Iets in het blok Ratteld... :S
Re: re
maar het zit bij mij echt in zijn 1. en Nix zei dat er iets moest nakijken, de boutjes aan de schakelklok en wist niet precies wat die bedoelde...Eric schreef:@ Rens. Lijkt het net alsof je je poot op de kickstarter laat staan als de motor loopt??? Als dat het geval is dan zit de veer niet goed of (zou voor mij de eerste zijn) is de veer slap.
Een rammeltje in een blok is onmogelijk om van een afstand te beoordelen zoals Nix al zei.
te slap staande kleppen
distri ketting die te slap staat
losse koppeling
delen van de versnellingbak die los zitten
Een losse achterbrug of motorblok kan ook een heel raar geluid maken en mijn ervaring met de Singa is dat er vanalles los loopt maar met het blokje niks geen problemen. Zelf niet met de distri spannen of wat dan ook.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Schroefje 13 zit achter de rubberdop boven je voortandwiel, schroefje 15 houdt je klavertje (6) op de wals en daar moet de rechterkap voor verwijderen.Rens schreef:Kan je even zeggen welk nummertje je bedoeld?NIX schreef:Als het de een is, verdenk ik de kickstarter. Ook al zo lekker om aan te moeten werken.Rens schreef:ik heb dit in mijn 1. is dit schadelijk of kun je er wel een tijdje mee rijden?
Er hoort niets te rammelen in je blok. Eerste verdachten bij versnellingsafhankelijke ratels zijn altijd de boutjes aan de schakelklok, dus links achter de dop de 6-kant maat 10 en rechts de bout die het klaver op zijn plek houdt. Daarna komt alle ellende waarvoor je je blok moet splitsen zoals versleten vorken, pennen en tandwielen en de kickas.
Eerst dus de boutjes op de wals checken voor je de boel openrukt.
Geldt voor Jetty en Rens allebei.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.