Verzopen en doortrappende kicker

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Nup, begin er een beetje moedeloos van te worden. Iemand die me ff wil komen helpen in omgeving Utrecht? (woon aan de 'Utrechtkant' van Zeist)
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

NIX schreef:Loopt je carb niet over? Het klinkt alsof je vlotter blijft hangen.

En aanduwen met het gas vol open als ie steeds verzuipt kan soms helpen. Niet schroeven, dus, gewoon open houden tot ie start.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Ook zonder carb wordt ie nat na een flink stuk aanduwen, dus dat zal het niet moeten zijn..

Zal hem toch voor de zekerheid even ophalen
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

haha, ik zeg, check je ontstekings tijdstip, als ie te vroeg staat, KAN ie wel vonken, maar slaat ie niet aan (of bij achtelijk veel toeren)

en voor je koppeling, als je em wilt stellen, moet je het bij je kopp carter doen. staat waarschjijnlijk ook in de FAQ
Afbeelding

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Tijdstip en shit staat allemaal goed, maar er zit olie in mn kop. Hoe komt dit hier? Kan dat door die aanrijding zijn? En hoe krijg ik het er weer uit? Doorspoelen met benzine, gewoon paar eetlepels erin en wat trappen zonder uitlaat en carb en aangesloten bougie?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Net gehoord gekregen dat dit een koppakking kan zijn? Lijkt me wel sterk, aangezien er pas een paar honderd km een nieuwe set tussen zit, maar is het mogelijk?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Lennaert schreef:Tijdstip en shit staat allemaal goed, maar er zit olie in mn kop. Hoe komt dit hier?
Via de normale route, er hoort olie in de kop te zitten. Maar olie in je cylinder is niet normaal. Hoe het er komt kan via een aantal routes, waarvan zo snel even de koppakking en de klepseal mij te binnen schieten.

Als je bougie al bij een paar keer trappen nat is van de olie klopt er echt iets niet. Haal het hele bovenblok uit mekaar en loop alles na, let vooral op eventuele oliesporen op je koppakking. Elke pakking kan vanaf de montage gaan lekken. De kans dat dit binnen een paar honderd km gebeurd is klein maar wel aanwezig.

Ik weet niet hoe het bij liggende cylinders en de koppakking zit maar bij mijn CB blokjes zit in de koppakking ook nog een oliekeerringetje om het kanaal heen. Heb je deze wel gemonteerd?
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Zo'n klein o-ringetje? Jup
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Zojuist kop even eraf geknutseld, bleek toch de koppakking te zijn, erg raar dat ik daar zo lang mee heb kunnen rondrijden, zat redelijk af roetafzetting op het kopje..

Nu iig alles goed gemonteerd, zal straks even kijken hoe het loopt

Keepin'u up2date
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

en?

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Doet het weer :D Loopt nog niet helemaal perfect, maar zal hem wel opnieuw moeten afstellen nu ie helemaal sealt ipv lekt. Bomber maakt lekker geluid, nou de rest nog en ik kan straks weer rijden 8)
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Lennaert schreef:Zojuist kop even eraf geknutseld, bleek toch de koppakking te zijn, erg raar dat ik daar zo lang mee heb kunnen rondrijden, zat redelijk af roetafzetting op het kopje..
En bedankt voor het applaus...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie