Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?
mvg selwyn
inner rotor
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
- Bezit: Honda TT c50
- Locatie: De Bilt
inner rotor
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: inner rotor
ik ben hier ook mee bezig..ik heb een kleine waterpomp gesloopt voor het weekijzer..ik heb nog een oude lichtspoel die ik eerst af wil wikkelen en dan om de kern wikkelen...weet ik zeker dat het goed is..snelwyn schreef:Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?
mvg selwyn
Maar ik heb nu de voedingsspoel voor de innerrotor bekenen en het zou me niks verbazen als je daar niet ook wat stroom van kan pikken...ledverlichting monteren en dan zou het denk ik ook wel werken
Re: inner rotor
Of in het verlengde daarvan: Een accu laten opladen door de innerrotorvoedingsspoel en daarvan zowel de voeding voor de ontsteking als het licht halen?h5speedje schreef:ik ben hier ook mee bezig..ik heb een kleine waterpomp gesloopt voor het weekijzer..ik heb nog een oude lichtspoel die ik eerst af wil wikkelen en dan om de kern wikkelen...weet ik zeker dat het goed is..snelwyn schreef:Aangezien die chineese inner rotors niet zo duur meer zijn leek het mij wel leuk om er een aan te schaffen voor op mijn c50 (wilde eerst een afgedraaid vliegwiel maar dit kan niet omdat de magneten al te snel zichtbaar worden als je gaat afdraaien).
Nu wil ik wel graag gewoon licht hebben vanaf de ontsteking. (dus niet een accu die je elke keer moet opladen).
Ik had als iedee om zelf een spoel te maken en die te monteren. eigelijk net zo als dat bij je gewone ontsteking zit.
Zijn er mensen die dit ook wle is hebben geprobeerd. En denken jullie dat dit zou kunnen?
mvg selwyn
Maar ik heb nu de voedingsspoel voor de innerrotor bekenen en het zou me niks verbazen als je daar niet ook wat stroom van kan pikken...ledverlichting monteren en dan zou het denk ik ook wel werken
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
na volgens mij kan je de voedingsspoel gewoon verplaatsen...zij boren de gaten en doen daar vervolgens die schroeven in..arthur schreef:hmmm klinkt interessant. heb er zelf ook al eens over na zitten denken. echter er is vrij weinig ruimte voor een extra spoel.
Ik heb geen idee hoe die cdi precies werkt namelijk...als hij telt vanaf het vodingssignaal tot hij de puls krijgt van de pickup kan het dus niet