3KM volgas = vlotter leeg???
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
3KM volgas = vlotter leeg???
toen ik vanmorgen naar school reed (en iets aan de late kant) reed ik over een weg waar je makkelijk volgas kan (bijna nooit politie/tegenliggers) en deed dat dus. na ongeveer 3 km kwam ik bij een bocht, en remde af, en schakelde terug. als ik terugschakel, geef ik altijd klein beetje gas, vanmorgen dus ook, maar 't klonk alsof ik zonder benzine stond... is niet zo..
iemand een idee wat het kan zijn?? volgas is bij mij +- 80-90km/h
mvg Roy
iemand een idee wat het kan zijn?? volgas is bij mij +- 80-90km/h
mvg Roy
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
ook als ik door wil rijden, dat ie zegmaar eerst de vlotter moet vullen ofzo....Edo schreef:Is het echt alleen als je afremt op de motor of, als je nog even doorrijdt klinkt het ook alsof hij zonder benzine komt te zitten?
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik had dat ook met mijn 50cc, waarschijnlijk is inderdaad je vlotterbak leeg, waardoor is dus nog onbekend.
Je kan het wel ff checken door als je brommer begint te stotteren gelijk je benzine kraan dicht te draaien, te stoppen, en kijken hoeveel benzine er in je vlotterbak zit. Zo weet je zeker dat het aan je benzine toevoer ligt.
Je kan daarna even checken als je je slangetje van je carb af haalt, en je kraan open draait, of er echt een flinke straal benzine uit komt.. en niet een zielig druppelstraaltje. Daarna moet je toch echt bij je vlotterniveau gaan kijken. Ligt je niveau wel goed?
Je kan het wel ff checken door als je brommer begint te stotteren gelijk je benzine kraan dicht te draaien, te stoppen, en kijken hoeveel benzine er in je vlotterbak zit. Zo weet je zeker dat het aan je benzine toevoer ligt.
Je kan daarna even checken als je je slangetje van je carb af haalt, en je kraan open draait, of er echt een flinke straal benzine uit komt.. en niet een zielig druppelstraaltje. Daarna moet je toch echt bij je vlotterniveau gaan kijken. Ligt je niveau wel goed?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
De theorie blijft hetzelfde Als het "ineens" is is waarschijnlijk ergens iets verstopt, OF kraantje, OF slangetje, OF benzinefiltertje, OF in de carb, bijvoorbeeld bij dat kleine pinnetje die de benzine inlaat afsluit als de vlotters op een bepaalde hoogte komen.Monkeymadness schreef:en trouwens, ik rijd met 70cc
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Het is "ineens" gebeurd, lijkt me niet dat een slangetje dat altijd al het zelfde zit dan ineens problemen geeft? Maar toch zou het inderdaad kunnen, je kan het in ieder geval checken. Zorg er bij voorkeur voor dat je slangetje niet van laag naar hoog gaat. Liefste in een constant dalende bocht. Geen stijgingen..
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
is al zo...Edo schreef:Het is "ineens" gebeurd, lijkt me niet dat een slangetje dat altijd al het zelfde zit dan ineens problemen geeft? Maar toch zou het inderdaad kunnen, je kan het in ieder geval checken. Zorg er bij voorkeur voor dat je slangetje niet van laag naar hoog gaat. Liefste in een constant dalende bocht. Geen stijgingen..
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Bij eenHonda dax id dit een bekend verhaal. Vak komt het doordat de tank bijna op gelijke hoogte ligt als de carbu. Goed ervoor zorgen dat je onluchtingsnippel schoon is helpt,als dat niet helpt dan de resrve en normaal naar 1 slang splitsen dan is het ook opgelost dit komt vaak voor bij de wat snellere motoren die eronder liggenrobert schreef:had ik ook met een dax, telkens tankdop los en weer vast doen om de zoveel tijd. Tank trekt idd vacüum als ik dat zo lees, net als wat ik had.
Oplossing is een ontluchting maken ergens met je eigen creatieve brein.
of een vacuum pompje instaleren