Info over Zongshen blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

JAAAAAAHHHHH 100 liggend op m'n chaly, daarna met 100 liggend naar het ziekenhuis, HOERAAAAAA
cracque frontal

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

irmin schreef:JAAAAAAHHHHH 100 liggend op m'n chaly, daarna met 100 liggend naar het ziekenhuis, HOERAAAAAA
Binnen de bebouwde kom wel ja, maar als jij een rustige weg hebt, dan kan je prima en veilig 100 rijden op een chaly. Ook op een mini trail.

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

nielspbr schreef:
eRVee schreef:En beert het een beetje met tandje 17-31 ? Als ik nu de 100 per uur niet meer haal dan geef ik 't op :cry:
Ik gok op 16-31
Ik heb wel geen ZS blok maar een ander 124cc blok. met 16-30 loopt de mijne op top een beetje dood met tegenwind (pbr met 120/90-10 achterband)
Ik heb nu een 108cc/24mm met 17x31 tanden en 120/70/10" achterband en komt naar mijn idee ook niet helemaal op volle toeren en rijd dan 90. Als de bak verhouding het zelfde is gok ik er toch wel op met de zelfde setup net het iets meer puf te hebben iets hoger in de toren te geraken en dan moet 100 toch wel lukken, we zien wel. En anders toch een lichtere verhouding proberen.

En sja nu 90 op de Chaly met breed stuur achter een auto is al best wel eens eng. Misschien nog eens een stuurdemper aanschaffen om het zwieberen wat de dempen.

Maar hoe dan ook, het is echt super vet zo'n 10" motor. Die scheve gezichten als je bij het stoplicht enorm weg beert :mrgreen:

Goed, nog iemand nuttige informatie over het blok?
Afbeelding

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

Berry schreef:
irmin schreef:JAAAAAAHHHHH 100 liggend op m'n chaly, daarna met 100 liggend naar het ziekenhuis, HOERAAAAAA
Binnen de bebouwde kom wel ja, maar als jij een rustige weg hebt, dan kan je prima en veilig 100 rijden op een chaly. Ook op een mini trail.
:D

O, dat geloof ik beste. Met wat aanpassingen zoals een stuurdemper en schijfremmen kom je al een heel end.
Maar ik zag het gewoon voor me, een strontoriginele chaly die met 100km/u opeens een konijn op de weg ziet zitten.
cracque frontal

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Zoals die van René :wink: Standaard voorvork, trommeltjes voor en achter :lol: (sorry René).
Heb er zelf een hydro met schijf op zitten en dat rijd 100x lekkerder vind ik. Heb zelf nog een Chaly met ori vork die goed in orde is, maar toch is dat een heel verschil. Remschijf achter is echt kolder en meer voor de looks. Maar mooi is het wel.
Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

En bedankt he :P

Maargoed, ik wil graag dood. 8) Die van mij zal de 100 niet halen. En dat is ook mijn bedoeling niet. Het liefst rijd ik ergens op de binnendoor wegen met een lekker toer tempo.

Maar wie weet denk ik daar binnenkort wel anders over. Moet het nog allemaal gaan uitproberen...

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Het is toch wel lekker als je de auto's voor kan blijven op de buitenwegen. 90 moet je dan echt wel rijden. Een beetje puf om lekker in te halen is ook wel fijn.

Maar rijd dat ding van je nu al een beetje? Dan moeten we binnenkort eens een stukje gaan boeken met Jelle en Stefan. Misschien Michael er bij als die bling-bling-pimp-jifudax van 'm af is ;)
Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

ben nog bezig met het blok. Het zal nog wel een weekje of 2-3 duren voordat ie rijd.

jagudax
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:44
Locatie: rooi

Bericht door jagudax »

eRVee schreef:Zoals die van René :wink: Standaard voorvork, trommeltjes voor en achter :lol: (sorry René).
Heb er zelf een hydro met schijf op zitten en dat rijd 100x lekkerder vind ik. Heb zelf nog een Chaly met ori vork die goed in orde is, maar toch is dat een heel verschil. Remschijf achter is echt kolder en meer voor de looks. Maar mooi is het wel.
een schijf achter heeft wel nut het remt verekkes :lol:
lijkt me leuk om een keer met een aantal mini motors te gaan boeken
Afbeelding

dax ZF-28-53

eRVee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jan 2007 23:35
Locatie: Eindhoven, in de buurt van

Bericht door eRVee »

Jonge, mèn trommel boekt net zo hard zwarte strepah :wink: As ge hard remt zit er toch gin druk op da wiel :!:

Misschien tegen die tijd een ritje plaatsen in het ritten forum?
"Laat de vrouwen maar zoeken! Wij zijn met de 10 inchers boeken!" rit :wink:
Afbeelding

Plaats reactie