Het spookachterwiel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Name of Steel

Het spookachterwiel

Bericht door Name of Steel »

Hey mensen,

Ik heb problemen met mijn achterwiel..

ik moet regelmatig de spaken spannen, omdat er anders een extreme speling op komt te staan, waardoor de brommer erg gaat zoeken ( en niet prettig in de bochten, me spatbord heeft mijn band aan de zijkant ook al behoorlijk afgevlakt )

Is het gewoon op? of is er misschien een handigheid?

Griets!

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Het spookachterwiel

Bericht door h5speedje »

Name of Steel schreef:Hey mensen,

Ik heb problemen met mijn achterwiel..

ik moet regelmatig de spaken spannen, omdat er anders een extreme speling op komt te staan, waardoor de brommer erg gaat zoeken ( en niet prettig in de bochten, me spatbord heeft mijn band aan de zijkant ook al behoorlijk afgevlakt )

Is het gewoon op? of is er misschien een handigheid?

Griets!
regelmatig spaken spannen is niet goed en nooit goed tenzij je dragraces doet met het ding...

Klinkt heel erg alsof je de spaken niet op spanning zet of teveel spanningsverschil hebt in de spaken..
Is je velg niet aan het doorrotten toevallig??
kijk eens naar de naaf of de gaten in de naaf niet ovaal worden..

Eh als je banf het spatbord raakt zou ik zowiezo niet meet gaan rijden tot je een oorzaak hebt (ga uit van normale banden ) normaal heb je namelijk wel een vingerdikte tussen spatje en band

Name of Steel

Re: Het spookachterwiel

Bericht door Name of Steel »

h5speedje schreef:
Name of Steel schreef:Hey mensen,

Ik heb problemen met mijn achterwiel..

ik moet regelmatig de spaken spannen, omdat er anders een extreme speling op komt te staan, waardoor de brommer erg gaat zoeken ( en niet prettig in de bochten, me spatbord heeft mijn band aan de zijkant ook al behoorlijk afgevlakt )

Is het gewoon op? of is er misschien een handigheid?

Griets!
regelmatig spaken spannen is niet goed en nooit goed tenzij je dragraces doet met het ding...

Klinkt heel erg alsof je de spaken niet op spanning zet of teveel spanningsverschil hebt in de spaken..
Is je velg niet aan het doorrotten toevallig??
kijk eens naar de naaf of de gaten in de naaf niet ovaal worden..

Eh als je banf het spatbord raakt zou ik zowiezo niet meet gaan rijden tot je een oorzaak hebt (ga uit van normale banden ) normaal heb je namelijk wel een vingerdikte tussen spatje en band

ik heb een vrij "dikke" achterband.. maar deze gaat er binnenkort toch af.. ik denk zelf inderdaad toch dat ik aan een ander velgensetje moet komen.. want deze zijn zeker niet meer wat het geweest is..

iemand nog een adresje voor mij?

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

koop nieuwe velgen bij loef, araya, en pb dennis http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... .php?t=352

hij heeft mijn wielen ook gedaan, ziet er erg mooi uit!
Afbeelding

Plaats reactie