50 zuiger op een 70 kop?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
50 zuiger op een 70 kop?
Ik heb een brommerboer effe een nieuw setje laten monteren.
Thuis monteerde ik het blok zelf en die rookt sneeuwwit, en blijft massas roken.
Heb de pakkiingen gecontroleerd en zijn in orde. Nokje zat wel een tandje ernaast.
Van waar komt die rook (t'is er echt veel, en dik)
Heb op de afrekening (factuur) de volgende tekst gevonden:
'70cc kit 6V 50 kop' en ik heb een 70 kop zitten. De kleppen lijken niet te slaan. Kan ook een typfoutje zijn.
Nuja, raad?
Iemand afmetingen, kan ik dan effe nameten.
Thuis monteerde ik het blok zelf en die rookt sneeuwwit, en blijft massas roken.
Heb de pakkiingen gecontroleerd en zijn in orde. Nokje zat wel een tandje ernaast.
Van waar komt die rook (t'is er echt veel, en dik)
Heb op de afrekening (factuur) de volgende tekst gevonden:
'70cc kit 6V 50 kop' en ik heb een 70 kop zitten. De kleppen lijken niet te slaan. Kan ook een typfoutje zijn.
Nuja, raad?
Iemand afmetingen, kan ik dan effe nameten.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Is echt roken als een groep tieners met choke dicht.
Zit nu met 20mm carb en 85 sproeier, lijkt me niet te groot.
Dus zou te veel benzine zijn, kan dus toch een verkeerde zuiger zijn.
Ik krijg echt het vermoeden dat de brommerboer een 50 zuiger heeft gemonteerd en die voor te weinig compressie zorgt.
Hoe kan ik dit nu zeker weten. Staan nergens op de zuiger symbolen
Bougie na effe draaien is zwart en vochtig.
Zit nu met 20mm carb en 85 sproeier, lijkt me niet te groot.
Dus zou te veel benzine zijn, kan dus toch een verkeerde zuiger zijn.
Ik krijg echt het vermoeden dat de brommerboer een 50 zuiger heeft gemonteerd en die voor te weinig compressie zorgt.
Hoe kan ik dit nu zeker weten. Staan nergens op de zuiger symbolen
Bougie na effe draaien is zwart en vochtig.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
dan loopt ie nietFoxbeach schreef: Ik krijg echt het vermoeden dat de brommerboer een 50 zuiger heeft gemonteerd en die voor te weinig compressie zorgt.
en als die wel loopt, dan heb je je geen zorgen te maken
heb met een holle zuiger op een superhead gereden (52mm verbrandings kamer) dat liep Fantastisch, weinig compressie, ideaal, kan je hem lekker laag stationair stellen
en een 50 kop-zuiger op 70kop is nog wel genoeg compressie
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Ik weet niet of het een 50 of een 70 zuiger is.
Zelfs al is het de verkeerde verklaart het niet waarom ik een pauselijke witte rook krijg.
Waar moet ik naar kijken?
- pakkingen (ok)
- nok zat tandje ernaast (zou dan gewoon slecht draaien)
- kleppen (waren goed gesteld voor het vervangen)
- ontsteking (niet gecheckt)
effe pics van de zuiger:
Zelfs al is het de verkeerde verklaart het niet waarom ik een pauselijke witte rook krijg.
Waar moet ik naar kijken?
- pakkingen (ok)
- nok zat tandje ernaast (zou dan gewoon slecht draaien)
- kleppen (waren goed gesteld voor het vervangen)
- ontsteking (niet gecheckt)
effe pics van de zuiger:
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
- ho_chi_man_ho_chi_man
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 feb 2007 16:26
- Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Voordat je dat doet, kijk even of de zuigerveertjes goed zijn gemonteerd.
Op de bovenste en middelste zuigerveer zit nl. een klein merktekentje
(bij de opening!).
Dat moet naar de kop van de zuiger gemonteerd zitten!!
Als ze andersom zitten gaat ie olie verbruiken.
N.b. Die merktekentjes zijn zonder een vergrootglas soms lastig te zien!
Op de bovenste en middelste zuigerveer zit nl. een klein merktekentje
(bij de opening!).
Dat moet naar de kop van de zuiger gemonteerd zitten!!
Als ze andersom zitten gaat ie olie verbruiken.
N.b. Die merktekentjes zijn zonder een vergrootglas soms lastig te zien!
Foxbeach schreef:dan ga ik alles terug gewoon monteren met nieuwe pakkingen to be shure
Groet, ennuh...... gas zit rechts!