3KM volgas = vlotter leeg???

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

3KM volgas = vlotter leeg???

Bericht door Monkeymadness »

toen ik vanmorgen naar school reed (en iets aan de late kant) reed ik over een weg waar je makkelijk volgas kan (bijna nooit politie/tegenliggers) en deed dat dus. na ongeveer 3 km kwam ik bij een bocht, en remde af, en schakelde terug. als ik terugschakel, geef ik altijd klein beetje gas, vanmorgen dus ook, maar 't klonk alsof ik zonder benzine stond... is niet zo..

iemand een idee wat het kan zijn?? volgas is bij mij +- 80-90km/h

mvg Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Is het echt alleen als je afremt op de motor of, als je nog even doorrijdt klinkt het ook alsof hij zonder benzine komt te zitten?

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

Edo schreef:Is het echt alleen als je afremt op de motor of, als je nog even doorrijdt klinkt het ook alsof hij zonder benzine komt te zitten?
ook als ik door wil rijden, dat ie zegmaar eerst de vlotter moet vullen ofzo....
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

of mischien trekt me tank vacuum?? hoe kan ik dat testen?? (of gewoon zonder tankdop(rubber) rijden??
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Tankdop er los op leggen

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Ik had dat ook met mijn 50cc, waarschijnlijk is inderdaad je vlotterbak leeg, waardoor is dus nog onbekend.

Je kan het wel ff checken door als je brommer begint te stotteren gelijk je benzine kraan dicht te draaien, te stoppen, en kijken hoeveel benzine er in je vlotterbak zit. Zo weet je zeker dat het aan je benzine toevoer ligt.

Je kan daarna even checken als je je slangetje van je carb af haalt, en je kraan open draait, of er echt een flinke straal benzine uit komt.. en niet een zielig druppelstraaltje. Daarna moet je toch echt bij je vlotterniveau gaan kijken. Ligt je niveau wel goed?

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

ja, 't gebeurde ineens vanmiddag, had er nooit eerder last van :?

en trouwens, ik rijd met 70cc :wink:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Monkeymadness schreef:en trouwens, ik rijd met 70cc :wink:
De theorie blijft hetzelfde ;) Als het "ineens" is is waarschijnlijk ergens iets verstopt, OF kraantje, OF slangetje, OF benzinefiltertje, OF in de carb, bijvoorbeeld bij dat kleine pinnetje die de benzine inlaat afsluit als de vlotters op een bepaalde hoogte komen.

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

vlotternaald bedoel je?? zal ik morgen wel ff naar kijken.. bedankt!!
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Het is "ineens" gebeurd, lijkt me niet dat een slangetje dat altijd al het zelfde zit dan ineens problemen geeft? Maar toch zou het inderdaad kunnen, je kan het in ieder geval checken. Zorg er bij voorkeur voor dat je slangetje niet van laag naar hoog gaat. Liefste in een constant dalende bocht. Geen stijgingen..

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

Edo schreef:Het is "ineens" gebeurd, lijkt me niet dat een slangetje dat altijd al het zelfde zit dan ineens problemen geeft? Maar toch zou het inderdaad kunnen, je kan het in ieder geval checken. Zorg er bij voorkeur voor dat je slangetje niet van laag naar hoog gaat. Liefste in een constant dalende bocht. Geen stijgingen..
is al zo...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

had ik ook met een dax, telkens tankdop los en weer vast doen om de zoveel tijd. Tank trekt idd vacüum als ik dat zo lees, net als wat ik had.
Oplossing is een ontluchting maken ergens met je eigen creatieve brein.

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Bericht door Nicholas »

of gewoon de originele ontluchting in de tankdop vrijmaken

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

robert schreef:had ik ook met een dax, telkens tankdop los en weer vast doen om de zoveel tijd. Tank trekt idd vacüum als ik dat zo lees, net als wat ik had.
Oplossing is een ontluchting maken ergens met je eigen creatieve brein.
Bij eenHonda dax id dit een bekend verhaal. Vak komt het doordat de tank bijna op gelijke hoogte ligt als de carbu. Goed ervoor zorgen dat je onluchtingsnippel schoon is helpt,als dat niet helpt dan de resrve en normaal naar 1 slang splitsen dan is het ook opgelost dit komt vaak voor bij de wat snellere motoren die eronder liggen

of een vacuum pompje instaleren

Plaats reactie