ss carb.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
ss carb.
Ik heb een tweedehands carburateur (keihin pc12a) gekcoht van 't weekend en nu probeer ik hem af te stellen, maar dat lukt me niet echt..
Er zit een sproeier 72 in nu, nieuwe vlotter,vlotternaald,sproeiers etc.
Ik heb een ss en gewoon het originele luchtfilter, rara hoe kan dit..
Er zit een sproeier 72 in nu, nieuwe vlotter,vlotternaald,sproeiers etc.
Ik heb een ss en gewoon het originele luchtfilter, rara hoe kan dit..
De zonder-naar-je-bougie-kijk-manier:
Vervang je bougie voor een nieuwe en laat hem verder lekker zitten!
Stap 1: gasnaald op de middelste stand en stationairschroef op 1,25 volle draaien open vanaf de gesloten positie.
Stap 2: een sproeier er in die ietsje groot lijkt.
Stap 3: ga rijden. Als hij sputtert op vol gas is de sproeier te groot. Probeer een sproeier 1 stap kleiner.
Als hij sputtert en dan uit valt is de sproeier veel te groot. In dat geval even de bougie er uit en droog maken. Probeer een sproeier 2 stappen kleiner.
Stap 4: Herhaal stap 3 totdat hij niet meer sputtert op vol gas.
Je hebt nu de juiste hoofdsproeier.
Stap 5: Gasaald op zijn hoogste stand (dus het clipje in de onderste groef).
Stap 6: Ga rijden op HALF GAS. Als hij sputtert en in houdt op half gas staat hij te rijk op half gas. Hang de gasnaald 1 standje lager.
Stap 7: Herhaal stap 6 totdat hij niet meer sputtert op half gas.
Je hebt nu de gasnaald op de juiste stand staan.
Stap 8: Draai de stationairschroef ietsjes in waardoor het stationaire toerental omhoog gaat. Dit is de schroef die loodrecht op de gasschuif gericht staat.
Draai de luchtschroef (de andere schroef dus) een halve slag naar binnen en draai hem langzaam weer naar buiten totdat je het exacte punt hebt gevonden waar op hij stopt met reageren op de luchtschroef. Hij gaat steeds ietsjes hoger stationair lopen naarmate je die schroef verder naar buiten draait. Tot op een bepaald punt, dan gaat het toerental niet verder meer omhoog. Dat punt moet je dus hebben.
Draai de stationairschroef weer terug totdat het blok rustig doch stabiel stationair draait.
Klaar, niet meer aan zitten.
Owja, controleer voordat je begint met de carb af te stellen of je genoeg vrije slag op je gaskabel hebt.
uit de Faq's. Gr. Paul
Vervang je bougie voor een nieuwe en laat hem verder lekker zitten!
Stap 1: gasnaald op de middelste stand en stationairschroef op 1,25 volle draaien open vanaf de gesloten positie.
Stap 2: een sproeier er in die ietsje groot lijkt.
Stap 3: ga rijden. Als hij sputtert op vol gas is de sproeier te groot. Probeer een sproeier 1 stap kleiner.
Als hij sputtert en dan uit valt is de sproeier veel te groot. In dat geval even de bougie er uit en droog maken. Probeer een sproeier 2 stappen kleiner.
Stap 4: Herhaal stap 3 totdat hij niet meer sputtert op vol gas.
Je hebt nu de juiste hoofdsproeier.
Stap 5: Gasaald op zijn hoogste stand (dus het clipje in de onderste groef).
Stap 6: Ga rijden op HALF GAS. Als hij sputtert en in houdt op half gas staat hij te rijk op half gas. Hang de gasnaald 1 standje lager.
Stap 7: Herhaal stap 6 totdat hij niet meer sputtert op half gas.
Je hebt nu de gasnaald op de juiste stand staan.
Stap 8: Draai de stationairschroef ietsjes in waardoor het stationaire toerental omhoog gaat. Dit is de schroef die loodrecht op de gasschuif gericht staat.
Draai de luchtschroef (de andere schroef dus) een halve slag naar binnen en draai hem langzaam weer naar buiten totdat je het exacte punt hebt gevonden waar op hij stopt met reageren op de luchtschroef. Hij gaat steeds ietsjes hoger stationair lopen naarmate je die schroef verder naar buiten draait. Tot op een bepaald punt, dan gaat het toerental niet verder meer omhoog. Dat punt moet je dus hebben.
