70 cc op c50 rijdt nog niet snel
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 08 feb 2007 15:18
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
70 cc op c50 rijdt nog niet snel
Op mijn nlC50 zit sinds een paar maanden een 70 cc kop. Dit is door een 4takt specialist goed gedaan. Alleen hij rijdt niet haarder dan 65 (ik weeg 85kg) ik wil graag dat hij 70/80 gaat rijden...
Ook stottert hij bij gas terug bv bij de bocht door.
Wie kent er iemand met verstand van zaken, die een keer een middagje komt sleutelen als het weer een beetje mooi weer wordt
In Haarlem , tegen vergoeding
pb ?
Ook stottert hij bij gas terug bv bij de bocht door.
Wie kent er iemand met verstand van zaken, die een keer een middagje komt sleutelen als het weer een beetje mooi weer wordt
In Haarlem , tegen vergoeding
pb ?
Ik geloof dat onze conversatie hiermee mooi afgerond is,nietwaar?
drs P.
2006
drs P.
2006
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 08 feb 2007 15:18
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
alles was nog origineel tot dat de 70cc kop/zuiger er op gezet is. Er is destijds ook getest met een grotere carb, maar dat maakte niets uit, dus de originele zit er nog op. Ook is er iets gedaan aan de tandwiel verhouding. Hij trekt enorm goed, rijdt 60 in zijn 2, maar in de 3e wil hij maar niet op toeren komen, Maar met tegenwind loopt hij ook 60+, dus het vermogen is er wel, maar de toeren willen niet komen...
Helaas kan ik zelf niet sleutelen,,
Helaas kan ik zelf niet sleutelen,,
Ik geloof dat onze conversatie hiermee mooi afgerond is,nietwaar?
drs P.
2006
drs P.
2006
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:11
- Bezit: Honda shadow bobber
- Locatie: Noordwijkerhout (nl)
dat niet op toeren komen lijkt mij meer op een verkeerde ontsteking. Misschien zit er bij jou een verlatende ontsteking in, die kan je ff vastzetten, dat helpt al enorm. Verder moet je ff naar je bougie kijken: Als die zwart is moet er een kleinere sproeier in, bij wit een grotere en bruin is goed. Daarbij wel rekening houden dat je de gasnaald op de middelste stand zet. Maar aangezien een grotere carburateur geen effect had lijkt het me dat je het moet gaan zoeken bij je ontsteking. Succes
met een verlatend vliegwiel, kom je echt niet boven de 50 uit, dus ik neem aan dat z'n vliegwiel al vast zit.amigo schreef:dat niet op toeren komen lijkt mij meer op een verkeerde ontsteking. Misschien zit er bij jou een verlatende ontsteking in, die kan je ff vastzetten, dat helpt al enorm. Verder moet je ff naar je bougie kijken: Als die zwart is moet er een kleinere sproeier in, bij wit een grotere en bruin is goed. Daarbij wel rekening houden dat je de gasnaald op de middelste stand zet. Maar aangezien een grotere carburateur geen effect had lijkt het me dat je het moet gaan zoeken bij je ontsteking. Succes
het zou wel kunnen als die al zn vertanding heeft aangepast, of al wat zwaarder was, maar toch denk ik dat het bij de ontsteking ligt.BasC50 schreef:met een verlatend vliegwiel, kom je echt niet boven de 50 uit, dus ik neem aan dat z'n vliegwiel al vast zit.amigo schreef:dat niet op toeren komen lijkt mij meer op een verkeerde ontsteking. Misschien zit er bij jou een verlatende ontsteking in, die kan je ff vastzetten, dat helpt al enorm. Verder moet je ff naar je bougie kijken: Als die zwart is moet er een kleinere sproeier in, bij wit een grotere en bruin is goed. Daarbij wel rekening houden dat je de gasnaald op de middelste stand zet. Maar aangezien een grotere carburateur geen effect had lijkt het me dat je het moet gaan zoeken bij je ontsteking. Succes
nee maar wel met de carburateur sproeier, maar dat zou niet echt veel uitmaken. Beter kijk je ff naar je sproeierBoele schreef:heeft een late ontsteking te maken dat ie beter gaat rijden zonder luchtfilter?NIX schreef:Klinkt als een ontsteking die aan de late kant staat...
Rij hem eens zonder luchtfilter. Gewoon om even te proberen.
dus de 12 mm valstroomcarb zit er nog op?blok schreef:alles was nog origineel tot dat de 70cc kop/zuiger er op gezet is. Er is destijds ook getest met een grotere carb, maar dat maakte niets uit, dus de originele zit er nog op.
Een grotere carburateur. moet wel degelijk uitmaken. Een 19 mm is prachtig voor zo'n setup. Als het niet werkte was de carburateur stuk, of de sleutelaar een prutser.
De snelheden die je beschrijft zijn ongeveer gelijk aan wat ik haalde met 70cc 50kop en 12 mm valstroom. Dus dat klopt wel.
trekken als een beer, top 65 en met tegenwind langs het kanaal nog steeds 60. Dit was met een vaste ontsteking (jingcheng cdi).
Als je er een mooie vervroegende ontsteking opzet en een grotere carb, moet 80 zeker haalbaar zijn (of meer). Maar wil je dat echt? 60 is toch ook mooi? en zuinig vanwege je kleine carb.
cracque frontal