Ik heb geen zin om rond te rijden en grote kans te lopen op bekeuringen.. Wie wel ?
Maargoed ik wil alles origineel op mijn CD houden, ik ben alleen aan het twijfelen aan de cylinder/ zuiger.
Wat is het verschil tussen 65cc of 72cc (behalve 7cc theoretisch)?
Dus loopt mijn brommertje mooi met een 65cc cilynder/ zuigersetje?
Of beter 72cc kopen/ monteren?
Dit met een 50cc kop overigens..
Ik hoor graag wat van jullie!
62cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?
62cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Mr.D op 02 feb 2009 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50H, onderdelen gezocht!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
Re: 65cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon een standaard 70cc setje halen, daar rijden de meeste mee en dus is er ook het meest bekend van.Mr.D schreef:Ik heb geen zin om rond te rijden en grote kans te lopen op bekeuringen.. Wie wel ?
Maargoed ik wil alles origineel op mijn CD houden, ik ben alleen aan het twijfelen aan de cylinder/ zuiger.
Wat is het verschil tussen 65cc of 72cc (behalve 7cc theoretisch)?
Dus loopt mijn brommertje mooi met een 65cc cilynder/ zuigersetje?
Of beter 72cc kopen/ monteren?
Dit met een 50cc kop overigens..
Ik hoor graag wat van jullie!
laat me radenMakSS schreef:ik denk dat het verschil vrij weinig is..?
ik rijd met 90 cc net zo hard als rise and shine met 110 cc...
dus die 7 cc zal toch niks uit maken?
honda vs. imi?
110imi vs. 125cc imi maakt wel weer 'n dik verschil
dus opzich zou je 't wel moeten merken. die paar cc. ik zou voor de 70cc kiezen omdat deze gewoon gebruikelijker is
hoi jurrien
Die paar tientjes kunnen er wel vanaf, dat valt reuze mee inderdaad.
Maar er is niemand die ervaring heeft met een 65cc?
Ik dacht dat er destijds een CD65 is geleverd door honda (niet in NL)..
En ik zie de setjes ook te koop staan, de veren zijn ook te krijgen. Dat is het punt niet.
Maar niemand iets positiefs/ ervaringen op of aan te merken aan een 65cc setje?
Maar er is niemand die ervaring heeft met een 65cc?
Ik dacht dat er destijds een CD65 is geleverd door honda (niet in NL)..
En ik zie de setjes ook te koop staan, de veren zijn ook te krijgen. Dat is het punt niet.
Maar niemand iets positiefs/ ervaringen op of aan te merken aan een 65cc setje?
CD50H, onderdelen gezocht!
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik denk dat als je voor Honda gaat het altijd goed is en als je voor ginees gaat het altijd twijfelachtige kwaliteit betreft.
Dus of je nou 65, 70 of 72 cc kiest, het ligt te dicht bij elkaar om het te merken denk ik en kies gewoon iets dat lekker gangbaar is: 70cc voor 50 kop. Daar kun je complete setjes voor kopen voor weinig geld voor redelijke kwaliteit (mijn nasizuiger zuigt en perst ook al een paar K kilometers zonder problemen).
Mits je het zooitje goed inrijdt en zeker nu je blokje 's morgens in vriesstaat verkeert goed warm rijden voordat je keihard 10K toeren gaat maken. Dan is het prima spul wat die bamivreters maken en kost het je ook geen fortuin.
Dus of je nou 65, 70 of 72 cc kiest, het ligt te dicht bij elkaar om het te merken denk ik en kies gewoon iets dat lekker gangbaar is: 70cc voor 50 kop. Daar kun je complete setjes voor kopen voor weinig geld voor redelijke kwaliteit (mijn nasizuiger zuigt en perst ook al een paar K kilometers zonder problemen).
Mits je het zooitje goed inrijdt en zeker nu je blokje 's morgens in vriesstaat verkeert goed warm rijden voordat je keihard 10K toeren gaat maken. Dan is het prima spul wat die bamivreters maken en kost het je ook geen fortuin.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
70 op 50 kop rijdt heerlijk, lekker dik koppel, dat peert flink door. Echt super.
