62cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

62cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?

Bericht door Mr.D »

Ik heb geen zin om rond te rijden en grote kans te lopen op bekeuringen.. Wie wel :wink: ?

Maargoed ik wil alles origineel op mijn CD houden, ik ben alleen aan het twijfelen aan de cylinder/ zuiger.

Wat is het verschil tussen 65cc of 72cc (behalve 7cc theoretisch)?

Dus loopt mijn brommertje mooi met een 65cc cilynder/ zuigersetje?
Of beter 72cc kopen/ monteren?

Dit met een 50cc kop overigens..

Ik hoor graag wat van jullie!
Laatst gewijzigd door Mr.D op 02 feb 2009 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50H, onderdelen gezocht!

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Re: 65cc of 72cc (standaard blokje), wat zouden jullie doen?

Bericht door Willem-Jan- »

Mr.D schreef:Ik heb geen zin om rond te rijden en grote kans te lopen op bekeuringen.. Wie wel :wink: ?

Maargoed ik wil alles origineel op mijn CD houden, ik ben alleen aan het twijfelen aan de cylinder/ zuiger.

Wat is het verschil tussen 65cc of 72cc (behalve 7cc theoretisch)?

Dus loopt mijn brommertje mooi met een 65cc cilynder/ zuigersetje?
Of beter 72cc kopen/ monteren?

Dit met een 50cc kop overigens..

Ik hoor graag wat van jullie!
Ik zou gewoon een standaard 70cc setje halen, daar rijden de meeste mee en dus is er ook het meest bekend van.

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

ik moest van de week op de rollerbank, met 70cc kwam 75 km/u uit
gaat heel veel correctie af 5 km/u algemene correctie en nog 8km/u andere correctie
50 eu valt allemaal wel mee

bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 16:28

Bericht door bas-c50 »

70cc doen

rijd er al jaren mee, stabiel spul, ik heb gewoon 't setje gekocht op rovaza voor 90 ek?

als je rustig inrijdt is het prima spul.
zet er 'n 17 mm op en het rijdt prima
en onder de 80 dus met rollerbanken loopt het wel betaalbaar af
hoi jurrien

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Same here, 72 km/u op de rollerbank, 60 euries maar :) 70cc-50kop-20mm

MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door MakSS »

ik denk dat het verschil vrij weinig is..?

ik rijd met 90 cc net zo hard als rise and shine met 110 cc...

dus die 7 cc zal toch niks uit maken?
Afbeelding Rat Bike

bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 16:28

Bericht door bas-c50 »

MakSS schreef:ik denk dat het verschil vrij weinig is..?

ik rijd met 90 cc net zo hard als rise and shine met 110 cc...

dus die 7 cc zal toch niks uit maken?
laat me raden
honda vs. imi?

110imi vs. 125cc imi maakt wel weer 'n dik verschil
dus opzich zou je 't wel moeten merken. die paar cc. ik zou voor de 70cc kiezen omdat deze gewoon gebruikelijker is
hoi jurrien

Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Die paar tientjes kunnen er wel vanaf, dat valt reuze mee inderdaad.

Maar er is niemand die ervaring heeft met een 65cc?

Ik dacht dat er destijds een CD65 is geleverd door honda (niet in NL)..

En ik zie de setjes ook te koop staan, de veren zijn ook te krijgen. Dat is het punt niet.

Maar niemand iets positiefs/ ervaringen op of aan te merken aan een 65cc setje?
CD50H, onderdelen gezocht!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Ik denk dat als je voor Honda gaat het altijd goed is en als je voor ginees gaat het altijd twijfelachtige kwaliteit betreft.

Dus of je nou 65, 70 of 72 cc kiest, het ligt te dicht bij elkaar om het te merken denk ik en kies gewoon iets dat lekker gangbaar is: 70cc voor 50 kop. Daar kun je complete setjes voor kopen voor weinig geld voor redelijke kwaliteit (mijn nasizuiger zuigt en perst ook al een paar K kilometers zonder problemen).

Mits je het zooitje goed inrijdt en zeker nu je blokje 's morgens in vriesstaat verkeert goed warm rijden voordat je keihard 10K toeren gaat maken. Dan is het prima spul wat die bamivreters maken en kost het je ook geen fortuin.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

70 op 50 kop rijdt heerlijk, lekker dik koppel, dat peert flink door. Echt super.
Maar ik ben zelf nog wel benieuwd naar 65cc (62cc dus), dat ga ik ook nog wel een keer monteren. Ik heb het vermoeden dat dat toch echt een duidelijk merkbaar verschil maakt met 50cc, dus het is gewoon bruikbaar, ik vind 50cc echt niet te doen meestal. Maar het zal nog wel 'onschuldig' genoeg zijn om redelijk mee weg te komen bij rollerbanken denk ik.
Als ik 70cc monteer met 50 kop, dan rijdt dat namelijk 85 en dat is wel een aardige boete.

Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:56
Locatie: Bilthoven

Bericht door Mr.D »

Er is geen cilinder/ zuigersetje meer te krijgen toch origineel honda? Tenzij ik mijn cilinder laat honen en een origineel zuigertje neem..

Een 65cc setje is ongeveer dezelfde prijs als 70cc, en prima te verkrijgen.
Het is zelfs 62cc volgens gerbrandicus, dit is een redelijk verschil natuurlijk 49, 62 of 72cc.. Het is echt een tussenmaatje dus.

Het hoeft allemaal niet knallend hard, mijn scooterperiode heb ik gehad (lees 100 - 140 km/u) zo'n 7 jaar geleden..!

Ik ben, wordt zuinig op mijn brommertje als ik erop ga rijden. En hoef niet te racen of dergelijke! Een lekker koppel en net dat beetje extra dan 50cc standaard vindt ik prima!

De kans op 5 tot 6 tientjes vind ik kunnen maar gekker moet het niet worden. Dan ga ik niet relaxed een zondagje toeren door alle dorpen..

Het verbaast mij dat er niemand is die bekend is met een 65cc..

Zit er eigenlijk verschil in aftermarket cylinder/ zuigersetjes onderling?

Singa is volgens mij het meest verkochte door de bekende 4takt zaken toch? En Singa is ook officieel aftermarketfabrikant van Honda toch?

En ik zie ook nog staal of aluminium cylinder, wat is mooier?

Ik weet het allemaal niet, en misschien dat ik jullie irriteer maar nu wil ik het kopen en opbouwen, en niet achteraf spijt hebben..dat ik liever of beter iets anders had kunnen kiezen..

Keuzes..keuzes!
Laatst gewijzigd door Mr.D op 02 feb 2009 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50H, onderdelen gezocht!

Plaats reactie