uit m'n tuin te schoppen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Vind je het niks om schrikdraad in de tuin te spannen met 220 erop... Bij mij pissen ze altijd tegen mn voordeur in het weekend, lijkt mij nog wel eens een keer leuk om met een supershoker vol pis in het raam boven te gaan zitten :wink: Jij pist tegen mn deur... ik op je hoofd 8)

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

xMARKx schreef:Vind je het niks om schrikdraad in de tuin te spannen met 220 erop... Bij mij pissen ze altijd tegen mn voordeur in het weekend, lijkt mij nog wel eens een keer leuk om met een supershoker vol pis in het raam boven te gaan zitten :wink: Jij pist tegen mn deur... ik op je hoofd 8)
Ik heb een echt schrikapparaat. Dat geeft iets van 3000V. Alleen het amperage is een beetje laag. Maar het tikt aardig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ik zeg inzetten in je strijd tegen de wildplassers 8)

Plaats reactie