Singa blokje houd in, etc.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Singa blokje houd in, etc.

Bericht door hondaa48 »

hoi.. ik heb een probleempje met mijn Jingcheng Singa.. gistergekocht.. met niet lopend blokje.. ( benzine erin.. en starten :P ) maar goed.. als ik gas geef.. valt hij of uit.. of nét niet.. het is een CDI, dus niet de puntjes.al veel met de choke gespeeld. maar werd er niet beter op.
lijk of hij verzuipt.. maar hij zal waarschijnlijk met dezelfde afstellingen goed gereden hebben.. eens de luchtschroef eruit draaien, en kijken? iemand?

verder.. mijn kickstart, die kan ik aantrappen.. maar hij komt niet meer terug in zijn stand.. en hij rateld verschrikkelijk, eenmaal het blokje lopend. iemand die weet wat ik daaraan moet doen?

en nog een klein vraagje.. laatste.. wie heeft er een lijst.. voor de keuring bij het RDW ( ala singa) zeg maar een lijst.. van wat.. en HOE ze alles willen zien zoals het hoort?(knipperlichten etc.. is me altijd nog wat vaag gebleven )

Met Vriendelijke Groet.. Paul Bakkenes.
"ons kent ons"
PBC bv.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

misschien nog even iets.. ik heb hem gekocht.. zonder het luchtfilter erop.. omdat het rubber mist.. dus ik heb het nu wel over, zonder luchtfilter.. geeft dat verschil? zo ja.. nieuwe rubber kost geen drol? Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Zonder luchtfilter krijgt hij natuurlijk veel meer lucht dan met, dus dan krijgt hij te weinig benzine en slaat hij af.. Koop zo'n rubber en probeer het gewoon nog eens ?

Heb je trouwens het blok met deze setup weleens horen/zien rijden ? Want zekerheid heb je wat dat betreft natuurlijk nooit..

Succes.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

nee. nooit zien rijden. dat is zeker waar.. maar ik ga er toch van uit.. van wel.. maar ik zal het informeren.. bedankt.

verder niemand een oplossing voor de kickstart? dat is misschien wel het vervelendste werkje?! ( blok splitsen?) Gr
"ons kent ons"
PBC bv.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

hondaa48 schreef:nee. nooit zien rijden. dat is zeker waar.. maar ik ga er toch van uit.. van wel.. maar ik zal het informeren.. bedankt.

verder niemand een oplossing voor de kickstart? dat is misschien wel het vervelendste werkje?! ( blok splitsen?) Gr
Klinkt als een gebroken veertje (als hij niet terug wil) dus blok open trekken inderdaad...
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18846
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Over dat lopen: Al naar de kleur bougie gekeken? Over het luchtfilter: dat zou niet merkbaar iets moeten schelen. Over de kickstart: als het de veer is heb je mazzel, als het de as is, is het splitsen geblazen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

bougie was iets te zwart.. maar viel nog wel mee.. zonet een nieuwe ingezet..

het luchtfilter.. kan dat dan zijn dat het lijkt of hij verzuipt? dat is het echt namelijk.. maar hij rookt niet meer.. of minder.

en dan hoop ik idd op het veertje.. en ik heb ook al gehoord een schoentje iets te ver teruggeplaatst? ( er is ff terug een nieuwe bak ingekomen)

bedankt.. morgen ga ik verder kijken. Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

hondaa48 schreef:een schoentje
:?: :?: :?: :?:
cracque frontal

NIX
chaly addict
Berichten: 18846
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat ding wat je aan de koppelingskant op de spliners van de kickas schuift.

Een Singa kickas draai je al ratelend met de klok mee tot ie zwaarder gaat. Hoor je vervolgens een klik, dan ben je tever gegaan. nieuwe ronde nieuwe kansen. De vrijloop moet je dus afstellen, dat gaat met een plaatje dat in het blok geschroefd zit. Als ie goed staat, veer monteren en dat ding wat hier schoentje genoemd wordt monteren. Niet de as tijdens monteren laten draaien. Meestal ratelt een fout afgestelde Singa as dat het niet mooi meer is.

Als ie niet terug komt na aantrappen, dan is mogelijk de shim die voor de gesplitste carters weer op elkaar moeten, vergeten (of kwijt en daarom weggelaten). Een kromme of beschadigde as kan natuurlijk ook.

Als je zonder luchtfilter rijdt, staat ie erder armer dus moet ie een witte bougie hebben. Maar dat maakt nauwelijks uit en het is dus zeker geen oorzaak van een zwarte bougie. Die wordt meestal door een te rijke afstelling veroorzaakt. je moet dus achter de oorzaak vande rijke afstelling komen. Dat kan een te grote sproeier zijn, maar ook een hangende vlotter of naald. Weet dus wat er gebuert in je blokje.

Los daravan moet je weten wat de setup is. Ikzie 70cc staan. Zit er een 70 kop op? Zit er een 50 kop op? Zit er de ori Singa eco achtige kop op? Dat zal nooit lekker lopen omdat die kleppen en kanaaltjes erg klein zijn en niet mooi aansluiten op een dikke carb en spruit.

Weet waar je mee loopt te prutsen en zorg dat het bij elkaar hoort.

Als het allemaal niet lukt neem ik dat ding over een half jaar wel over. Nu niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

heeft nog geen kenteken.. dusja.. moet hem origineel opbouwen..

zit nu 70cc cilinder. maar 50 cc kop op.
maar voor ik hem afvoer.. meot hij op de 70 ff goed lopen.. lijkt me makkelijkst.. vanavond gaat hij uit elkaar. en kijk ik verder.. bedankt voor de info! ga het proberen :) Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

braincake
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2007 20:06
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door braincake »

We zijn er net mee klaar...

De kickstarter, daar was de veer van losgeschoten omdat de circlip op die as er niet zat :shock:
Was nog een heel gezeik om die veer te spannen trouwens! (had ik HJ nog voor gebeld, maar die nam niet op :P )

En het inhouden kwam doordat waarschijnlijk gewoon de carb. niet (goed) was afgesteld... :shock:
Honda, dreams of power!

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

hij rijd nog steeds als een bal gehakt.. maar hij valt niet meer uit. als je het gas vanuit stationair lopen, vol open trekt. :)
morgen even kleinere sproeier erin.. bougie was nog net iets te donker ( met het originele filter erop ) Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

NIX
chaly addict
Berichten: 18846
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

braincake schreef:We zijn er net mee klaar...

De kickstarter, daar was de veer van losgeschoten omdat de circlip op die as er niet zat :shock:
Was nog een heel gezeik om die veer te spannen trouwens! (had ik HJ nog voor gebeld, maar die nam niet op :P )

En het inhouden kwam doordat waarschijnlijk gewoon de carb. niet (goed) was afgesteld... :shock:
HJ zat deftig te dineren en had expres de gsm in de auto laten liggen. Ik begrijp dat ik niet meer hoef terug te bellen...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

braincake
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 feb 2007 20:06
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door braincake »

Ah ok! Nee we hebben gewoon maar wat dingen geprobeerd en uiteindelijk is het gelukt! :D
Honda, dreams of power!

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

jazeker.. bedankt Niels/Chris.

maar net opgemerkt dat hij veel te veel druk opbouwt in de carters, dus vanavond hele cilinder eraf.. en dan de zuiger(veren) en klep(seals) controleren.. hij hield ook al vies raar in.. ( zou dat er wat mee te doen hebben ? ) Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

Plaats reactie