Nieuwe nok voor Skyteam 125

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Glashelder
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:04
Locatie: Pieterbaan centrum (Haarlem)

Nieuwe nok voor Skyteam 125

Bericht door Glashelder »

Ik ben vanochtend bij Leertouwer geweest en gevraagd naar een nok voor een Skyteam 125. Krijg ik dit.. (de bovenste is de orginele):

Afbeelding

Wat een kut shop is het toch ook! Of het moet aan mij liggen..??

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

:shock: onderste mist een lager :shock:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Glashelder
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:04
Locatie: Pieterbaan centrum (Haarlem)

Bericht door Glashelder »

Nee dat ding links op de onderste is een lager. Hij is gewoon te kort..en past niet.. (heb het ook niet geprobeerd natuurlijk).

SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:41

Bericht door SjeesFiguur »

Gelukkig hebben ze nu een betere meegegeven he;)

Wat een grafzaak idd...
Ja, ik ben dat ;)

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Bericht door RaRe »

Leertouwer heeft gewoon niet zoveel verstand van het nieuwe imi spul, ze zijn echter wel top voor al het oude Honda spul want daar hebben ze originele oude voorraad nog van, als je dan toch in Soest bent, ga dan naar Nedstore of naar loef, die hebben juist heel veel van dat nieuwe liggen.

Edit: en als het ff kan, neem het onderdeel mee wat vervangen moet worden, dat scheelt altijd een hoop gedoe achteraf :wink:
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Ik rij ook altijd door naar Rovaza sinds die weer gewoon open zijn. Dat is dan weer echt een geweldige winkel :P

Gebruikersavatar
Glasbak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:59
Locatie: Snevert

Bericht door Glasbak »

RaRe schreef:.. als je dan toch in Soest bent, ga dan naar Nedstore of naar loef, die hebben juist heel veel van dat nieuwe liggen.
...
Pssst, loef zit in houten...

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Maar zelf ben je ook te lomp om het verschil te zien ?????

Niet dat ik ooit bij Leertouwer ben geweest (gewoon niet nodig, want ik heb een Honda, en die gaan niet stuk) maar wel lekker LOMP om zo een naam zwart te maken, lekker makkenlijk om de schuld maar op een ander schuiven he ?

Zelf ben je net zo dom.

Altijd je onderdeel goed bekijken voordat je het gaat vervangen/nieuw halen, desnoods een foto maken als je het oude/te vervangen onderdeel niet mee kan nemen.

En anders wel ff een papiertje maken met de maten erop.

Mensen maken fouten, net zoals jij nu om die shop een kut shop te noemen door je eigen stomme fout.

En ja, ik hap. :roll:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Laten we het dan zo zeggen... Leertouwer is niet meer wat het geweest is.

Laatst toevallig weer eens geweest maar dr is bijna geen viertaktje meer te vinden en zijn altijd aardig aan de prijs geweest... Alleen de Forza Marmita was altijd wel masterlijk 8)

Ik blijf toch het meest fan van Loef, al haal ik tegenwoordig het meeste van het internet :wink:

Glashelder
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:04
Locatie: Pieterbaan centrum (Haarlem)

Bericht door Glashelder »

bonjour schreef:Maar zelf ben je ook te lomp om het verschil te zien ?????

Niet dat ik ooit bij Leertouwer ben geweest (gewoon niet nodig, want ik heb een Honda, en die gaan niet stuk) maar wel lekker LOMP om zo een naam zwart te maken, lekker makkenlijk om de schuld maar op een ander schuiven he ?

Zelf ben je net zo dom.

Altijd je onderdeel goed bekijken voordat je het gaat vervangen/nieuw halen, desnoods een foto maken als je het oude/te vervangen onderdeel niet mee kan nemen.

En anders wel ff een papiertje maken met de maten erop.

Mensen maken fouten, net zoals jij nu om die shop een kut shop te noemen door je eigen stomme fout.

En ja, ik hap. :roll:
Wat loop je nou dom te ouwehoeren?

Ik had het blok nog niet opengemaakt. In plaats van dat ze zeggen dat ze het niet zeker weten geven ze gewoon een nok mee waarvan ze '100%' zeker wisten dat het goed was. Zeg dat dan niet..

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Ik snap niet dat jij je hier zo druk om kan maken, ga gewoon terug en ruil hem weer in ?

Foutjes worden overal gemaakt, jij bent ook niet perfect.

Ik vind het gewoon laag dat je direct een naam zo op het internet moet plempen omdat er gewoon een klein miniscuul foutje is gemaakt.

Als ik een verkeerd onderdeel krijg ruil ik het ook altijd gewoon weer netjes in, is nog nooit een probleem geweest ofzo.

edit :

En dan nog, je zegt dat je het blok nog niet open had gemaakt, ik vind dat je dan ook wel een beetje meer risico neemt om een verkeerd mee te krijgen.
Tuurlijk, de zaak hoort het te weten, maarja, fouten (in dit geval een foutje) worden gewoon gemaakt.

Als je blijft sleutelen (net als ik) zal je dit wel leren om eerst foto's te maken, of goed het te vervangen onderdeel te bekijken of op te meten, danwel vanuit een (onderhouds)boekje, of op internet even een aantal foto's bekijken.

Maarja, dat leer je vanzelf wel.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

Klopt
je hebt 2 soorten met deze lager afmetingen

de korte versie kan je in je superhead stoppen (c1 tot g7, niet a1 of +R)
maar das onzin want daar zijn betere nokken voor te krijgen

en dat langere type zit in veel immi's

dus dat hadden ze zeker bij leertouwer ook wel moeten weten


maar goed, als je met dat verhaal weer terug gaat, denk ik wel dat ze hem omruilen, en zo niet, Dan heb je een goede reden om te klagen :)
Afbeelding

Glashelder
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:04
Locatie: Pieterbaan centrum (Haarlem)

Bericht door Glashelder »

Ik ben al terug geweest maar ook de 2e nok is weer niet goed 8)

Van ellende gisteren maar naar Rumbeke gereden (mini4team) en een Lifan 150 gehaald ..

SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:41

Bericht door SjeesFiguur »

Ja en je blok is dankzei die kut nok van hen naar de klote gegaan... leuke zaak die Leertouwer ;)

'Ja en laat dat en dat er maar uit, want ik weet niet waar dat echt nodig voor is...'

Achteraf heb ik iig gezien dat er dus een ZS108 nok ingaat, die carters lijken ook het meeste op deze blokken. Deze nokkenassen hebben ook zo'n maf stukje erop itt. die nok die ze nu hebben meegegeven.

En waarom blijven die verdomde zaken altijd zeggen dat ze het weten terwijl ze het niet weten... :?

Overigens niet al die gasten zijn slecht, die met die bakkebaarden is wel 1 van de goeie die je daar kunt hebben... als die daar nog werkt ;)
Ja, ik ben dat ;)

Plaats reactie