voelermaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

alufollierol bedoeld ie, geen wcrol.
**Hona is Tjoei**

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

irmin schreef:
PizzaBenly schreef:En ik stel elke 2 wkn mn kleppen en ik zie dat er nu kleine putjes in het maatje komen. Wil gewoon een paar reserve voor de zekerheid. Mijn blokje is echt heel gevoelig voor de afstelling vd klepjes, en de ploffert is mn enige vervoer op dit moment dus ik wil het allemaal (onderhoud) zo goed mogelijk doen, that's all
Hoveel km rijd je als je ze elke 2 weken moet checken? Ik rijd er in die tijd ongeveer 500, maar voor mij is een halfjaarlijkse check wel genoeg. Is er niet iets mis met de schroefdraden van het contramoertje ofzo, dat ze zo vaak gesteld moeten worden.
In 2wkn rij ik 1000 km, dan hoeven de klepjes ook nog niet. Maar na +/- 2000 km begint ie slechter te starten e.d. en ik wil dat soort gezeik vóór blijven. Het komt wellicht door het inlopen van het blokje en 70cc, ik heb wel het idee dat de klepspeling steeds langer goed blijft. Honda zegt trouwens elke 1000km controleren/stellen.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

PizzaBenly schreef:Nee meneer, die hebben we niet los alleen in setje. Ja maar iemand zei......Nou meneer nu weet u wat we hebben goeie middag...tuut tuut tuut
Ze hebben een setje losse voelermaatjes..... :oops: geen compleet losse losse voelermaatjes. :oops: :oops:
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

SBloke schreef:
PizzaBenly schreef:Nee meneer, die hebben we niet los alleen in setje. Ja maar iemand zei......Nou meneer nu weet u wat we hebben goeie middag...tuut tuut tuut
Ze hebben een setje losse voelermaatjes..... :oops: geen compleet losse losse voelermaatjes. :oops: :oops:
:lol: :lol: grappig zo'n verwarring :wink:

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Als je al zoveel moeite doet voor 1voelermaat.. Ik weet niet hoor, maar is het dan niet gewoon veel makkelijker en sneller om gewoon 1keer per jaar een setje te kopen ?

En 2keer per maand stellen lijkt me trouwens ook wel erg veel.. :?

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

Kippenverver schreef:Als je al zoveel moeite doet voor 1voelermaat.. Ik weet niet hoor, maar is het dan niet gewoon veel makkelijker en sneller om gewoon 1keer per jaar een setje te kopen ?

En 2keer per maand stellen lijkt me trouwens ook wel erg veel.. :?
Ja, is makkelijker en ja is erg veel.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

PizzaBenly schreef:
Kippenverver schreef:Als je al zoveel moeite doet voor 1voelermaat.. Ik weet niet hoor, maar is het dan niet gewoon veel makkelijker en sneller om gewoon 1keer per jaar een setje te kopen ?

En 2keer per maand stellen lijkt me trouwens ook wel erg veel.. :?
Ja, is makkelijker en ja is erg veel.
Maar hoe krijg je het voor elkaar ?
Heb je al eens overwogen om nieuwe tuimelaars etc. aan te schaffen ? Dan hoef je niet zo retevaak je kleppen te stellen, en hoef je dus ook niet elke 3maanden een nieuwe voeler..

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De onderweg rammelmethode...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

Kippenverver schreef:
PizzaBenly schreef:
Kippenverver schreef:Als je al zoveel moeite doet voor 1voelermaat.. Ik weet niet hoor, maar is het dan niet gewoon veel makkelijker en sneller om gewoon 1keer per jaar een setje te kopen ?

En 2keer per maand stellen lijkt me trouwens ook wel erg veel.. :?
Ja, is makkelijker en ja is erg veel.
Maar hoe krijg je het voor elkaar ?
Heb je al eens overwogen om nieuwe tuimelaars etc. aan te schaffen ? Dan hoef je niet zo retevaak je kleppen te stellen, en hoef je dus ook niet elke 3maanden een nieuwe voeler..
Blokje is (was) nieuw heb er nu +/- 5500 km mee gereden. En het is 70cc wellicht dat dat wat uitmaakt. Maar ik heb nu ook de indruk dat het op dit moment beter is/gaat, maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen.
En dat op gevoel stellen klopt maar blokje is erg gevoelig op de klepjes dus doe het liever met een voeler.

Plaats reactie