Een goeienavond.. ik heb net even mn blok los gehad om te controleren of mn klaverte nou zorgde voor alle schakelproblemen... bleek dus wel zo te zijn, zat aardig losjes.. maar dat is het probleem niet. Toen ik begon dacht ik nog bij mezelf, niet het veertje vergeten..
(Nr 24 http://img511.imageshack.us/my.php?image=14gju3.jpg)
Maar toen ik hem weer wou monteren kwam ik erachter dat mn veertje weg was, niet goed opgelet dus.. Ik neem aan dat dit wel een belangerijk onderdeel is? Zou je dit gewoon los bij bijv. 4strokebikecentre kunnen krijgen of gewoon ff naar de bouwmarkt? (hoe groot veertje is het ook al precies? of heeft iemand er mssn 1 over?)
Dat was het wel weer... danke danke
(owja en het ringetje (Nr 27) is dat ook belangrijk? Zat er nm niet op..)
Mmm veertje koppeling kwijt, wel nodig toch?
NIX schreef:Ik zou 24 er zelf graag op hebben ivm de olietoevoer naar de kruk.
Dus noodzakelijk (?)
27 Voorkomt dat de schakelas gaat vreten in de kap. Zeker weten dat ie er niet op zit? vaak plakken ze aan een kap of carter...
of hij moet aan Nr 14 vastzitten maar hij ligt niet in het carter o.i.d. En uitvallen lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat ik mn blok op zn kant op de werkbank had liggen... maar toch maar erop doen?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Als het niet nodig zou zijn zou het er niet inzitten.... Dat veertje zorgt ervoor dat het busje goed aangedukt wordt en er daar geen olie weglekt. Het risico van weglaten is o.a. te weinig olie in je big-end lager. Elke 4-takt toko heeft ze op voorraad. Zou er geen balpenveertje in knutselen, je weet nu de risico's....