slijtagegrens oliepomp..
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
slijtagegrens oliepomp..
wie weet de maximale slijtagewaarden voor een NT C90 oliepomp..?
ik ben er namelijk bang voor..
coert
ik ben er namelijk bang voor..
coert
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
ik leg de schuldkwestie wel bij een vorige eigenaar neer..
zal de bende morgen even nameten op het werk, moet mn krukas toch nog uitmeten/nameten..
iemand die nog even weet wat de opbrengst van zon pomp ook alweer was en uit welke blokken ik die eventueel kan lenen..? wou net de pomp uit mn 110bamischijf opmeten maar een of andere stakker heeft de koppeling vastgelijmd met lagerlijm..
zal de bende morgen even nameten op het werk, moet mn krukas toch nog uitmeten/nameten..
iemand die nog even weet wat de opbrengst van zon pomp ook alweer was en uit welke blokken ik die eventueel kan lenen..? wou net de pomp uit mn 110bamischijf opmeten maar een of andere stakker heeft de koppeling vastgelijmd met lagerlijm..
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
Zit nog binnen de toleranties van het binnen- en buitentandwiel, axiale speling is daarentegen nogal discutabel.. zo eigenlijk ook de inslag en pitting op de tandflanken van het binnentandwiel..
Dus denkt dat iemand dat ik problemen tegen ga komen als ik in plaats van dit 7.0 mm dikke oliepompje een exemplaar van 8.8 mm monteer..? die ligt hier namelijk nog op mn bureau..
En dan vooral problemen met betrekking tot oversmering van het bigendlager en bijv. een te hoge oliedruk in het centrifugaalfilter..
En dan nog eentje; is het mischien verstandig in dit geval de gecalibreerde opening in de oliestroom richting nokkenas te vergroten om zo de druk in het pomphuis en het bigendlager te verlagen..?
Of moet ik dat ding gewoon monteren en niet zo moeilijk doen..? D
Dus denkt dat iemand dat ik problemen tegen ga komen als ik in plaats van dit 7.0 mm dikke oliepompje een exemplaar van 8.8 mm monteer..? die ligt hier namelijk nog op mn bureau..
En dan vooral problemen met betrekking tot oversmering van het bigendlager en bijv. een te hoge oliedruk in het centrifugaalfilter..
En dan nog eentje; is het mischien verstandig in dit geval de gecalibreerde opening in de oliestroom richting nokkenas te vergroten om zo de druk in het pomphuis en het bigendlager te verlagen..?
Of moet ik dat ding gewoon monteren en niet zo moeilijk doen..? D
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
8,8 is maar een fractie meer dan die 7mm pomp. Moet geen probleem opleveren. Die wat aangedane 7mm zal het waarschijnlijk ook nog prima doen. Dus beiden kukken gebruikt worden. Het probleem zal eerder in de aandrijving zitten. Soms zit de sleuf in de pomp, soms op de as. Pomp en as moeten wel matchen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
heb zojuist de 8.8 mm pomp gemonteerd, om toch nog een beetje bami in mn blok te houden..
De groeven in de 7 mm pomp zijn ook dusdanig diep dat het overgebleven oppervlak met een beetje pech binnen no-time af zal slijten en de spelingen dan bruut verdubbeld zullen worden.. dan maar liever op safe en het toch iets gladdere 8.8 mm pompje erin..
pompjes zijn verder trouwens helemaal identiek qua as-passingen en dergelijke.. (let niet op de bovenplaatjes, die staan niet zo fris op de foto..)
bedankt voor de reacties, ik weet genoeg! coert
De groeven in de 7 mm pomp zijn ook dusdanig diep dat het overgebleven oppervlak met een beetje pech binnen no-time af zal slijten en de spelingen dan bruut verdubbeld zullen worden.. dan maar liever op safe en het toch iets gladdere 8.8 mm pompje erin..
pompjes zijn verder trouwens helemaal identiek qua as-passingen en dergelijke.. (let niet op de bovenplaatjes, die staan niet zo fris op de foto..)
bedankt voor de reacties, ik weet genoeg! coert
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
ja dat zal ik zeker doen.. dat bami-pompje komt trouwens uit mn 20.000 kilometer oude-jonge 107cc blokkie dus dat valt me stiekem niks tegen qua slijtage..
ben trouwens ook al een tijdje bezig een flowmeter pas te maken, moet alleen nog even een extra kopdekseltje vinden om nippels in te tappen..
leuk voor de bogus-tuning zon verklikkerlampje dat uitgaat na het starten.. 8)
ben trouwens ook al een tijdje bezig een flowmeter pas te maken, moet alleen nog even een extra kopdekseltje vinden om nippels in te tappen..
leuk voor de bogus-tuning zon verklikkerlampje dat uitgaat na het starten.. 8)
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.