Pagina 1 van 2

dubelle carburateur

Geplaatst: 06 okt 2008 16:22
door leon1308
nou zo als de titel zegt, is een dubbelle carburateur mogelijk op een ss'je aangezien er een plan is een heel dik lifan 3klep blokje te gaan bouwen, en ik had een keer wat gehoord dat dit kon, dan luid de volgende vraag heeft dit zin krijg je echt betere prestaties of staat het gewoon leuk?

graag wat reacties.

Geplaatst: 06 okt 2008 16:30
door thijsperdok
Ik heb wel een keer een setje te koop zien staat op ebay. Met een dubbele carburateur trekt je brommer sneller op. (dat is tenminste met een dubbele carb op een mini wel zo)

Geplaatst: 06 okt 2008 16:35
door Viperdax
met een dubbele carburateur trek je niet sneller op.... tenzij je het vergelijkt met een 12mm carb...

nee echt veel winnen doe je er niet mee, maar t is wel voor de leuk.

Geplaatst: 06 okt 2008 17:26
door xMARKx
Het ziet er inderdaad leuk uit, maar ik weet zeker dat je gewoon met een leuke goed afgestelde Keihin meer wint (maar ja die kosten ook minimaal even veel als zo'n dubbele carb set).

En afstellen lijkt mij inderdaad echt een hel...

Geplaatst: 06 okt 2008 17:27
door tweetje

Geplaatst: 06 okt 2008 19:38
door michielss50
zonder veel afstelwerk gemonteerd op de motocd van me pa met oldscool 110cc, werkt prima en vergelijkbaar met een 24mm ofzo. ziet er leuk uit, alles zit erbij, los ben je drie keer zo duur uit :wink: goedkoop en leuk alternatief voor een grote carb dus... als je het benzinegebruik niet belangrijk vindt iig :oops:

Geplaatst: 06 okt 2008 20:18
door Jaimy/

Geplaatst: 07 okt 2008 19:10
door Kippenverver
nielspbr schreef:Volgens mij een bitch om af te stellen.
Bramdax kan daar ongetwijfeld meer over vertellen.

Ik heb het hem gevraagd, maar hij vertelde mij dat als je hard wil gaan, je beter gewoon een 22/24mm carb. kunt monteren.

Geplaatst: 07 okt 2008 19:45
door Dennis
inderdaad, het is leuk, maar niet effectief. Dubbele carburateurs op een mini werkt anders, dan heb je voor elke cilinder een carburateur, of per 2 cilinders 1 carburateur, in plaats van 1 carburateur per 4 cilinders.

In dit geval 2 carburateurs op 1 cilinder is niet efficient, in alle opzichten.

groeten,
Dennis

Geplaatst: 08 okt 2008 10:59
door superbock
Eric schreef:Moet je een spruitstuk van een cb125 2cilinder ofzo nemen.
Maar veel winst boek je er niet meer. Zou mooi zijn als je een carb kon afsluiten bij lage toeren. Maar dan klopt het spruitstuk en misschien nog meer dingen niet.
cb125twin heeft twee carbs................

het principe van twee carbs op 1 cilinder leverd geen fuck op, is puur voor de looks!

Geplaatst: 08 okt 2008 11:25
door arnold-d
nielspbr schreef:Bij grote eencilinders van yamaha heeft met dit een tijdlang gedaan maar daar waren de carburateurs geschakeld als een registercarburateur.
(eentje met een kabelbedienig en de andere als cv carburateur) Dit was vongens mij om de loopcultuur bij lage toerentallen teverbeteren.
Honda XR500 heeft volgens mij ook een dubbele carburateur. maar dat is een 500cc 1cilinder, dan heeft het misschien nog wel nut