Draai de stationairschroef weer terug totdat het blok rustig doch stabiel stationair draait.
Klaar, niet meer aan zitten.
Owja, controleer voordat je begint met de carb af te stellen of je genoeg vrije slag op je gaskabel hebt.
uit de Faq's. Gr. Paul
"ons kent ons"
PBC bv.
PBC bv.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
- Bezit: Skyteam Gorilla
- Locatie: Utrecht
Re: ss carb.
wat doet ie wel goed, en wat niet, en wat is inderdaad je setupKippenverver schreef:Ik heb een tweedehands carburateur (keihin pc12a) gekcoht van 't weekend en nu probeer ik hem af te stellen, maar dat lukt me niet echt..
Er zit een sproeier 72 in nu, nieuwe vlotter,vlotternaald,sproeiers etc.
Ik heb een ss en gewoon het originele luchtfilter, rara hoe kan dit..
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
ok.. ik vond het wat groot..
kan het dan zijn dat mijn singa ook niet goed rijd omdat:
-50cc
-50cckop
-(volgens mij zelfs)10 mm carb
-origineel luchtfilter (opgebeunt, maar wel goed)
-en sproeier 58
..heeft? ( bougie is wel zwart elke keer hoor! )
Groet, Paul.
p.s. even gebruik maken van het topic, sorry
kan het dan zijn dat mijn singa ook niet goed rijd omdat:
-50cc
-50cckop
-(volgens mij zelfs)10 mm carb
-origineel luchtfilter (opgebeunt, maar wel goed)
-en sproeier 58
..heeft? ( bougie is wel zwart elke keer hoor! )
Groet, Paul.
p.s. even gebruik maken van het topic, sorry
"ons kent ons"
PBC bv.
PBC bv.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Maar daar is geen touw aan vast te knopen, want een opgeboorde carb. is altijd lastig..hondaa48 schreef:ok.. ik vond het wat groot..
kan het dan zijn dat mijn singa ook niet goed rijd omdat:
-50cc
-50cckop
-(volgens mij zelfs)10 mm carb
-origineel luchtfilter (opgebeunt, maar wel goed)
-en sproeier 58
..heeft? ( bougie is wel zwart elke keer hoor! )
Groet, Paul.
p.s. even gebruik maken van het topic, sorry
Je bougie hoort koffie bruin te zijn in plaats van zwart, dus hij staat te rijk.hondaa48 schreef:niet opgeboord.. het is de originele carb.. het is alleen zeker geen 12.. of het 10mm is, weet ik ook niet. want er staat geen maat op.
is het dan een tip een andere carb te proberen?
Groet
Laatst gewijzigd door Chappy op 04 mar 2007 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
m'n bougie hoort niet koffiebruin te zijn i.p.v. zwart? juist wel toch? want te donker. is te veel benzine.. maar met sproeier 58? is dat mogelijk? krijg hem totaal niet afgesteld.. stationir lopen gaat prima, en dan vol gas valt hij gewoonweg en uit.. GroetChappy schreef:Je bougie hoort niet koffie bruin te zijn in plaats van zwart, dus hij staat te rijk.hondaa48 schreef:niet opgeboord.. het is de originele carb.. het is alleen zeker geen 12.. of het 10mm is, weet ik ook niet. want er staat geen maat op.
is het dan een tip een andere carb te proberen?
Groet
"ons kent ons"
PBC bv.
PBC bv.
Foutje, ik bedoel wel koffie bruin ipv zwart, sorry. Ik weet niet wat de standaard sproeier is bij die set-up, maar als je bougie zwart is zou de sproeier te groot zijn. Of er is iets anders.hondaa48 schreef:m'n bougie hoort niet koffiebruin te zijn i.p.v. zwart? juist wel toch? want te donker. is te veel benzine.. maar met sproeier 58? is dat mogelijk? krijg hem totaal niet afgesteld.. stationir lopen gaat prima, en dan vol gas valt hij gewoonweg en uit.. GroetChappy schreef:Je bougie hoort niet koffie bruin te zijn in plaats van zwart, dus hij staat te rijk.hondaa48 schreef:niet opgeboord.. het is de originele carb.. het is alleen zeker geen 12.. of het 10mm is, weet ik ook niet. want er staat geen maat op.
is het dan een tip een andere carb te proberen?
Groet