Singa blokje houd in, etc.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

maar dit was wel heel veel druk.. het kwam namelijk door een oliekeering naar buiten persen :cry: . en dat kan nooit goed zijn.. hij moet toch uit elkaar.. want er zal wel iets met de cilinder of kop aan de hand zijn.. ( gister nog de kop eraf gehad.. leek verder in orde.. maar je weet nooit.) Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

zo.. na weer een avond prutsen tot half 12.. ben ik tot de conclusie gekomen dat de olielekkage volledig is opgelost ( het ontluchtingsslangetje werd dichtgeklemt tussen het blok/frame, dus heb ik zo lang mogelijk afgeknipt) daardoor was de druk veel te hoog in de carters, en dus kwam de olie uit keeringen etc.

o.a. ook door de 70 cc ( die goed verrot was, speling op zuiger/cilinder was enorm!) en de zuiger had waarschijnlijk kleppen tegen m aan gehad, maar niet met deze kop.. de kleppen zijn nog recht.. en sluiten goed. :)

maar.. nu krijg ik het blokje nog niet goed afgesteld met deze specs:

-50cc.
-50cckop.
-12mm keihin carb. sproeier 58. ( bougie is toch zwart :( )
-en de gasnaald op de langste stand.

wie o wie kan mij helpen? ben er toch al wel ff mee aan het prutsen geweest. :shock:

p.s. sorry voor het hele verhaal.. maar probeer het zo duidelijk mogelijk over te brengen.

Groeten, Paul
"ons kent ons"
PBC bv.

Plaats reactie