ketting spanner

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

ketting spanner

Bericht door MakSS »

hoi,
hoort er op de achterbrug van een zb / pbr iets van een kettingspanner te zitten. (vergelijkbaar systeem als bij mountainbikes)

omdat als ik niet op de brommer zit, staat de ketting rete strak, zit ik er wel op hangt 'ie wel een beetje slapjes..

groetjes
Afbeelding Rat Bike

Psus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 dec 2008 00:52
Locatie: Wapenveld

Re: ketting spanner

Bericht door Psus »

MakSS schreef:hoi,
hoort er op de achterbrug van een zb / pbr iets van een kettingspanner te zitten. (vergelijkbaar systeem als bij mountainbikes)

omdat als ik niet op de brommer zit, staat de ketting rete strak, zit ik er wel op hangt 'ie wel een beetje slapjes..

groetjes
Hmm aangezien ik een mountainbike heb en een PBR... nou nee dit is compleet anders. Op een mountainbike zit een derailleur (die 2 kleine tandwieltjes) en op je brommer zitten aan de uiteinden van je achterbrug stel schroeven om je ketting te spannen. En dat je ketting slap hangt als je er opzit komt omdat je brommer inveert.
Skyteam PBR, Metalic zwart, V8 Speed source.

MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door MakSS »

ja maar, ik bedoel dus eigenlijk, een soort ketting gelijder die druk uit oefent op de ketting, zodat hij de ketting naar boven of onder duwt. maar die wel veert als er bewiging in de brommer zit, zodat je ketting dus in alle gevallen strak staat.

ik bedoel dus zoiets Afbeelding
Afbeelding Rat Bike

MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door MakSS »

maar gezien jou reactie, zal dat wel niet op een pbr thuis horen, dus moet ik het er zelf even op brouwen.
Afbeelding Rat Bike

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Bericht door nielspbr »

2006 of 2007 pbr's hadden zoiets inderdaad aan het frame zitten hoe en wat weet ik verder niet. De mijne (2004) heeft nooit zo'n ding gehad.

MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 jul 2008 18:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door MakSS »

hm ik geloof dat die van mij van voor 2005 is.

maar dan heb ik dat dus tog niet zo gek bedacht, dus ga ik het er denk ik toch op maken. lijkt me wel fijner rijden, plus fijner voor de ketting zelf.
Afbeelding Rat Bike

Psus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 dec 2008 00:52
Locatie: Wapenveld

Bericht door Psus »

MakSS schreef:hm ik geloof dat die van mij van voor 2005 is.

maar dan heb ik dat dus tog niet zo gek bedacht, dus ga ik het er denk ik toch op maken. lijkt me wel fijner rijden, plus fijner voor de ketting zelf.
Mijne is van 2005 en heeft hem inderdaad niet, okee ben benieuwd!
Skyteam PBR, Metalic zwart, V8 Speed source.

Plaats reactie