Iets in het blok Ratteld... :S

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
tukkerpim

Bericht door tukkerpim »

hou je hand op je uitlaat dan hoor je exact het geluid van je blok en geen ander geluid en geef dan eens wat gas dan kun je goed naar je blok luisteren;)

Rens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:44
Locatie: Lunteren

Re: re

Bericht door Rens »

Eric schreef:@ Rens. Lijkt het net alsof je je poot op de kickstarter laat staan als de motor loopt??? Als dat het geval is dan zit de veer niet goed of (zou voor mij de eerste zijn) is de veer slap.

Een rammeltje in een blok is onmogelijk om van een afstand te beoordelen zoals Nix al zei.

te slap staande kleppen
distri ketting die te slap staat
losse koppeling
delen van de versnellingbak die los zitten

Een losse achterbrug of motorblok kan ook een heel raar geluid maken en mijn ervaring met de Singa is dat er vanalles los loopt maar met het blokje niks geen problemen. Zelf niet met de distri spannen of wat dan ook.
maar het zit bij mij echt in zijn 1. en Nix zei dat er iets moest nakijken, de boutjes aan de schakelklok en wist niet precies wat die bedoelde...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Rens schreef:
NIX schreef:
Rens schreef:ik heb dit in mijn 1. is dit schadelijk of kun je er wel een tijdje mee rijden?
Als het de een is, verdenk ik de kickstarter. Ook al zo lekker om aan te moeten werken.

Er hoort niets te rammelen in je blok. Eerste verdachten bij versnellingsafhankelijke ratels zijn altijd de boutjes aan de schakelklok, dus links achter de dop de 6-kant maat 10 en rechts de bout die het klaver op zijn plek houdt. Daarna komt alle ellende waarvoor je je blok moet splitsen zoals versleten vorken, pennen en tandwielen en de kickas.

Eerst dus de boutjes op de wals checken voor je de boel openrukt.
Kan je even zeggen welk nummertje je bedoeld?

Afbeelding
Schroefje 13 zit achter de rubberdop boven je voortandwiel, schroefje 15 houdt je klavertje (6) op de wals en daar moet de rechterkap voor verwijderen.

Geldt voor Jetty en Rens allebei.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Rens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:44
Locatie: Lunteren

Bericht door Rens »

dank, binnekort maar eens flink aandraaien...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Alles kan kapot he? Vast is vast.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie