Vierbak in c90blok
Vierbak in c90blok
Edit: nieuwe vraag, zie onderaan..
Laatst gewijzigd door Jurrien op 07 mar 2009 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Omdat ik er blindelings vanuit ging dat een nieuw type carter verstandiger is dan een oud type carter. Maar dat is niet zo? Past de c90 pomp ook op een cl carter?
Overigens heb ik wel liever dat een agent HA0 ofweetikveel ziet staan dan cl70.
Overigens heb ik wel liever dat een agent HA0 ofweetikveel ziet staan dan cl70.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Ik weet niet anders dan dat iedereen die pennetjes er gewoon uit breekt. Zelf heb ik dat nooit hoeven doen omdat ik geen NT carters heb gebruikt vanwege de startmotorbevestiging die er steeds bij zat. Wel heb ik carters ofpompjes aangepast zodat ze bleven werken. Je zou even de vorm van de kanalen moeten vergelijken. Ook kun je als je een HA0 carter hebt daar het rechtermiddencarter tegenaan schroeven. Alleen een electrocarter geeft problemen met de blokbout boven de cilinder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Heb het pennetje er maar uitgebroken. Kweetniet, nt carters klinkt toch beter..
Maarre, zo'n cl70 vierbakje, zou die precies hetzelfde zijn als een ss50 bak, op wat verschillen in aantal tandjes na? En zo ja, ik weet dat er ergens in de partslisten een foutje zit in de tekening van de vierbak. Welke is dat en welke moet ik wel hebben?
Maarre, zo'n cl70 vierbakje, zou die precies hetzelfde zijn als een ss50 bak, op wat verschillen in aantal tandjes na? En zo ja, ik weet dat er ergens in de partslisten een foutje zit in de tekening van de vierbak. Welke is dat en welke moet ik wel hebben?
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Ze hebben geen van allen een korte 4. CL70 schakelt vanaf de K1 alles naar beneden, net als de CT70H.niek is ik schreef:heb je nou sl of cl ?
een van de twee had dacht ik een korte vier en is dus anders...
de schakel klok is van bijde in iedergeval anders, je schakelt namelijk alles naar beneden...
SL70K1 en XL70 hebben een kortere 1 en 2, 3 en 4 zelfde verhoudingen maar dikkere tandwielen.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Overigens kan je dat pinnetje er gewoon uitbreken inderdaad. Ik heb wel één keer een lager in de soep gedraait op die plek. Was ook een C90 carter met 4bak. De as had zich ook een stuk in het carter gevreten, was niet cool. Maar daar zal wel vuil tussen hebben gezeten. SS50Z-K3 heeft daar ook gewoon naaldlagers dus het kan gewoon. Bij K3 is het wel afgesloten, terwijl er bij de C90 olie uitkan doordat het open is aan de 'achterkant'.
Vette shit. Mijn bakje schakelt gewoon 1 naar beneden en rest omhoog. Gelukkig.
Ik heb trouwens een sl70 bak. Ga zo eens tandjes tellen, want ben nu toch wel benieuwd naar de verhoudingen
Edit: is dus precies dezelfde bakverhoudingen als de bak uit de ss50 partslist.
Ik heb trouwens een sl70 bak. Ga zo eens tandjes tellen, want ben nu toch wel benieuwd naar de verhoudingen
Edit: is dus precies dezelfde bakverhoudingen als de bak uit de ss50 partslist.
Nieuwe vraag, ringetje 17 heb ik niet.. Is die noodzakelijk?
Het gaat hier om de primaire as. Bak komt uit een carter waar deze in een bronzen bus draait, nu komt hij in een carter waar hij in naaldlagers draait.
Het gaat hier om de primaire as. Bak komt uit een carter waar deze in een bronzen bus draait, nu komt hij in een carter waar hij in naaldlagers draait.