Pagina 1 van 2

wat is de topsnelheid

Geplaatst: 10 okt 2008 10:17
door leon1308
hallo.

Ik ben voor een vriend van me een blokje aan 't bouwen voor een ss, en het doel is zo hard mogelijk met een budget wat niet aso hoog is.

wat is het:
Lifan 108cc 3klepper
binneroter met licht
26mm thunder met acceleratiepomp (keihin)
met olie cooler en ontluchter en alles.

nou is de vraag wat is het maximale wat hier uit kan komen hij hoeft niet beestachtig op te trekken.

later moet er nog een 5bak onder maar weet nog niet wat voor 1 er in past maar dat is voor volgend jaar.

graag een reactie wat top met en zonder 5bak kan worden.

hoor het wel.

tjoei.

Geplaatst: 10 okt 2008 10:48
door arnold-d
4bak, tegen de 80 hooguit 90kmh ongeveer.

Geplaatst: 10 okt 2008 11:09
door SingaBernd
arnold-d schreef:4bak, tegen de 80 hooguit 90kmh ongeveer.
Met een Full 70 cc ori. Honda en een goede Carb. is de 80 km/h ook makkelijk haalbaar..

Valt er niet meer uit te pompen uit een 108 CC blok?

Re: wat is de topsnelheid

Geplaatst: 10 okt 2008 11:27
door Dakana
3klepper blokken zijn erg langzaam, 108cc 2 of 3 klepper + 26mm = +/- 90km.h (max.)


de inner rotor doet niet veel extra op topsnelheid


beter kijken voor een meer cc (124 of 140) blok met een andere nokkeas, en dan de 26, Dat gaat wel hard

Geplaatst: 10 okt 2008 11:45
door tsooj
wat geeft zoon blokje dan meer aan 'power' tegen over gewoon 108cc blok?

Geplaatst: 10 okt 2008 11:56
door arnold-d
iets meer koppel onderin.

Geplaatst: 10 okt 2008 12:22
door Dakana
tsooj schreef:wat geeft zoon blokje dan meer aan 'power' tegen over gewoon 108cc blok?
een 3klepper tegen over een 2klepper?

niets extra

Geplaatst: 10 okt 2008 13:39
door Wouter Honda
Ik ga met mijn 110 cc met 16mm carb. meestal rond de 85 en voor de wind 93 op GPS (en 98 op SS teller). Is trouwens gewoon een 2 klepper.

Geplaatst: 10 okt 2008 13:52
door ZBRRRR
Eric schreef:De eindvertanding van een 5bak was denk ik net zo lang als die van een 4bak. De eenige winst die je dan haalt is dat je misschien andere kettingwielen kan monteren. De 5bak is eigenlijk alleen nuttig als je 50cc hebt zodat je de dip van 3naar 4 niet meer hebt. Dan blijft je blok op toeren en hebben een grote carburateur, snelle nok etc nut.
Maar ik raad je af om er er dan een Honda 5bak erin te zetten (ssbak). Die gaat gegarandeerd binnen korte tijd kapot.
Ik zou m'n S-touring 5 bak in combi met 115 cc (géén bami weliswaar) toch niet graag wisselen voor een 4bak hoor... En op m'n 97 cc o.t. Gorilla zou een 5 bakje ook prima tot z'n recht komen, hoewel die heeeeeeele lange 4 ook best relaxed is om rustig te cruisen, dat dan weer wel :)

80, 85 lijkt me trouwens realistisch voor de afhaalchinees in kwestie, zeker niet meer.

Geplaatst: 10 okt 2008 14:28
door Dakana
een 5bak is opzich iets fijner dan een 4bak

maar ook met een 4bak is Uitstekend te rijden (k heb er zelf ook maar 4 onder mijn zb, Niks te kort)

k zou je geld toch liever ergens anders in steken dan een 5bak

Geplaatst: 10 okt 2008 14:54
door ZBRRRR
Dakana schreef: k zou je geld toch liever ergens anders in steken dan een 5bak
Zoals? 8-)

Cheers, Ruben

Geplaatst: 10 okt 2008 21:54
door bart beekhuizen
26 is wel groot voor een 110. hoe zit het met de inlaat? 20? dan is een 22 mm teur genoeg.
en zorg dat spruit en kop en teur heel netjes op elkaar passen. (daar haal je echt vermogens winst mee)

ik had een afgetrapte 110 2 klepper die 100 liep. (op een rag c310) dus moet wel kunnen.

Geplaatst: 14 okt 2008 18:16
door koenkoenkoen
MIjn 110 blokje die inmiddels gekocht is door bart beekhuizen haalde 105 km per uur op tomtom! T was gewoon een ebay blok.

Alleen grotere kleppen ingezet, en inlaat geflowed tot 26mm zodat de 26mm erop paste!

8 inch en tandwiel verhouding: 17-34 dus alles is mogelijk!