honda pc50 (startproblemen)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

honda pc50 (startproblemen)

Bericht door arnold-d »

Ik heb een aantal problemen met het starten van mijn pc50,..

Als je hem wilt starten dan wilt hij niet niet aan slaan,
ik weet niet of er een koppelingsplaatje in zit?,
want als je hem aan trapt, dan glijd hij gewoon, als je stil gaat staan, en rustig op de trappers drukt, tot dat die zwaar gaat, en hem dan ineens hard aantrapt, dan wilt hij lopen...

ook wilt hij dus vaak niet op het punt komen dat de zuiger beweegt alshetware,.. :wink:

Op het blokje zelf staat dat er 10W30 olie in moet..
Ik heb tevens vandaag de olie vernieuwd,
nu zit er 10W40 in, (wel motorolie)
Is het mogelijk dat dat het probleem kan zijn?

Het blokje loopt verder wel goed, als hij maar eenmaal aan is geslagen.


Weet iemand hier meer van?
of er een koppeling in zit,(die dan op is?)
of dat het olie voor de problemen kan zorgen..

Hopelijk weten jullie er meer van :wink:

Gr. Arnold
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Frank M

Bericht door Frank M »

De olie wat erin zit is wel de goede, 10x40. Dat is gewoon de goede olie. Als het goed is heb jij er geen koppelingsplaatje inzitten. Klinkt toch echt als een zuigerprobleem. Maar misschien dat anderen je daar verder mee kunnen helpen..

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

Frank M schreef:De olie wat erin zit is wel de goede, 10x40. Dat is gewoon de goede olie. Als het goed is heb jij er geen koppelingsplaatje inzitten. Klinkt toch echt als een zuigerprobleem. Maar misschien dat anderen je daar verder mee kunnen helpen..
pc50 heeft een piep klein koppelingsplaatje in zitten die word gebruikt om aan te trappen (ding wat achter dat raampje zit met die 3 dikke stalen kogels..) vervang deze en slipt alles niet meer door....het is normaal dat je zonder decompresseur flink op de trappers moet staan om aan te trappen...Vrogger mos je der op kunne fietse

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

en als ie lange tijd stil heeft gestaan, moet dit soms weer los komen.
had ik ook na dat ie een paar keer flink warm was geweest, werd het steeds minder en uiteindelijk hield het op. (ding had letterlijk 30 jaar stilgestaan)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

niek is ik schreef:en als ie lange tijd stil heeft gestaan, moet dit soms weer los komen.
had ik ook na dat ie een paar keer flink warm was geweest, werd het steeds minder en uiteindelijk hield het op. (ding had letterlijk 30 jaar stilgestaan)
dan moet ik hem binnekort maar is goed inrijden..
hij heeft sinds 1975 stil gestaan tot 2006, toen is er een half jaartje mee gereden.
hij gaat vrijdag de verzekering in als goed is 8)
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Bericht door Nicholas »

pc50 heeft dacht ik een gewone centrifugaalkoppeling met 3 kogeltjes onderin, die de koppeling doen meedraaien als startkoppeling
zoals bij een novio/amigo denk ik

heb ook al eens voorgehad dat ik de vijs die de koppeling naar beneden gedrukt houdt met brogring niet goed had vastgezet, daardoor werkte de startkoppeling ook niet goed meer (die kwam omhoog, daardoor rolden de kogeltjes eruit,...) misschien is het dat

als het niet vanzelf goed komt ga je je blokje moeten opensmijten, veel succes met de kruisvijzen ==>uitboren

Plaats reactie