Maar ik ben zelf nog wel benieuwd naar 65cc (62cc dus), dat ga ik ook nog wel een keer monteren. Ik heb het vermoeden dat dat toch echt een duidelijk merkbaar verschil maakt met 50cc, dus het is gewoon bruikbaar, ik vind 50cc echt niet te doen meestal. Maar het zal nog wel 'onschuldig' genoeg zijn om redelijk mee weg te komen bij rollerbanken denk ik.
Als ik 70cc monteer met 50 kop, dan rijdt dat namelijk 85 en dat is wel een aardige boete.
Maar ik ben zelf nog wel benieuwd naar 65cc (62cc dus), dat ga ik ook nog wel een keer monteren. Ik heb het vermoeden dat dat toch echt een duidelijk merkbaar verschil maakt met 50cc, dus het is gewoon bruikbaar, ik vind 50cc echt niet te doen meestal. Maar het zal nog wel 'onschuldig' genoeg zijn om redelijk mee weg te komen bij rollerbanken denk ik.
Als ik 70cc monteer met 50 kop, dan rijdt dat namelijk 85 en dat is wel een aardige boete.
Er is geen cilinder/ zuigersetje meer te krijgen toch origineel honda? Tenzij ik mijn cilinder laat honen en een origineel zuigertje neem..
Een 65cc setje is ongeveer dezelfde prijs als 70cc, en prima te verkrijgen.
Het is zelfs 62cc volgens gerbrandicus, dit is een redelijk verschil natuurlijk 49, 62 of 72cc.. Het is echt een tussenmaatje dus.
Het hoeft allemaal niet knallend hard, mijn scooterperiode heb ik gehad (lees 100 - 140 km/u) zo'n 7 jaar geleden..!
Ik ben, wordt zuinig op mijn brommertje als ik erop ga rijden. En hoef niet te racen of dergelijke! Een lekker koppel en net dat beetje extra dan 50cc standaard vindt ik prima!
De kans op 5 tot 6 tientjes vind ik kunnen maar gekker moet het niet worden. Dan ga ik niet relaxed een zondagje toeren door alle dorpen..
Het verbaast mij dat er niemand is die bekend is met een 65cc..
Zit er eigenlijk verschil in aftermarket cylinder/ zuigersetjes onderling?
Singa is volgens mij het meest verkochte door de bekende 4takt zaken toch? En Singa is ook officieel aftermarketfabrikant van Honda toch?
En ik zie ook nog staal of aluminium cylinder, wat is mooier?
Ik weet het allemaal niet, en misschien dat ik jullie irriteer maar nu wil ik het kopen en opbouwen, en niet achteraf spijt hebben..dat ik liever of beter iets anders had kunnen kiezen..
Keuzes..keuzes!
Een 65cc setje is ongeveer dezelfde prijs als 70cc, en prima te verkrijgen.
Het is zelfs 62cc volgens gerbrandicus, dit is een redelijk verschil natuurlijk 49, 62 of 72cc.. Het is echt een tussenmaatje dus.
Het hoeft allemaal niet knallend hard, mijn scooterperiode heb ik gehad (lees 100 - 140 km/u) zo'n 7 jaar geleden..!
Ik ben, wordt zuinig op mijn brommertje als ik erop ga rijden. En hoef niet te racen of dergelijke! Een lekker koppel en net dat beetje extra dan 50cc standaard vindt ik prima!
De kans op 5 tot 6 tientjes vind ik kunnen maar gekker moet het niet worden. Dan ga ik niet relaxed een zondagje toeren door alle dorpen..
Het verbaast mij dat er niemand is die bekend is met een 65cc..
Zit er eigenlijk verschil in aftermarket cylinder/ zuigersetjes onderling?
Singa is volgens mij het meest verkochte door de bekende 4takt zaken toch? En Singa is ook officieel aftermarketfabrikant van Honda toch?
En ik zie ook nog staal of aluminium cylinder, wat is mooier?
Ik weet het allemaal niet, en misschien dat ik jullie irriteer maar nu wil ik het kopen en opbouwen, en niet achteraf spijt hebben..dat ik liever of beter iets anders had kunnen kiezen..
Keuzes..keuzes!
Laatst gewijzigd door Mr.D op 02 feb 2009 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50H, onderdelen gezocht!