hoe te zien of klepsealtje slecht is

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

hoe te zien of klepsealtje slecht is

Bericht door Boele »

hai,

ik vond mn ssje een beetje erg roken (eigenlijk meer de omstanders en mensen die erachter moeten rijden :wink: ) maar nu heb ik even mn kopje uit elkaar gehaald, klepsealtje ziet er netjes uit, maar is aandie dingen te zien of ze versleten zijn? (ik vervang em sowieso toch aangezien ik hem toch open heb liggen)

en heeft er iemand een foto van een ''halve maan verwijder sleuteltje :lol: '' aangezien ik er zelf ook 1 wil maken, nu lopen beunen met een steeksleutel en een magneetje
Afbeelding

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Bericht door honda sleutelaar »

gewoon vervangen van zo'n klepsealtje, dan is meestal het grootste probleem van het roken meestal wel over. (en dat voor een paar euro :wink: )
je kan altijd slecht zien of zo'n klepsealtje versleten is.
om de kleppen te demonteren heb ik speciaal gereedschap gemaakt.
je hebt een houtklem en op de vaste bek las je 2 stripjes die op de klepschotel drukken.(bovenkant kop)
daarna draai je hem naar elkaar toe en dan wip je de halve maantje met een schroevendraaier er zo uit.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

wat dacht je hiervan. Staat perfect uitgelegd hoe je het moet maken, de link moet je ff kopieren en in een nieuw venster zetten, dan doen de plaatjes het wel:

http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=52

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

0.1-0.3 :wink:

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Re: re

Bericht door Boele »

Eric schreef:Doe ook ff je olie schraapveer in je cilinder en duw hem met de zuiger een stuk de cilinder in. Er mag dan meer een heel klein spleetje tussen de uiteinden van de veer zitten. De echte tolerantie staat in je boek maar uit mijn hoofd zeg ik max 0.1 ofzo.
bedoel je hier de olieschraapveer los er even inzetten, of gemonteerd op de zuiger een minimaal stukje? lijkt mij het eerste, maar toch handig voor ik weer onnodige dingen ga vervangen :wink:
Afbeelding

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

je doet m ff los in de cilinder, want zo zou die ook in de cilinder zitten met zuiger. Dan kijk/meet je ff wat de afstand is waar de zuigerveren bij elkaar komen. Die afstand mag/moet tussen de 0,1 en 0,3 mm liggen.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

ga ik straks checken bedankt man!
Afbeelding

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

amigo schreef:je doet m ff los in de cilinder, want zo zou die ook in de cilinder zitten met zuiger. Dan kijk/meet je ff wat de afstand is waar de zuigerveren bij elkaar komen. Die afstand mag/moet tussen de 0,1 en 0,3 mm liggen.
haha bij mij is ie 0,5, o,6 past er net tussen, beter even een nieuwe dus :wink:
Afbeelding

Plaats reactie