dubelle carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
leon1308
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2007 21:23
Locatie: Epe

dubelle carburateur

Bericht door leon1308 »

nou zo als de titel zegt, is een dubbelle carburateur mogelijk op een ss'je aangezien er een plan is een heel dik lifan 3klep blokje te gaan bouwen, en ik had een keer wat gehoord dat dit kon, dan luid de volgende vraag heeft dit zin krijg je echt betere prestaties of staat het gewoon leuk?

graag wat reacties.
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!

thijsperdok
4T-MSB addict
Berichten: 601
Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
Locatie: Groningen, Warffum

Bericht door thijsperdok »

Ik heb wel een keer een setje te koop zien staat op ebay. Met een dubbele carburateur trekt je brommer sneller op. (dat is tenminste met een dubbele carb op een mini wel zo)

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Bericht door Viperdax »

met een dubbele carburateur trek je niet sneller op.... tenzij je het vergelijkt met een 12mm carb...

nee echt veel winnen doe je er niet mee, maar t is wel voor de leuk.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Het ziet er inderdaad leuk uit, maar ik weet zeker dat je gewoon met een leuke goed afgestelde Keihin meer wint (maar ja die kosten ook minimaal even veel als zo'n dubbele carb set).

En afstellen lijkt mij inderdaad echt een hel...

tweetje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:08
Locatie: Hasselt/zwolle

Bericht door tweetje »


michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

zonder veel afstelwerk gemonteerd op de motocd van me pa met oldscool 110cc, werkt prima en vergelijkbaar met een 24mm ofzo. ziet er leuk uit, alles zit erbij, los ben je drie keer zo duur uit :wink: goedkoop en leuk alternatief voor een grote carb dus... als je het benzinegebruik niet belangrijk vindt iig :oops:

Jaimy/
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007 19:33
Locatie: Zwolle

Bericht door Jaimy/ »


Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

nielspbr schreef:Volgens mij een bitch om af te stellen.
Bramdax kan daar ongetwijfeld meer over vertellen.

Ik heb het hem gevraagd, maar hij vertelde mij dat als je hard wil gaan, je beter gewoon een 22/24mm carb. kunt monteren.
Ga heen en vereenvoudig u!

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

inderdaad, het is leuk, maar niet effectief. Dubbele carburateurs op een mini werkt anders, dan heb je voor elke cilinder een carburateur, of per 2 cilinders 1 carburateur, in plaats van 1 carburateur per 4 cilinders.

In dit geval 2 carburateurs op 1 cilinder is niet efficient, in alle opzichten.

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

superbock
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door superbock »

Eric schreef:Moet je een spruitstuk van een cb125 2cilinder ofzo nemen.
Maar veel winst boek je er niet meer. Zou mooi zijn als je een carb kon afsluiten bij lage toeren. Maar dan klopt het spruitstuk en misschien nog meer dingen niet.
cb125twin heeft twee carbs................

het principe van twee carbs op 1 cilinder leverd geen fuck op, is puur voor de looks!

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

nielspbr schreef:Bij grote eencilinders van yamaha heeft met dit een tijdlang gedaan maar daar waren de carburateurs geschakeld als een registercarburateur.
(eentje met een kabelbedienig en de andere als cv carburateur) Dit was vongens mij om de loopcultuur bij lage toerentallen teverbeteren.
Honda XR500 heeft volgens mij ook een dubbele carburateur. maar dat is een 500cc 1cilinder, dan heeft het misschien nog wel nut
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Plaats reactie