voelermaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
PizzaBenly

voelermaat

Bericht door PizzaBenly »

Geachte 4-takt familie leden een simpele vraag.
Weet één van jullie waar ik LOSSE voelermaat 0.05 mm kan kopen.
Rouveen hád ze en Soest verkoopt ze ook niet, en in de ijzerhandel hebben ze alleen zo'n waaier van die dingen. Ik wil er een paar op voorraad omdat ze zo kwetsbaar zijn en ik vaak mn kleppen check (ik rij veel)
Alvast dank voor het meedenken.

honda sleutelaar
4T-MSB addict
Berichten: 876
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
Locatie: Wolfheze

Re: voelermaat

Bericht door honda sleutelaar »

PizzaBenly schreef:Geachte 4-takt familie leden een simpele vraag.
Weet één van jullie waar ik LOSSE voelermaat 0.05 mm kan kopen.
Rouveen hád ze en Soest verkoopt ze ook niet, en in de ijzerhandel hebben ze alleen zo'n waaier van die dingen. Ik wil er een paar op voorraad omdat ze zo kwetsbaar zijn en ik vaak mn kleppen check (ik rij veel)
Alvast dank voor het meedenken.
Een goede ijzerwaren handel kan je zo'n voelermaat per centimeter kopen als je wil.
Ik zou dus ook eens een andere ijzerwaren zaken proberen

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Bij een grote "autospeciaalzaak" aan de ringbaan Oost in Tilburg verkopen ze die dingen ooklos, met een mooi rubberen handvatje eraan enzo. Very fancy.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

SBloke schreef:Bij een grote "autospeciaalzaak" aan de ringbaan Oost in Tilburg
Daar heb ik de mijne ook gekocht, Broekhuizen heet die zaak.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

SBloke schreef:Bij een grote "autospeciaalzaak" aan de ringbaan Oost in Tilburg verkopen ze die dingen ooklos, met een mooi rubberen handvatje eraan enzo. Very fancy.
Dat zijn idd hélemaal de mooiste, die zocht ik eigelijk.
Maar vanuit de Flevopolder naar Tilburg voor een paar voelermaatjes, is toch wel erg uuuhhh onhandig zeg maar. Sturen ze ook op ??

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

PizzaBenly schreef:Sturen ze ook op ??
Nee, volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk altijd even contact met hun opnemen, KLIK.

Maar de sevice daar is erg slecht als je niks duurs komt kopen, de laatste keer ben ik maar gewoon weg gelopen toen ik al 10min op een stukje benzine slang stond te wachten. Verder werd ik laatst geholpen door zo'n figuur daar toen ik tectyl moest hebben, krijgt ie telefoon en loopt ie gewoon weg. Als je een nieuwe auto radio komt kopen word je meteen geholpen.

Maar dit was weer helemaal off topic.

Volgens mij kun je die voeler maatjes met handvat wel bij elke grote automaterialen zaak halen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

Brommert schreef:
PizzaBenly schreef:Sturen ze ook op ??
Nee, volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk altijd even contact met hun opnemen, KLIK.

Maar de sevice daar is erg slecht als je niks duurs komt kopen, de laatste keer ben ik maar gewoon weg gelopen toen ik al 10min op een stukje benzine slang stond te wachten. Verder werd ik laatst geholpen door zo'n figuur daar toen ik tectyl moest hebben, krijgt ie telefoon en loopt ie gewoon weg. Als je een nieuwe auto radio komt kopen word je meteen geholpen.

Maar dit was weer helemaal off topic.

Volgens mij kun je die voeler maatjes met handvat wel bij elke grote automaterialen zaak halen.
Dank voor de "link" maar had ze zelf al opgesnort en gebeld. Nee meneer, die hebben we niet los alleen in setje. Ja maar iemand zei......Nou meneer nu weet u wat we hebben goeie middag...tuut tuut tuut
Ben al bij diverse automaterialenzaken geweest en alleen maar hele setjes.

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door ger »

aluminium folie 4 laagjes ( 2 keer dubble vouwen) is ook 0,05 mm.

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

ger schreef:aluminium folie 4 laagjes ( 2 keer dubble vouwen) is ook 0,05 mm.
Je kan ook een stokbrood om je velg doen als band, wel eerst even afbakken hoor ! Ik ben meer van de volwaardige sleutelpraktijken, maar als het werkt voor jou is het voor jou goed.

