inner rotor

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

inner rotor

Bericht door snelwyn »

Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?

mvg selwyn
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: inner rotor

Bericht door h5speedje »

snelwyn schreef:Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?

mvg selwyn
ik ben hier ook mee bezig..ik heb een kleine waterpomp gesloopt voor het weekijzer..ik heb nog een oude lichtspoel die ik eerst af wil wikkelen en dan om de kern wikkelen...weet ik zeker dat het goed is..
Maar ik heb nu de voedingsspoel voor de innerrotor bekenen en het zou me niks verbazen als je daar niet ook wat stroom van kan pikken...ledverlichting monteren en dan zou het denk ik ook wel werken

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: inner rotor

Bericht door Jurrien »

h5speedje schreef:
snelwyn schreef:Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?

mvg selwyn
ik ben hier ook mee bezig..ik heb een kleine waterpomp gesloopt voor het weekijzer..ik heb nog een oude lichtspoel die ik eerst af wil wikkelen en dan om de kern wikkelen...weet ik zeker dat het goed is..
Maar ik heb nu de voedingsspoel voor de innerrotor bekenen en het zou me niks verbazen als je daar niet ook wat stroom van kan pikken...ledverlichting monteren en dan zou het denk ik ook wel werken
Of in het verlengde daarvan: Een accu laten opladen door de innerrotorvoedingsspoel en daarvan zowel de voeding voor de ontsteking als het licht halen?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

hmmm klinkt interessant. heb er zelf ook al eens over na zitten denken. echter er is vrij weinig ruimte voor een extra spoel.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

arthur schreef:hmmm klinkt interessant. heb er zelf ook al eens over na zitten denken. echter er is vrij weinig ruimte voor een extra spoel.
na volgens mij kan je de voedingsspoel gewoon verplaatsen...zij boren de gaten en doen daar vervolgens die schroeven in..
Ik heb geen idee hoe die cdi precies werkt namelijk...als hij telt vanaf het vodingssignaal tot hij de puls krijgt van de pickup kan het dus niet

Plaats reactie