oeps jincheng blokje kapot?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

kijk, dat ziet er niet meer helemaal ok uit, maar in iig mooi dat de oorzaak is gevonden.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Boel even vlakken, gewoon een nieuwe pakking monteren, netjes volgens de specicaties aandraaien met de momentsleutel, keertje rijden en dan 1/8e slag geven en als je gaat rijden eerst fatsoenlijk opwarmen. Vaak is het het te snel gaan blazen wat de koppaking eruit blaast. De onderdelen zijn dan nog niet maximaal uitgezet en sluiten dus nog niet optimaal af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

ik rij zo goed als nooit (meer) vol gas weg met koude motor... de eerste paar kilometer altijd snel doorschakelen, weinig toeren. na ongeveer 2 kilometer ga ik harder rijden in de laatste versnelling.

en ik heb nog nooit een cilinder gedemonteerd die er zo netjes krasloos uitzag... dus ben zeker met koude start voorzichtig genoeg geweest, denk ik.
misschien komt het omdat ik een paar maanden terug andere cilinderkapjes heb gemonteerd en de koppakking heb ik daarbij laten zitten. misschien door het drukverschil wat olie op de pakking gekomen ofzo. verschuiven kan eigenlijk niet, omdat er dubbele pasbusjes zitten tussen de kop en cilinder.
ik heb wel eens gehad deat de koppakking in delen ertussenuit viel, door hitte, maar dat die metalen ring kapot gaat... moet niet kunnen eigenlijk

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

michielss50 schreef:raar maar waar, de oplossing en het probleem was het makkelijkst en goedkoopst. kop gedemonteerd, zag er goed uit, op een rare plak na:
URL=http://img255.imageshack.us/my.php? ... .jpg[/img][/url]
veroorzaakt door:
[URL=http://img406.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
slechte kwaliteit pakking!? of wat anders, maar is in ieder geval niet fijn...
en diametertje 47 is natuurlijk geen aluminium koppakking te krijgen.
iemand ideeën over de oorzaak of weet iemand betere pakkingen!? nu maar bij rovaza een pakkingsetje besteld...
oh ja, klepjes waren gelukkig okee.
Was dit niet te zien van buitenaf dan? :P
Lijkt me wel dat het er een beetje uit zou hangen hehe.

In ieder geval blij dat het niet is waar iedereen het hierboven over heeft :)

Kan je die bougie ook meteen weer uit de vullisbak halen, want die is dus ook nog gewoon goed :D

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

was van de buitenkant niets te zien of te voelen kwa ontsnappenmde lucht o.i.d. aan de binnenkant istie stuk gegaan... ik heb tot nu toe (bij andere blokken)wel vaak gehad dat de koppakking in delen loskwam en er tussenuitviel, totdat hij lucht ging blazen. dus dan laat het pakkingmateriaal los van de aluminium plaat. misschien iemand daar een verklaring voor? was deze pakking nog net niet aan het doen, maar bij het demonteren zat het wel al los....

Plaats reactie