ss50 blok sneller maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
aapzor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:40

ss50 blok sneller maken

Bericht door aapzor »

hoe maak ik mijn ss50 blok orgineel sneller zonder een andere cillinder erop tezetten

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

vliegwiel vastzetten of vervroegen, andere carburateur..

aapzor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:40

Bericht door aapzor »

vliegwiel zit al vast
kan ik ook iets doen waar hij niet veel meer gaat verbruiken

aapzor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:40

Bericht door aapzor »

hij loopt nu rond de 60 zonder wind en 12mm carb
wat is de prijs van zo vliegwiel?

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: ss50 blok sneller maken

Bericht door h5speedje »

Grotere teur werkt heel erg goed vooral voor de acceleratie
Zou er meteen een snelle nokkenas in monteren
dit samen met een vervroegend vliegwiel moet zowiezo goed zijn voor 70
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

aapzor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:40

Bericht door aapzor »

iemand misschien een website voor zo nokkenas

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

aapzor schreef:iemand misschien een website voor zo nokkenas
leertouwer, rovaza, 4strokebikecentre,loef en dan de kleinere zaakjes maar ze dat spul gewoon hebben liggen..

Ideaal is de nok met de ring maar daar kom je erg slecht aan..
Ik rij zelf met kitaco
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Bericht door thijsperdok »

aapzor schreef:hij loopt nu rond de 60 zonder wind en 12mm carb
wat is de prijs van zo vliegwiel?
Ik heb hetzelfde maar ik rijd bijna 70 :lol:

aapzor
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 jun 2008 18:40

Bericht door aapzor »

gaat het met een vervroegend vliegwiel vergleken met een vast gezzete veel sneller?

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

aapzor schreef:gaat het met een vervroegend vliegwiel vergleken met een vast gezzete veel sneller?
hoeft niet per defenitie
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken..

Heeft eigenlijk te maken met het vroegste punt van een vervroeger en het vaste punt van een stilstaande..
Als allebei de punten even vroeg staan zul je er met top weinig verschil in merken maar....

Als je accelereerd van zeg 1000 naar 8000 merk je het wel..
Bij een stilstaande werkt onderin de (in verhouding) te vroeg staande ontsteking alles tegen..de vonk komt eigenlijk te vroeg en komt niet het maximale koppel eruit..

Bij een vervroegende heb je dit probleem niet... de vonk komt eigenlijk bij elk toerental op het juiste moment..Behalve als de veren versleten zijn want ook dan komt deze eigenlijk altijd weer te vroeg en houdt hij dus in ten opzichte van een motor waarbij alles wel op tijd komt
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ik weet dat het iets is wat je in eerste instantie niet wil, maar... ik zou toch voor een 70cc kitje gaan (met 49cc opdruk). Gaat niet eens echt veel harder dan 50cc maar je hebt gewoon net wat meer vermogen en het rijdt net iets soepeler.

Ik weet niet waarom je 50cc zou aan houden of wat je reden is, en als je het echt niet wil moet je het ook niet doen... maar ik zou het toch eens over wegen :wink:

Ik rij nu al weer 11 jaar op brommers met (meestal 70 cc) en nooit echt noemens waardige problemen gehad met de politie.

Gebruikersavatar
ho_chi_man_ho_chi_man
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:26
Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere

Bericht door ho_chi_man_ho_chi_man »

h5speedje schreef:
aapzor schreef:iemand misschien een website voor zo nokkenas
leertouwer, rovaza, 4strokebikecentre,loef en dan de kleinere zaakjes maar ze dat spul gewoon hebben liggen..

Ideaal is de nok met de ring maar daar kom je erg slecht aan..
Ik rij zelf met kitaco
Met welke kitaco, SPL? Ben je er tevreden mee? Is deze ook aan te raden
voor 70cc?
Groeten Eric

Abraham_c310Power
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:15
Locatie: Tiel

Bericht door Abraham_c310Power »

man man wat zijn jullie een mietjes, of jullie zijn verstandig :shock:
gewoon een 52mm krukas dan heb je met 50cc gelijk iets van 63 cc. en dan nog ff een mooi uitlaatje loopt gelijk keurig 75 en lekker veel koppel

Plaats reactie