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door ger »

Je kan ook een stokbrood om je velg doen als band, wel eerst even afbakken hoor ! Ik ben meer van de volwaardige sleutelpraktijken, maar als het werkt voor jou is het voor jou goed.
Wat een onzinnige reply, een stokbrood werkt niet als band.
alu folie werkt prima als voelermaat, en is zeker volwaardig.
Ik denk ook dat het een prima tip is voor iedereen die zijn kleppen moet stellen maar geen voelermaat bij de hand heeft.
Nog even over "volwaardige sleutel praktijken", ik gebruik al 30 jaar het zelfde voelermaatje van 0,05 mm, dus zo fragiel zijn ze niet als je ze juist gebruikt.

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

ger schreef:
Je kan ook een stokbrood om je velg doen als band, wel eerst even afbakken hoor ! Ik ben meer van de volwaardige sleutelpraktijken, maar als het werkt voor jou is het voor jou goed.
Wat een onzinnige reply, een stokbrood werkt niet als band.
alu folie werkt prima als voelermaat, en is zeker volwaardig.
Ik denk ook dat het een prima tip is voor iedereen die zijn kleppen moet stellen maar geen voelermaat bij de hand heeft.
Nog even over "volwaardige sleutel praktijken", ik gebruik al 30 jaar het zelfde voelermaatje van 0,05 mm, dus zo fragiel zijn ze niet als je ze juist gebruikt.
Rustig, rustig..was maar een geintje. Dat folie zal ook heus wel werken maar lijkt me minder betrouwbaar als een maatje. En ik stel elke 2 wkn mn kleppen en ik zie dat er nu kleine putjes in het maatje komen. Wil gewoon een paar reserve voor de zekerheid. Mijn blokje is echt heel gevoelig voor de afstelling vd klepjes, en de ploffert is mn enige vervoer op dit moment dus ik wil het allemaal (onderhoud) zo goed mogelijk doen, that's all

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

PizzaBenly schreef:En ik stel elke 2 wkn mn kleppen en ik zie dat er nu kleine putjes in het maatje komen. Wil gewoon een paar reserve voor de zekerheid. Mijn blokje is echt heel gevoelig voor de afstelling vd klepjes, en de ploffert is mn enige vervoer op dit moment dus ik wil het allemaal (onderhoud) zo goed mogelijk doen, that's all
Hoveel km rijd je als je ze elke 2 weken moet checken? Ik rijd er in die tijd ongeveer 500, maar voor mij is een halfjaarlijkse check wel genoeg. Is er niet iets mis met de schroefdraden van het contramoertje ofzo, dat ze zo vaak gesteld moeten worden.
cracque frontal

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Brommert schreef:
Maar de sevice daar is erg slecht als je niks duurs komt kopen, de laatste keer ben ik maar gewoon weg gelopen toen ik al 10min op een stukje benzine slang stond te wachten. Verder werd ik laatst geholpen door zo'n figuur daar toen ik tectyl moest hebben, krijgt ie telefoon en loopt ie gewoon weg. Als je een nieuwe auto radio komt kopen word je meteen geholpen.

Maar dit was weer helemaal off topic.

Volgens mij kun je die voeler maatjes met handvat wel bij elke grote automaterialen zaak halen.
Ik ga ernog even op door. Het gereedschaphoekje wat ze daar hebben mag je schijnbaar niet doorheenlopen. Heb ik dus stug wel gedaan en ruim 10 minuten met vanalles in m'n handen gestaan. (niet het goedkoopste spul, Hazet...) wilde ik terug lopen was ineens wel "het rode kettinkje" dat dit stuk afschermt voor klanten dicht. Doodleuk aan de kant gehangen en doorgelopen.....
Ben nog de hele zaak doorgelopen, maar NIEMAND die je vraagt of ze je kunnen helpen. Ben toen maag lichtelijk geirriteerd de zaak uit gelopen. Slechte service of onderbemand, ik weet het niet. Maar het was wel mooi druk bij de radio's inderdaad....
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

ger schreef:aluminium folie 4 laagjes ( 2 keer dubble vouwen) is ook 0,05 mm.
niet alle aluminium folie is even dik. Ik heb gister een nieuwe rol aangebroken, en die is dikker als de vorige rol
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Plaats reactie