Schijfrem op SS50?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Burns
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2008 21:06

Schijfrem op SS50?

Bericht door Burns »

Wie heeft er info over het ombouwen van een ss50 voorvork naar (voor) schijfrem? Of als je in het verleden hier iets voor hebt uitgedokterd ben ik geinteresseerd naar je ervaringen. Heeft er iemand zo'n ss50 schijfrem- voorvorkje liggen?

marinus1990
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 215
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:57
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door marinus1990 »

moet je maar Martijn ss50 eens pmen die had het dacht ik
die kan je denk wel uitleggen wat je allemaal moet doen
Afbeelding

Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Is volgens mij destijds origineel op 5 bak SS'jes geleverd.

Er heeft een paar maanden geleden een complete vork te koop gestaan hier op het forum..

Dus het volgende is dan anders dan standaard SS/ CD:

Voorspatbord
Linker onderpoot
Naaf
As
Remhendel (is hydrolisch, dus met potje eraan en andere aansluiting)

Wel een vraagprijs van ik geloof 350 euro.. Dit is ook waar je op kunt rekenen voor een nette set. Maar dan wel in nette staat dus inclusief de plastic kap achter de klauw..

Sowiezo erg moeilijk te vinden.

Je kunt ook nog een compleet CB50 vooreind pakken en dat aanpassen.

Je 3e mogelijkheid is het gebruiken van een Yamaha FS1 voorvork en die verkrachten.. ''aanpassen'' vanuit het positieve gesproken. Net als het gebruiken van een LeLeu naaf zoals sommigen doen vind ik absoluut niet mooi..

Niet origineel Honda vind ik spuuglelijk, niet type origineel vind ik nog door de beugel kunnen maar niet geweldig..

Ik zou of met flink wat geld op tafel komen en op zoek gaan naar een originele Honda SS voorvorkset, of het idee van tafel vegen en er niet meer aan denken zoals ik heb gedaan!
CD50H, onderdelen gezocht!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De ori schijrem was een mechanisch. Jaja, echt waar. Die zat op de Engelse SS. Elke hydraulische rem, of het nu een Honda, zelfbouwof FS1 is, is dus huisvlijt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

rise and shine
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:47
Locatie: Westervoort

Bericht door rise and shine »

NIX schreef:De ori schijrem was een mechanisch. Jaja, echt waar. Die zat op de Engelse SS. Elke hydraulische rem, of het nu een Honda, zelfbouwof FS1 is, is dus huisvlijt.
past zo'n 2f2 (1978) vork niet gewoon in een ss?
http://www.mijnalbum.nl/Album=IAY8YAZE

''Rats Don't Need Light Man, They've Got Radar''

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Balhoofdpen is dikker en korter van een FS1. Ik heb ooit een FS1 vork in een SS gepropt. Kijk maar bij de plofponies. De poten zijn een stukje dikker van een FS1, dus j moet of de gaten in het T-stuk ruimen, of de boel flink open buigen. In het laatste geval moet je, omdat de poten iets dichter bij elkaar staan dan in een FS1 iets wegzagen aan de binnenkant van de poten, zodat het wiel past zonder de poten uit elkaar te buigen met een wringende boel tot gevolg. Ook moet je de stuurplaatgaten uitvijlen of ruimen omdat FS1 poten een dikker deel boven hebben. Ik heb wat extra gaatjes in een SS voorspatboard geboord, zodat ik geen FS1 spatje hoefde te gebruiken. Ik ben vergeten of ik een SS teller of een FS1 teller heb gebruikt, maar volgens mij wijst een SS-teller op een FS1 voorwiel gewoon hetzelfde aan.

Het reed super en remde ook geweldig. Dat het FS1 spul op een SS was kon mij niet boeien, ik doe het zo weer op een moto SS ofzo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Bericht door Wouter Honda »

Ik heb ook een yamaha fs1 voorvork op mn honda ss gehad. Als je wilt kan ik er wel een foto van maken hoe het er ongeveer uitziet. Mischien heb ik ook nog wel een foto hoe het er uitziet onder de complete brommer maar daar ben ik niet zeker van. En ik vond het wel knap staan onder een ss alleen de voorvork was iets langer zodat de voorkant iets hoger stond.

thomas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:43
Locatie: Utrecht

Bericht door thomas »

Ik heb een ori honda (astrea) voorwiel voor schijfrem inclusief klauw en pomp/hendel. pm maar!
broem

Burns
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 mar 2008 21:06

Bericht door Burns »

Wat moet er aangepast worden wanneer je een CB50 voorvork wil gebruiken?

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

Burns schreef:Wat moet er aangepast worden wanneer je een CB50 voorvork wil gebruiken?
Als je een complete voorvork kunt regelen, dan moet je alleen ff je T-stuk aanpassen.
Zodat de Pen op maat komt.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

vergeet ook niet aan dingen als komlamp oren enz te denken...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Martijn ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:27
Locatie: Ommen

Bericht door Martijn ss50 »

http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=10710

zie hier mijn ss met hydrolische voor- en achterschijf. wat je aan moet passen aan een cb voorvork is eigenlijk alleen het T-stuk pen. die moet je uit een ss t stuk halen, en overzetten in je cb t-stuk, ik heb dit allemaal netjes gedaan in de draaibank, dus het lasje netjes afdraaien inplaats van slijpen. verder heb ik het hele remgebeuren gepakt van een derbi senda, en hier helemaal een tussenstukje voor gemaakt, zodat de klauw op de poten van een cb past. koplamp oren passen nog gewoon over de poten van een cb en ook kun je nog gewoon een ss kroonplaat gebruiken. wil je nog meer weten of is het onduidelijk, dan wil ik je wel wat foto's sturen of je kunt me vragen stellen op msn

Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Kijk!

Genoeg mensen die je zijn voorgegaan Burns!

Ik wist niet dat de originele SS voorschijfrem mechanisch is..! Dat is ook erg mooi! En minder onderhoud (geen vastgerotte nippels, niet ontluchten, geen lekke rempompen)! Alleen wat minder sterk/ krachtig t.o.v. hydrolisch..

Maar het komt er dus op neer bij verbouwingen dat je de teller bij de naaf moet houden. En het SS T-stuk moet behouden toch?
CD50H, onderdelen gezocht!

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Bericht door cor »

wat is het nut van een voorfork met schijfrem?
ik bedoel als je goede remmen hebt heb je het volgens mij niet nodig.
of je moet wel teringhard willen rijden en dan plotseling stil willen staan.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het remt harder. Veel harder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie