moeizaam schakelen 3-4

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Mathijs
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

moeizaam schakelen 3-4

Bericht door Mathijs »

Schakelen gaat moeilijk tussen 3-4 op ori. SS blok. Wil soms niet in de versnelling. Als je blijft proberen valt hij er met een klap in. Probleem doet zich alleen voor tussen 3-4 en heel soms 2-3 maar nooit 1-2. Koppeling is juist afgesteld.

Kopp. carter is eraf, niets te zien, selecteurplaatje zat goed vast.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Blok is gereviseerd geweest bij Leertouwer. Sindsdien 10.000 km gelopen.

Heb eigenlijk geen zin om het blok te splitsen!

Mrtn

Bericht door Mrtn »

Als er voldoende olie in zit, is het waarschijnlijk een versleten schakelvork.
10.000 km geleden was hij nog goed genoeg (dus niet vervangen) en nu is hij op..
Mathijs schreef:Heb eigenlijk geen zin om het blok te splitsen!
Ben bang dat je weinig keuze hebt :roll:

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

een blok splitsen valt echt reuze mee. Ik heb het laatst ook voor het eerst gedaan en dat was goed te doen. Wel kan je echt aanraden om een werkplaatshandboek te kopen, van Haynes bijvoorbeeld. Dat scheelt echt enorm, en daar wordt alles goed uitgelegd.
Wat betreft het schakel probleem denk ik dat je schakelgeleider pinnetjes versleten zijn. Dit gaat vaak gepaard met versleten schakelvorken. Schakelvorken zijn redelijk prijzig aangezien je er twee moet hebben. Ze kosten nieuw:
Rovaza: €29,50
Loef: €28,88
Dan nog schakelpinnetjes en die zijn een paar euro. Dan komt er nog nieuwe pakkingen bij, maar dat was het dan wel zo'n beetje.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mathijs
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door Mathijs »

Blok splitsen heb ik vaak zat gedaan, de lol gaat er wel een beetje af bij mij. Maar bedankt voor de info!

Mathijs
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door Mathijs »

Hmmm, probleem is inmiddels duidelijk, 1 van de schakelvorken is versleten/ingelopen. (sec. as-kant) Vreemd, want de andere is nog praktisch in nieuwstaat!

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

nou das mooi toch dat het er maar 1 is. Verder ook mooi dat het probleem is gevonden.

Mathijs
4T-MSB beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door Mathijs »

amigo schreef:nou das mooi toch dat het er maar 1 is. Verder ook mooi dat het probleem is gevonden.
Het probleem is gevonden, maar de ookzaak niet. Waarom is er maar 1 versleten? Heb dit nog nooit meegemaakt, ze waren altijd alle 2 gaar.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

ik zou zeggen haal het geleider pinnetje eruit. Die kan versleten zijn, wat wel raar is dat de andere dan niet zlijt. Verder zou het kunnen zijn dat je een afstand ringetje mist tussen de tandwielen. Er zitten er per as 2 tussen.
Afbeelding

Plaats reactie