oeps jincheng blokje kapot?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
oeps jincheng blokje kapot?
rij nu 5700 kilometertjes zo goed als probleemloos met een jincheng 85cc blokje, maar vandaag moest ik lopen.
vanochtend twinfire bougie drin gestopt...
miste kracht en maakte een donkere brom, dus was van plan bij thuiskomst de bougie weg te....
maar goed, bijna thuis, geluidje alsof de koppakking of uitlaat lekte, maar ja geen gereedschap bij me, dus doorgereden. viel stil, compressie weg, niet meer aan te krijgen, goede vonk, olietemp. 60 graden.
wat kan dit zijn?
kleppies zijn niet losgetrilt ofzo, dat heb ik gecheckt (al eens meegemaakt)
de laatste tijd maakte hij al een geluidje of bij koude start hij ergens lucht blies, maar ik heb niets kunnen ontdekken (uitlaat, koppakking)
vanochtend twinfire bougie drin gestopt...
miste kracht en maakte een donkere brom, dus was van plan bij thuiskomst de bougie weg te....
maar goed, bijna thuis, geluidje alsof de koppakking of uitlaat lekte, maar ja geen gereedschap bij me, dus doorgereden. viel stil, compressie weg, niet meer aan te krijgen, goede vonk, olietemp. 60 graden.
wat kan dit zijn?
kleppies zijn niet losgetrilt ofzo, dat heb ik gecheckt (al eens meegemaakt)
de laatste tijd maakte hij al een geluidje of bij koude start hij ergens lucht blies, maar ik heb niets kunnen ontdekken (uitlaat, koppakking)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
klinkt inderdaad als een domme vraag, maar heb ik bij een tweetakt wel eens gehad
ik heb er nog een andere bougie ingestopt, maar dat mocht helaas ook niet helpen...
zuiger kan bijna niet met zo'n olietemperatuur. en een viertakt start dan weer als hij is afgekoeld van het warmlopen.
lekke of kromme klep, zat ik ook al aan te denken... dacht dat ik een goede immi gekocht had... met een goede kop... mijn vorige no name blokje had ook een kromme klep na 1500 kilometer... zwakke klepveertjes.
maareh een blowby!? wat is dat?
ik heb er nog een andere bougie ingestopt, maar dat mocht helaas ook niet helpen...
zuiger kan bijna niet met zo'n olietemperatuur. en een viertakt start dan weer als hij is afgekoeld van het warmlopen.
lekke of kromme klep, zat ik ook al aan te denken... dacht dat ik een goede immi gekocht had... met een goede kop... mijn vorige no name blokje had ook een kromme klep na 1500 kilometer... zwakke klepveertjes.
maareh een blowby!? wat is dat?
heb ook eens gehad met een 70cc ss50 blok alles was goed goede kleur bougie alles. alleen plankgas op en neer leeuwarden was terug weg in eens stil , motor uit compressie weg. Vriend achter me zag een heel klein blauw wolkje uit de uitlaat komen.. geen compressie meer... dus ook niet starten
Verder geen rare geluiden gehoord. Maar helaas kop eraf groot gat in de zuiger en weg klep en kop... Hoop voor je dat het niet zoiets is
word niet meteen depressief
Verder geen rare geluiden gehoord. Maar helaas kop eraf groot gat in de zuiger en weg klep en kop... Hoop voor je dat het niet zoiets is
word niet meteen depressief
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
heb dus al een keer een kop weg moeten gooien wegens een kromme klep in een no name immi 110 blokje... dus verwacht het ergste...
toen een goedkoop kopje erop gefrommeld, maar ja nu gebruik ik hem dagelijks en wil geen zooi op me broem... jincheng zou onverwoestbaar zijn... voor het geld van een goede kop heb je waarschijnlijk weer een nieuw blokkie...
toen een goedkoop kopje erop gefrommeld, maar ja nu gebruik ik hem dagelijks en wil geen zooi op me broem... jincheng zou onverwoestbaar zijn... voor het geld van een goede kop heb je waarschijnlijk weer een nieuw blokkie...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
dat zal wel niet meer... daar heb ik veel en veel teveel geld in gestopt en meestal was het elke 1500 kilometer goed stuk... koppen, cilinders, krukas, cdi, puntenontsteking, koppeling.... alles gewoon, dus opvoeren doe ik niet meer... 50cc reviseren is leuk, maar als ik sneller wil ben ik vier keer zo goedkoop uit met immi
das ook niet helemaal waar, Kep net voor 150 euro nieuwe schakelvorken en een 2e versnelling mogen plaatsen...M.i.G schreef:michielss50 schreef:... jincheng zou onverwoestbaar zijn...
koop gewoon een honda blokje danweet je zeker dat je iets goed en onverwoestbaars hebt
Alles is verwoestbaar, je moet er gewoon normaal mee omgaan... ik kan dat niet.. bij elk stoplicht trek ik als een malloot aan mn gas om t uiterste uit mn vvv en snelle nok te halen en het blijft leuk.. maar t gaat kapot..
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
denk dat een nice met even aantal cc's beter is... maja ik heb geen van beide ooit in bezit mogen hebben...Kippenverver schreef:Dan koop je een takegawa blokje met heel veel cc's ?
Is tenminste beter dan die bami brol en gaat ook nog eens veel langer mee.
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt
ja, inderdaad... iedereen heeft 2000 euro liggen om een dik blok te kopen...Kippenverver schreef:Dan koop je een takegawa blokje met heel veel cc's ?
Is tenminste beter dan die bami brol en gaat ook nog eens veel langer mee.
al dat gedoe "koop dan gewoon dit, koop dan gewoon dat".
De topicstarter vraagt om heel iets anders. Domme antwoorden zijn er genoeg in dit topic, allemaal dommer dan de vraag.
broem
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
raar maar waar, de oplossing en het probleem was het makkelijkst en goedkoopst. kop gedemonteerd, zag er goed uit, op een rare plak na:
URL=http://img255.imageshack.us/my.php? ... .jpg[/img][/url]
veroorzaakt door:
[URL=http://img406.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
slechte kwaliteit pakking!? of wat anders, maar is in ieder geval niet fijn...
en diametertje 47 is natuurlijk geen aluminium koppakking te krijgen.
iemand ideeën over de oorzaak of weet iemand betere pakkingen!? nu maar bij rovaza een pakkingsetje besteld...
oh ja, klepjes waren gelukkig okee.
URL=http://img255.imageshack.us/my.php? ... .jpg[/img][/url]
veroorzaakt door:
[URL=http://img406.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]
slechte kwaliteit pakking!? of wat anders, maar is in ieder geval niet fijn...
en diametertje 47 is natuurlijk geen aluminium koppakking te krijgen.
iemand ideeën over de oorzaak of weet iemand betere pakkingen!? nu maar bij rovaza een pakkingsetje besteld...
oh ja, klepjes waren gelukkig okee.