hai,
ik vond mn ssje een beetje erg roken (eigenlijk meer de omstanders en mensen die erachter moeten rijden ) maar nu heb ik even mn kopje uit elkaar gehaald, klepsealtje ziet er netjes uit, maar is aandie dingen te zien of ze versleten zijn? (ik vervang em sowieso toch aangezien ik hem toch open heb liggen)
en heeft er iemand een foto van een ''halve maan verwijder sleuteltje '' aangezien ik er zelf ook 1 wil maken, nu lopen beunen met een steeksleutel en een magneetje
hoe te zien of klepsealtje slecht is
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
gewoon vervangen van zo'n klepsealtje, dan is meestal het grootste probleem van het roken meestal wel over. (en dat voor een paar euro )
je kan altijd slecht zien of zo'n klepsealtje versleten is.
om de kleppen te demonteren heb ik speciaal gereedschap gemaakt.
je hebt een houtklem en op de vaste bek las je 2 stripjes die op de klepschotel drukken.(bovenkant kop)
daarna draai je hem naar elkaar toe en dan wip je de halve maantje met een schroevendraaier er zo uit.
je kan altijd slecht zien of zo'n klepsealtje versleten is.
om de kleppen te demonteren heb ik speciaal gereedschap gemaakt.
je hebt een houtklem en op de vaste bek las je 2 stripjes die op de klepschotel drukken.(bovenkant kop)
daarna draai je hem naar elkaar toe en dan wip je de halve maantje met een schroevendraaier er zo uit.
wat dacht je hiervan. Staat perfect uitgelegd hoe je het moet maken, de link moet je ff kopieren en in een nieuw venster zetten, dan doen de plaatjes het wel:
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=52
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=52
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
- Bezit: Skyteam Gorilla
- Locatie: Utrecht
Re: re
bedoel je hier de olieschraapveer los er even inzetten, of gemonteerd op de zuiger een minimaal stukje? lijkt mij het eerste, maar toch handig voor ik weer onnodige dingen ga vervangenEric schreef:Doe ook ff je olie schraapveer in je cilinder en duw hem met de zuiger een stuk de cilinder in. Er mag dan meer een heel klein spleetje tussen de uiteinden van de veer zitten. De echte tolerantie staat in je boek maar uit mijn hoofd zeg ik max 0.1 ofzo.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
- Bezit: Skyteam Gorilla
- Locatie: Utrecht
haha bij mij is ie 0,5, o,6 past er net tussen, beter even een nieuwe dusamigo schreef:je doet m ff los in de cilinder, want zo zou die ook in de cilinder zitten met zuiger. Dan kijk/meet je ff wat de afstand is waar de zuigerveren bij elkaar komen. Die afstand mag/moet tussen de 0,1 en 0,3 mm liggen.